Dar vieni mados namai neišvengė skandalo dėl netinkamo turinio, susijusio su vaikais

Mada, PasaulisDovilė Barauskaitė
Suprasti akimirksniu
„Gucci“ mados namai
Dar vieni mados namai suklydo. Katelyn Whitson/ Pexels nuotrauka

„Gucci“ pateko į panašią ugnį kaip ir „Balenciaga“ dėl prieštaringus jausmus ir mintis keliančios reklamos

Dar vieni prabangios mados namai sulaukė socialinės žiniasklaidos vartotojų reakcijos dėl ne itin vykusios reklaminės kampanijos. Praėjusį mėnesį liūdnai skambėjo „Balenciaga“ mados kūrėjų vardas, nes reklaminė kampanija vaizdavo netinkamus dalykus vaikų akivaizdoje ir dokumentus, kuriuose minima vaikų pornografijos tema. Dabar akistatos su nepatenkinta visuomene susilaukė „Gucci“ už reklaminę kampaniją, kurioje pagrindinį vaidmenį atliko dainininkas Harry Styles[1].

Praėjusią savaitę prekės ženklas toliau skelbė H. Styles nuotraukas socialiniuose tinkluose reklamuodamas „Gucci“ kampaniją pavadinimu „HA HA HA“. Reklamose dainininkas matomas pozuojantis su, kaip atrodo, mažesnio dydžio čiužiniu, yra apsirengęs pliušinio meškiuko grafiniu piešiniu puoštais marškinėliais ir kelnėmis.

Nors kampanija pirmą kartą buvo pristatyta lapkričio mėnesį, dabar „Gucci“ sulaukė kritikos dėl fotosesijos rekvizitų. Vartotojai socialiniuose tinkluose komentuoja keistus pasirinkimus ir nuorodas į vaikišką turinį[2].

Žaidimas, draugystė, aistra, pasakojimas apie išlaisvintą tuštybę, bendra vyrų pasaulio vizija kaip avangardo priemonė kultūrai atnaujinti, praktiškas ir kasdienis svajonių spintos naudojimas, – toks buvo reklamos įkvėpimo šaltinis, teigiama pirminiame „Gucci“ pranešime spaudai.

Reklamos kampanija
„Gucci“ reklama. „Twitter“/ Ekrano vaizdas

Dar vienas skandalas mados pasaulyje dėl netinkamai vaizduojamo vaikiško turinio

Šis ginčas kilo praėjus vos kelioms savaitėms po „Balenciaga“ nesėkmės, dėl kurios ne vienas žymus veidas nutraukė visus saitus su mados namais.

Praėjusį mėnesį plačiai paplito šventinė kampanija, kurioje buvo rodomi vaikai, laikantys prancūzų prekės ženklo pliušinių meškiukų rankines, apsirengę, kaip atrodė, odiniais surišimo įrankiais. Šis vaizdas sukėlė triukšmą tarp pirkėjų ir socialinėje žiniasklaidoje.

„Balenciaga“ kūrybos direktorius išplatino asmeninį pareiškimą, kuriame atsiprašė už šias reklamas, rašydamas, kad nori asmeniškai atsiprašyti už netinkamai pasirinktą dovanų kampanijos su vaikais meninę koncepciją. Tačiau sportinių batų ir kitų produktų deginimas socialiniuose tinkluose, pigiai parduodami drabužiai su „Balenciaga“ vardu yra vis dar plačiai aptinkami.

Mados namai susilaukia nepasitenkinimo iki pat šios dienos. Tačiau jau ne tik „Balenciaga“. Šiandien jau ir dėl „Gucci“ reklamų pasisako vis daugiau vartotojų. Palyginimai su skandalu buvusiu prieš tai, nėra labai toli nuo realybės, nes abu prekių ženklai priklauso patronuojančiajai bendrovei „Kering“[3].

Komentuoti savo „keistus“ sprendimus dėl reklaminės kampanijos „Gucci“ neskuba

„Balenciaga“ savo skandalo metu sugebėjo reaguoti į kirtiką ir, kaip jau minėta, jos atstovai atsiprašė dėl savo netikusių sprendimų.

Nors „Gucci“ kol kas nepasisakė dėl reklamų, kampanija buvo įgyvendinta vadovaujant kūrybos direktoriui Alessandro Michele, kuris nuo to laiko paliko įmonę.

Lapkritį abiejų mados namų bendrasavininkė paskelbė, kad mados dizaineris, kuris nuo 2015 m. ėjo „Gucci“ kūrybos direktoriaus pareigas, visam laikui palieka prekės ženklą[4]. Tai, reklaminės kampanijos fiasko, paveldėtojos pareiškimai apie išnaudojimą, kaltinimai mados namų įkūrėjams[5] mirga antraštėse su „Gucci“ mados namų vardu.

Pats Harry Styles ir „Gucci“ susidūrė su neigiama reakcija dėl marškinėlių ir nuotraukų seniau paviešintoje kampanijoje . Praėjusią savaitę mados namų „Instagram“ paskyroje paskelbtose nuotraukose 28-erių metų vaikinas, kuris jau daug metų bendradarbiauja su mados namais, pozavo su vaikiško dydžio čiužiniu ir vilkėjo marškinėlius su piktu rožiniu meškiuku.

Marko Borthwicko užfiksuotoje nuotraukų serijoje Harry Stylesas demonstruoja svajonių garderobą, kurį apibrėžia ekscentriškas romantiškų akcentų, įmantrių raštų, vintažinių detalių ir išraiškingo emocionalumo naudojimas. Taip buvo apibūdinama naujoji reklama, bet kuo čia dėti vaikiški motyvai, taip ir neaišku.