„Balenciaga“ mados namai atsiprašė, bet kaltės kratosi

Mada, Pasaulis, ŠiandienDovilė Barauskaitė
Suprasti akimirksniu
„Balenciaga“ bėdos
„Balenciaga“ mados namų produkcija. Cottonbro Studio/ Pexels nuotrauka

„Balenciaga“ duoda į teismą kūrybines kompanijas ir siekia 25 milijonų dolerių atlyginimo

Praeitą savaitę prabangios mados namai „Balenciaga“ sulaukė lavinos kritikos ir nepasitenkinimo, nes paviešino kontraversišką reklaminę kampaniją dviem savo kolekcijoms. Joje pasirodė vaikai šalia BDSM atributikos, dokumentai, susiję su vaikų pornografija ir netinkamos detalės, kurios simbolizuoja kontraversiškas temas arba yra asocijuojamos su kvestionuojamais menininkais[1].

Skandalo įkarštyje nepasitenkinimo susilaukė tiek „Balenciaga“ mados namai, tiek su jų prekiniu ženklu siejamos ar jo produktus reklamuojančios žvaigždės.

Praėjus kuriam laikui, mados namų atstovai paviešino oficialių atsiprašymą. Jie informavo ir apie tai, ko imasi, kad tai nepasikartotų. Tačiau tuo pat metu jie nusimetė kaltę nuo savęs bei pareiškę planuojantys teistis su reklamos kampaniją kūrusiomis įmonėmis. Už nepavykusią reklamos kampaniją iš jos kūrėjų „Balenciaga“ siekia gauti nemažai pinigų.

„Stipriname struktūras, susijusias su mūsų kūrybiniais procesais ir patvirtinimo etapais. Norime užtikrinti, kad naujosios kontrolės priemonės žymėtų posūkį ir neleistų, kad tai pasikartotų. „Balenciaga“ dar kartą nuoširdžiai atsiprašo už padarytą įžeidimą ir siunčia atsiprašymą talentams bei partneriams”, – teigiama įmonės atsiprašyme.

Prancūziškas mados prekės ženklas dabar atsiprašo jau antrą kartą ir skelbia, kad atsakingi asmenys buvo trečių šalių atstovai. Mados namai kratosi atsakomybės ir nurodo, kad ruošiasi intensyviai peržiūrėti savo santykius idant galėtų kontroliuoti kūrybinius procesus, kurie vyksta mados namuose.

Tuo pat metu ieškinys 25 milijonams JAV dolerių buvo priduotas prieš prodiuserinę kompaniją, kuri kuravo vieną iš reklaminių kampanijų[2].
„Balenciaga“ pareiškimas
Mados namų atsiprašymas. Ekrano vaizdas/ „Instagram“ nuotrauka

Reklamos kūrybinė komanda apmėtyta akmenimis

Savo pareiškime, kuriame atskleidžiama daugiau detalių apie tai, kodėl reklaminė kampanija taip nenusisekė, „Balenciaga“ dėsto, kad atsakingieji yra tie, kas dirbo su atributika ir rinko reikalingas medžiagas fotosesijų fonui. Mados namai nusimeta visą atsakomybę.

Tačiau keista girdėti tokius atsiprašymus ir pasiteisinimus, kai milžinišką auditoriją turintys mados namai, didelio pasisekimo kompanija, kuri turi didžiules komandas, dizainerių grupes ir stiprius konsultantus sugebėjo praleisti tokias siaubingas detales pro akis.

Penktadienį Niujorko valstijos Aukščiausiajame teisme buvo iškelta byla dėl reklaminės kampanijos, kurioje atsirado dokumentai, susiję su vaikų pornografija.

„Balenciaga“ mados namai iš prodiuserinės kompanijos „North Six, Inc.“ scenografo Nicholas Des Jardinso ir jo kompanijos prašo priteisti mažiausiai 25 milijonus dolerių kaip žalos atlyginimą.

Kaip teigiama teismo dokumentuose, mados namai pasamdė kompaniją ir scenografą, kad šie sukurtų ir prodiusuotų 2023 m. pavasario-vasaros kolekcijos kampaniją.

Reklaminė kampanija, kurioje dalyvavo tokie garsūs žmonės kaip aktorė Nicole Kidman ir modelis Bella Hadid, turėjo atkartoti įmonės aplinką, o kadrai buvo filmuojami Manhateno biurų patalpose. Tačiau ant vaizduojamo darbo stalo, vienoje iš nuotraukų atsidūrė puslapis iš 2008 m. Aukščiausiojo Teismo sprendimo byloje United States v. Williams, kurioje patvirtinama, kad vaikų pornografijos propagavimas yra neteisėtas ir nesaugomas žodžio laisvės įstatymo.

Teismo dokumente teigiama, kad „Balenciaga“, kuri priklauso Prancūzijos prabangos prekių grupei, nežinojo ir nedavė leidimo įtraukti šį konkretų dokumentą tarp atributų. Tai turėjo būti atsitiktiniai dokumentai, kurie sudaro darbo biure įspūdį. Visa atsakomybė už įtrauktus daiktus numetama trečiosioms šalims, kurios neva raštu patvirtino, kad šie rekvizitai yra suklastoti biuro dokumentai[3].

Mados namai vengia pripažinti savo klaidas ir neapdairumą

„Balenciaga“ šaukime į teismą teigė mananti, kad atsakovų nepaaiškinami veiksmai ir neveikimas buvo piktavališki. Teismui pateiktame ieškinyje teigiama, kad dėl atsakovų veiksmų visuomenė, įskaitant naujienų žiniasklaidą, klaidingai ir siaubingai susiejo „Balenciaga“ su nerimą keliančia teismo sprendimo tema.

Mados namai teigia, kad prodiuseriai ir scenografai, režisieriai, visi prisidėję prie kampanijos, bet ne mados namai, turi atsakyti už šį skandalą, kilusį dėl netinkamo turinio reklaminėse kampanijose.

Tuo tarpu atsakovų šaltiniai teigė, kad nebuvo jokio piktavališko plano, nes daugybė dėžių su dokumentais paprasčiausiai buvo gautos iš rekvizitinių namų kaip nuomos objektai. Jie galėjo būti susiję su tesinės temos serialais ar filmais ir tai yra tiesiog klaida.

Taip pat teigiama, kad „Balenciaga“ atstovai dalyvavo fotosesijoje, ją prižiūrėjo ir tvarkė dokumentus bei rekvizitus, kurie ir buvo pavaizduoti galutiniame produkte. Tai nėra neapdairumas tik iš kūrybinės pusės, nes mados namai prsidėjo prie darbo ir ne vien N. Des Jardins kontroliavo darbą.

Meškiukų kampanijoje atsakinga tik kūrybinė komanda

„Balenciaga“ taip pat atkreipė dėmesį į visuotinį pasipiktinimą ir pasmerkimą dėl kitos reklaminės kampanijos, kurioje buvo vaizduojami vaikai, glaudžiantys pliušinius meškiukus, aprengtus fetišistiniais drabužiais[4].

Tai buvo šventinė kampanija, kurioje vaizduojami naujieji mados namų rankinukai, tačiau dėl kažkokios klaidos vaikai atsidūrė šalia alkoholio taurių, BDSM ir kitų sekso žaislų.

Griežtai smerkiame prievartą prieš vaikus; niekada neketinome jos įtraukti į savo pasakojimą. Mūsų pliušiniai meškiukų krepšiai ir kolekcija „Gift“ neturėjo būti rodomi su vaikais. Tai buvo neteisingas „Balenciaga“ pasirinkimas kartu su mūsų nesugebėjimu įvertinti ir patvirtinti vaizdus. Atsakomybė už tai tenka tik mados namams.

Fotografas Gabriele Galimberti, kuris buvo kūrybinės idėjos už šios reklaminės kompanijos iniciatorius, teigė, kad kampanijos, kurioje vaizduojami meškiukai, režisūra ir fotografavimas nepriklausė nuo jo.

Negaliu komentuoti mados namų pasirinkimų, tačiau turiu pabrėžti, kad neturėjau teisės kokiu nors būdu nei parinkti produktų, nei modelių, nei jų derinio… Kaip įprasta, kampanijos kryptis ir fotografavimas nepriklauso nuo fotografo rankų.

Kompanija, paduota į teismą dėl pavasario kolekcijos reklamos, sako neprisidėjusi prie meškiukų kampanijos kūrybinių procesų.

Prabilo daugiau mados namus remiančių įžymybių

Dar pačiame skandalo įkarštyje visi žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose laukė atsako ir pareiškimo iš „Balenciaga“ mados namų atstovų ir įžymybių, kurios aktyviai reklamuoja ir palaiko šį prekės ženklą. Tačiau tą savaitę daugelis jų tiesiog tylėjo. Tačiau kiek vėliau savo beveik 80 milijonų sekėjų auditorijai prabilo Kim Kardashain[5].

K. Kardashian, kuri buvo šio mados ženklo ambasadorė, pagaliau sureagavo į kampaniją sekmadienį, sulaukusi gerbėjų ir komentatorių žinučių, raginančių ją pasmerkti šį prekės ženklą, antplūdžio. Ji sakė vertinanti santykius su prekės ženklu, bet sverianti šią situaciją kaip motina.

„Norėjau turėti galimybę pasikalbėti su jų komanda ir pati suprasti, kaip tai galėjo nutikti“, – sakė ji.

Gerbėjai skatina K. Kardashian atsisakyti bendradarbiavimo su mados namais.

K. Kardashian teigimu, vaikų saugumui turi būti skiriama didžiausia pagarba, o bet kokiems bandymams normalizuoti bet kokią prievartą prieš vaikus mūsų visuomenėje neturėtų būti vietos. Tačiau kol kas nežinia, ar ši garsenybė atsisakys tokių didelių pinigų, kuriuos potencialiai jai uždirba bendradarbiavimas su milžiniško pasisekimo mados namais.