Suprasti akimirksniu
  • Prabangios mados namai „Balenciaga“ susimovė: skandalas dėl netinkamo reklaminio turinio
  • Mados tendencijos ir vaikų pornografija
  • Kaltė verčiama reklaminės kampanijos komandai
  • Šventinė kampanija nepatiko ir prekės ženklo ambasadoriams
  • Vaikų seksualizavimas tampa pasauline problema
Šaltiniai
Balenciaga
„Balenciaga“ mados namai. Valeriya Kobzar/ pexels nuotr.

Prabangios mados namai „Balenciaga“ susimovė: skandalas dėl netinkamo reklaminio turinio

Prekės ženklas, diktuojantis gatvės stiliaus tendencijas ir prekiaujantis tūkstančių dolerių vertės drabužiais, avalyne bei aksesuarais, panašu, turės kuriam laikui nutilti, nes kaip reikiant prisidirbo. Savo šventėms skirtos kolekcijos reklaminę kampaniją instagramo socialiniame tinkle paviešinę mados namų „Balenciaga“ atstovai turėjo viską sparčiai šalinti iš visų platformų ir atsiprašinėdami prašyti pasigailėjimo[1].

Mados namų reklamose buvo pavaizduoti mažamečiai modeliai, laikantys BDSM tipo diržais supančiotus meškučius.

Tokia kampanija sulaukė skandalingų atgarsių tiek žiniasklaidoje, tiek socialinėse medijose[2]. Tviterio naudotojai, pasirengę „nuversti“ „Balenciagą“ nuo mados podiumo, kelia klausimą – kaip toks prekės ženklas dar galės būti reklamuojamas ar net dėvimas.

Spekuliuojama, kad iš tviterio neseniai pasitraukę ir instagramo turinį ištrynę prekės ženklo atstovai tam planavo ir ruošėsi. Bet abejotina, kad toks skandalas paskatins pardavimus.

Dabar ne vienas asmuo internete laukia atsako iš prekės ženklo ambasadorių, kurie ištikimai nešioja ir reklamuoja šiuos drabužius. Tačiau tiek Kim Kardashian tiek jos buvęs vyras Kanye Westas, su kuriuo mados namai nutraukė bendradarbiavimą, tiek kiti asmenys, kurie dalyvavo paskutinės kampanijos fotosesijose, tyli.

Mados tendencijos ir vaikų pornografija

Vietoj su šiais mados namais susijusių įžymybių kalba kiti.

Štai, pavyzdžiui, žurnalistas Tuckeris Carlsonas iš „Fox News“ prakalbo net apie pedofiliją ir vaikų pornografijos reklamavimą po „Balenciaga“ skandalo, kuris vis labiau įsisiautėja JAV ir tarptautinėje žiniasklaidoje[3].

T. Carlsonas mano, kad populiarus tarptautinis mažmeninės prekybos prekės ženklas reklamuoja vaikų pornografiją ir seksą su vaikais ir tai daro ne subtiliai, o atvirai. 

Jis sieja minėtos reklamos turinį su vaikų pornografija, pedofilija, akcentuoja, kad reklaminis turinys yra pilnas daiktų, kurie naudojami suaugusiųjų, tad vaiko vaizdavimas tokiame kontekste reklamuoja ir skatina galvoti apie seksą su vaikais. Tokią jo nuomonę suponuoja tai, kad nuotraukose parodyti seksualiniams fetišams būdingi apdarai, alkoholis, aksesuarai, kurie naudojami šunims, supančiojimai, antrankiai.

Taip pat „Adidas“ ir „Balenciaga“ prekės ženklų kolaboracijos kampanijos turinyje buvo pastebėti konkretūs dokumentai su vaikų pornografinio turinio tema, įstaigų, kurios susiję su dingusiais vaikais Amerikoje, pavadinimais.

Konkretus puslapis iš 2008 JAV Aukščiausiojo teismo dokumentų byloje „Valstybė prieš Williamsą“, kurioje kalbama apie vaikų pornografijos įstatymus, buvo identifikuotas tviterio vartotojų. Vėliau patvirtintas ir kitų ekspertų.

Byloje sprendžiami klausimai ar pardavimas, platinimas, disponavimas vaikų pornografija pažeidžia pirmąjį konstitucijos straipsnį ar ne. Byla baigėsi nuosprendžiu, kuris apsaugo ne pačius vaikus, o turinio kūrėjus ir žmones, disponuojančius netinkamu turiniu.

Nepasitenkinimas kilo tviterio  platformoje. Twitter turinys/ Ekrano vaizdas
Nepasitenkinimas kilo tviterio platformoje. Twitter turinys/ Ekrano vaizdas

Kaltė verčiama reklaminės kampanijos komandai

Prabangiosios mados namai atsiprašė už kontraversišką fotosesiją ir greitai pašalino visas kampanijos nuotraukas iš puslapių ir socialinių tinklų[4].

Kaltė už šią kontraversišką fotosesiją verčiama Italų fotografui Gabriele Galimberti ir prie produkcijos prisidėjusiems. „Balenciaga“ prekės ženklo atstovai teigia, kad jie imasi teisinių priemonių prieš visus, kas buvo susiję su šia reklamine kampanija.

Fotografas reklamavo prekės ženklo fotosesijos nuotraukas ir minėjo, kad tai yra projektas, pavadintas „Žaislų istorijos“, kuris turėtų priminti „Disney“ ir „Pixar“ filmų personažus bei tematiką. Oficialiame savo puslapyje fotografas rašo apie kelis metus trukusias paieškas ir idėjų kūrimą. Pasak jo, ši reklaminė kampanija buvo daug didesnio projekto dalis.

Fotografas iki šiol nieko, susijusio su mados namais ir jų pozicija, nekomentuoja.

Jis teigia daugiau nei dvejus metus lankęsis daugiau nei 50 šalių, kur kūrė spalvingus berniukų ir mergaičių vaizdus jų namuose ir kaimynystėje su jų brangiausiais daiktais – žaislais.

Šio fotografo darbai ne kartą buvo naudojami tokių leidinių publikacijose kaip „National Geographic“, „The Sunday Times“, „La Repubblica“, Marie Claire. Nepanašu, kad vienas fotografas galėjo inicijuoti tokią kampaniją ir kad niekas daugiau nėra už tai atsakingas. Nepaisant to, mados namai verčia kaltę tiems, kurie kūrė šią šventinę kampaniją ir dirbo už kadro.

Šventinė kampanija nepatiko ir prekės ženklo ambasadoriams

Paaulinio lygio supermodelis Bella Hadid savo socialiniuose tinkluose ištrynė įrašus, susijusius su „Balenciaga“, iš karto po to, kai ši prekės ženklo kampanija išvydo dienos šviesą[5].

B. Hadid yra vienas iš vardų, ilgai asocijuojamų su šiais mados namais. Ji buvo įtraukta ne į vieną mados lyderio kampaniją.

Dalijosi ji pavasario kolekcijos kadrais, kuriuose pozuoja su 2 000 dolerių vertės palaidine ir 4 300 dolerių vertės paltu. Bet greitai pasidalijusi kampanijos kadrais, juos pašalino, kai prekės ženklui teko atsiprašinėti dėl netinkamo turinio fotosesijose.

Kiti modeliai ir įžymybės, kurios dalyvavo pavasario kolekcijos fotosesijose, nekalbėjo šia tema net susisiekus žiniasklaidai.

Tuo tarpu kita prekės ženklo ambasadorė ir tikriausiai viena iš garsiausių pasaulio įžymybių, retai dėvinti kažką kito nei „Balenciaga“ produktus, Kim Kardashian, tyli. Už tai, keturių vaikų mama yra maišoma su purvu žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose[6].

Ji dalinosi įrašais, kuriuose dėvi „Adidas x Balenciaga“ kolekcijos drabužius. Paskutiniuose pasirodymuose renginiuose ji taip pat dėvėjo jų produkciją ir paskutiniosiomis dienomis nekalbėjo nieko apie šį prekės ženklą ir didžiulį jo susimovimą.

Tviterio ir „Reddit“ platformų vartotojai vadina ją veidmaine ir šlykštisi tuo, kad moteris toliau palaiko prekės ženklo veiklą, nešalindama socialinių medijų įrašų ir nekalbėdama apie šią situaciją viešai.

Vaikų seksualizavimas yra problema. Bess Hamiti/ Pexels nuotr.
Vaikų seksualizavimas yra problema. Bess Hamiti/ Pexels nuotr.

Vaikų seksualizavimas tampa pasauline problema

Pedofilijos skandalai, smurtas, seksualiniai nusikaltimai prieš vaikus, vaikų pornografija yra siaubingi dalykai. Įstatymų leidėjai vis labiau kelia klausimus, kas tinkama ir kas ne. O kalbant apie internetą, bet koks komentaras gali baigtis viešu linčo teismu ir sugriuvusia karjera.

Lietuvoje vaikų seksualizavimas taip pat yra opi problema. Neseniai ir čia vienas įvykis kėlė nemenkas aistras žiniasklaidoje bei socialiniuose tinkluose – dviejų vaikų tėvas, muzikos pasaulio žvaigždė Donatas Montvydas susilaukė nepageidaujamo dėmesio ir klausimų dėl naujos dainos ir klipo, kuriame nusifilmavo atlikėjo mažametė dukra.

Pati daina niekam per daug nekliuvo, bet D. Montvydo ir jo komandos pasirinkimas įtraukti į reklaminį turinį ir jo dukrą, nepasirodė tinkamas žmonėms. Ne vienas komentavo, kad dainuojant apie seksualinius ryšius su moterimi nėra tinkama ekrane matyti jo dukrą.

Idėja, atrodo, buvo nekalta, nes mergaitė su mama ir tėčiu kuria tokio tipo šokių vaizdelius ir talpina juos internete, yra muzikali ir gerai juda. Tačiau pats dainos tekstas, pagal kurį šoka mažametė, neatrodo tinkamas.

Seksualinė potekstė ir tai, kad daina yra ne apie vaikus ir ne jiems skirta, sukėlė daug nepasitenkinimo. Tokios temos šiais laikais yra labai jautrios, o tam tikro pobūdžio turinio platinimas gali ir ne kaip baigtis.

avatar
Dovilė Barauskaitė
Rašytojas (-a)
Šaltiniai
1.arrow_upward
2.arrow_upward
3.arrow_upward
Tucker Carlson. No healthy society can tolerate pedophilia Foxnews. Opinion and reports
4.arrow_upward
Angelina Rascoute. Balenciaga Apologizes After Accusations It Sexualized Children in Ads Bloomberg. Insights, opinion, news
5.arrow_upward
Jarret Thomas Sackman, Stephen Lepore. Bella Hadid DELETES post promoting Balenciaga Dailymail. Daily news reports