Sostinės autobusų ir troleibusų vairuotojams pagaliau įrengta pirmoji poilsio patalpa
Vienvaldžiu sostinės karaliumi tituluojamas Valdas Benkunskas pasirodo, nėra jau toks blogas, kaip kai kuriems vilniečiams gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. „Asfalto meru“ pramintas Vilniaus vadas padarė ir šį tą gero dėl vietinių viešojo transporto vairuotojų ir „išpakavo“ šiems dovanėlę – naujai įrengtas poilsio tarp reisų stoteles. Visgi, kai kurie internautai juokėsi, kad, veikiausiai, apie savo padarytus gerus darbus V. Benkunskas greičiausiai sužinojęs tik iš žiniasklaidos.
Pagaliau po apie penkmetį trukusių Vilniaus viešojo transporto vairuotojų prašymų šie pagaliau buvo išgirsti – sostinėje buvo įrengtas pirmasis (iš dešimties ketinamų įrengti) poilsio „namelis“, kuriame – padorios ir poilsiui pritaikytos, pilnai įrengtos patalpos, kuriuose vairuotojai galės ir maistą pasišildyti, ir kavos ar arbatos atsigerti, pailsėti[1].
Tokia patalpa sostinei jau atsiėjo 65 tūkst. eurų + PVM, tačiau, nors kai kuriems ši kaina ir atrodo didoka, vilniečiai taip džiaugiasi, kad net ranka moja į tokios vertės viešuosius pirkimus – juk tai ne konservatoriai, 2008-aisiais užsimoję Kaune buvusiame „jūriniame konteineryje“ viešąjį tualetą „prastumti“ už 150 tūkst. eurų.
Tačiau tokia kaina šiais laikais daugeliui apskritai pasirodė normali – juk esą kainuoja ir pats modulinis namelis, ir elektra, santechnikos įvadai ir išvadai, o jei dar į ją įeina ir aplinkos tvarkymas – net nėra, ko skųstis.
Ne visi Vilniaus planai iškart pavyko: norėta įrengti dvi dviračių saugyklas, bet „išdegė“ tik viena
Tuo tarpu kita gyventoja teigė, kad 65 tūkst. eurų ir PVM už tokį namelį – nėra dideli pinigai, lyginant su sostinės fiasko pastatyti dvi dviračių saugyklas už beveik 260 tūkst. eurų.
Štai Vilniaus miesto savivaldybė 2021-aisiais atidarė dvi multimodalines aikšteles dviračiams ir paspirtukams, siekdama skatinti darnų judumą mieste. Tačiau prie Olandų žiedinės sankryžos įrengta aikštelė nepasiteisino – ji nesulaukė didelio gyventojų susidomėjimo[2].
Dėl to buvo nuspręsta ją perkelti į dvi naujas vietas – Dariaus ir Girėno bei Geležinkelio gatves. Šis perkėlimas dar papildomai atsiėjo 100 tūkst. eurų, kurie buvo skirti iš miesto biudžeto. Tuo tarpu kita aikštelė, įrengta prie Šilo tilto, pasiteisino – vos pastačius, per metus ja buvo pasinaudota daugiau nei 2 tūkst. kartų, o užimtumas sezono metu siekė 80 proc.
Vilnius ruošiasi transporto pokyčiams: naujos „A“ juostos, brangstantys autobusų bilietai
Tuo tarpu V. Benkunsko vadovaujamas Vilnius ruošiasi reikšmingiems transporto pokyčiams – per artimiausius penkerius metus mieste atsiras 43 kilometrai naujų „A“ juostų, skirtų viešajam transportui. Aiškinama, kad tai turėtų paspartinti autobusų ir troleibusų judėjimą bei mažinti spūstis.
Tačiau vairuotojams gerų žinių nėra – apie gatvių platinimą sostinės savivaldybė nė negalvoja, o meras spūsčių problemą siūlo spręsti koreguojant Kelių eismo taisykles. Be to, vilniečiams teks mokėti ne tik už taršius automobilius, bet ir už ekologiškas alternatyvas – paspirtukus bei dviračius, kurie nuo šiol bus apmokestinti dalinimosi platformose.
Kol gyventojai suka galvas, kaip ekonomiškiau judėti mieste, nuo liepos jų laukia dar vienas iššūkis – gerokai brangstantys viešojo transporto bilietai. Vienkartinis bilietas kainuos 1,25 Eur, mėnesinis – 45 Eur, o metinis – net 480 Eur. Paradoksalu, bet už tokią sumą jau būtų galima eksploatuoti mažalitražį automobilį, o skatinimas persėsti į ekologišką transportą tampa vis labiau abejotinas. Nepaisant to, vietoje realių transporto problemų sprendimų sostinės valdžia randa lėšų kitiems prioritetams – pavyzdžiui, 3 mln. eurų skirti laivams, kursuosiantiems Nerimi.
Tuo tarpu miestui vadovaujantis V. Benkunskas nusprendė pasirūpinti ne tik gatvėmis, bet ir savo įvaizdžiu – šiemet beveik 1 mln. eurų bus skirta savivaldybės ir, žinoma, mero vardo, viešinimui. Reklamai socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose, radijo ir televizijos reportažams suplanuotos šešiaženklės sumos, o savivaldybės pastate mirgės ir paties mero atvaizdas.
Dar viena geniali V. Benkunsko idėja kaip prisidėti prie gynybos tikslų įgyvendinimo nenuskurdinant gyventojų
Vilniuje karaliaujantis V. Benkunskas taip pat neseniai pametėjo ir kelias idėjas, kaip pasiekti prezidento užsibrėžtus tikslus dėl gynybos finansavimo iki 2030-ųjų, nesiimant mokesčių didinimo.
Štai meras pasiūlė parduoti valstybės žemę, perskirstyti valstybės valdomų įmonių pelną ir parduoti mažumos akcijas įmonėse. Tai, pasak V. Benkunsko, galėtų atnešti dideles sumas į biudžetą, kurios būtų panaudotos gynybai