Nuo kitos savaitės „Amazon“ saugos žmonių komandas, duotas „Echo“ namų asistentui
Nuo to momento, kai „Amazon“ paskelbė apie planus sukurti savo dirbtinio intelekto (DI) versiją „Alexa“ asistentui, kilo susirūpinimas dėl vartotojų privatumo. Su „Alexa+“ pradėsiančiu veikti artimiausiomis savaitėmis, galima matyti, kokius privatumo kompromisus vartotojai turės priimti. Norėdami maksimaliai išnaudoti šį DI balso asistentą ir išvengti funkcionalumo praradimo jau įsigytuose įrenginiuose, vartotojai turės pakeisti nuomonę apie privatumą.
„Echo“ yra „Amazon“ gaminamas išmanusis garsiakalbis, kuris veikia su balso asistentu „Alexa“. Tai įrenginys, leidžiantis vartotojams kontroliuoti įvairius įrenginius namuose, klausytis muzikos, gauti informaciją, atlikti užduotis, pvz., nustatyti priminimus, valdyti išmaniuosius namų įrenginius ir atlikti kitas funkcijas naudojant balsą. „Echo“ gali klausytis vartotojo komandų ir atlikti užduotis, tačiau šis nuolatinis klausymasis kelia susirūpinimą dėl privatumo.
Šiomis dienomis „Amazon“ išsiuntė klientams el. laiškus, kuriuose pranešama, kad „Echo“ vartotojai nebegalės keisti savo įrenginių nustatymų, kad „Alexa“ užklausas apdorotų vietoje, taip išvengiant balso įrašų siuntimo į „Amazon“ debesį. Atrodo, kad šį el. laišką gavo vartotojai, kurie buvo nustatę parinktį „Nesiųsti balso įrašų“[1].
Nuo kovo 28 d. kiekviena namų asistentui duota komanda, automatiškai bus siunčiama į „Amazon“ ir apdorojama debesyje. Norėdama pateisinti šį pokytį, „Amazon“ atstovai el. laiške teigė:
„Kadangi toliau plečiame „Alexa“ galimybes naudodami generatyvines dirbtinio intelekto funkcijas, kurios remiasi „Amazon“ saugaus debesies apdorojimo galia, nusprendėme nebepalaikyti šios funkcijos.“
Vienas iš labiausiai reklamuojamų „Alexa+“ funkcionalumų yra gebėjimas pažinti, kas su ja kalba. Tai žinoma kaip „Alexa Voice ID“ funkcija. Siekdama pritaikyti šią funkciją, „Amazon“ pašalina privatumo orientuotą galimybę visiems „Echo“ vartotojams. Tai bus pokytis net tiems, kurie nesidomi „Alexa“ prenumeratos versija arba nori naudoti „Alexa+“, tačiau nenori naudotis šia balso atpažinimo funkcija.
Žmonės nenorėtų, kad „Amazon“ gautų įrašus apie tai, ką jie sako savo asmeniniam įrenginiui
Pirmiausia, mintis, kad tokio dydžio bendrovė gali klausytis asmeninių užklausų, pateikiamų jūsų namuose, yra tiesiog nesmagu. Be to, „Amazon“ anksčiau netinkamai valdė „Alexa“ balso įrašų duomenis ir tai kelia klausimų dėl duomenų privatumo. 2023 m. „Amazon“ sutiko sumokėti 25 milijonų dolerių baudą po to, kai paaiškėjo, kad jie ilgą laiką saugojo įrašytus vaikų pokalbius su „Alexa“ asistentu.
Suaugusieji taip pat nesijautė tinkamai informuoti apie „Amazon“ polinkį saugoti „Alexa“ įrašus, nebent būtų nurodyta kitaip. Vartotojai apie tai nebuvo informuoti iki pat 2019 metų, penkerių metų po pirmojo „Echo“ asistento išleidimo[2].
Jei to nepakanka, kad atsitrauktumėte nuo balso įrašų dalijimosi su „Amazon“, verta paminėti, kad bendrovė leido savo darbuotojams klausytis „Alexa“ balso įrašų. 2019 m. „Bloomberg“ pranešė, kad „Amazon“ darbuotojai klausėsi net iki 1 000 balso komandų pavyzdžių per savo devynių valandų darbo pamainas. „Amazon“ teigia, kad bendrovė leidžia savo darbuotojams klausytis „Alexa“ balso įrašų, kad galėtų apmokyti savo kalbos atpažinimo ir natūralios kalbos supratimo sistemas.
Kitos priežastys, kodėl žmonės gali nenorėti pasitikėti „Amazon“ ir leisti jiems saugoti žmonių asmeninius balso įrašus, apima ankstesnį „Alexa“ balso įrašų naudojimą. Bendrovė buvo susidūrusi su tuo ir kriminalinėse bylose. „Amazon“ sumokėjo ieškovams, kad būtų galima nutraukti bylą 2023 m., susijusią su kaltinimais, jog bendrovė leido „tūkstančiams darbuotojų ir rangovų žiūrėti vaizdo įrašus iš klientų privačių erdvių“, padarytus naudojantis „Ring“ kameromis.
Pasirinkimas vartotojui: įrašų išsaugojimas arba funkcionalumo praradimas
Siekiant išspręsti galimus susirūpinimus, „Amazon“ išsiuntė elektroninius laiškus, kuriuose pranešama, kad pagal numatytuosius nustatymus ji ištrins vartotojų „Alexa“ užklausų įrašus po apdorojimo. Tačiau tie, kurie savo „Echo“ įrenginiuose nustatė parinktį „Nesaugoti įrašų“, praras jau įsigytų įrenginių „Voice ID“ funkciją.
„Voice ID“ leidžia „Alexa“ atlikti įvairias funkcijas, tokias kaip vartotojo nurodytų kalendoriaus įvykių, priminimų, muzikos ir kt. dalijimąsi. Anksčiau „Amazon“ buvo teigusi, kad „jei nuspręsite nesaugoti balso įrašų, „Voice ID“ gali neveikti“. Nuo kovo 28 d. sugedęs „Voice ID“ bus garantija tiems, kurie neleis „Amazon“ saugoti jų balso įrašų.
„Amazon“ el. laiške teigiama:
„Alexa“ balso užklausos visada šifruojamos siunčiant į Amazon saugią debesiją, kuri buvo sukurta su daugybe saugumo apsaugos priemonių, kad klientų informacija būtų saugi. Klientai ir toliau gali rinktis iš patikimų kontrolės priemonių, apsilankę „Alexa“ privatumo skydelyje internete arba „Alexa“ programėlėje pasirinkę Daugiau > „Alexa“ privatumas.
„Amazon“ verčia „Echo“ vartotojus priimti keletą sudėtingų sprendimų: jiems teks suteikti „Amazon“ prieigą prie visų balso komandų įrašų, duotų „Alexa“ asistentui, arba nustoti naudoti „Echo“. Tai reiškia, kad vartotojai arba turės leisti „Amazon“ saugoti balso įrašus ir leisti darbuotojams jų klausytis, arba prarasti funkciją, kuri turėtų tapti pažangesnė ir pagrindinė „Alexa“ ateities versijai[3].
Tačiau „Amazon“ labiausiai tikisi, kad „Alexa+“ ištrauks balso asistentą iš finansinės duobės. „Amazon“ viešai įsipareigojo išlaikyti nemokamą „Alexa“ versiją, tačiau „Alexa+“ laikoma paskutine viltimi išlaikyti „Alexa“namų asistentą gyvą ir paversti technologiją pelninga. Viskas, ką „Amazon“ gali padaryti, kad vartotojai pradėtų mokėti už „Alexa“, yra svarbiau už kitus „Alexa“ vartotojų reikalavimus, įskaitant, atrodo, ir privatumo apsaugą.