Suprasti akimirksniu
  • Kiekvienam VVT vadovui kas mėnesį – minimalios algos dydžio suma automobilio nuomai
  • Bendrovės darbuotoja paprašė informaciją ištrinti
  • VVT darbuotojų profesinė sąjunga: eilinių darbuotojų niekas nekviečia net į piknikus
  • Įstaigos eiliniai darbuotojai dirba be pietų, o jų vairuojami autobusai greit virs „peškomobiliais“
Šaltiniai
VVT
VVT vadovams nuosavo automobilio net neprireikia. Juliaus Kalinsko/ELTA nuotrauka

Kiekvienam VVT vadovui kas mėnesį – minimalios algos dydžio suma automobilio nuomai

Vieša paslaptis, kad biudžetinė sostinės įstaiga „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) patiria nuolatinę darbuotojų kaitą, o vos prieš keletą metų čia dirbę darbuotojai net ėmėsi streikų, mat mokėti nieks nenori, o dirbti tenka net kaip už du. Dabar paaiškėjo, kad tos pačios įstaigos vadovai gausiai dalinasi išmokų automobilių nuomai bei degalams pyragą ir patys dardėti sostinės autobusais nė neketina.

Vilniaus savivaldybės tarybos narys Aleksandras Nemunaitis vos prieš keletą dienų pasidalinęs skandalinga informacija, kokiomis kompensacijomis tarpusavyje dalinasi VVT dirbantys vadovai. Paaiškėjo, kad kai kurie iš jų per mėnesį gali išnaudoti sumą nuomotis automobiliui, tolygią minimalaus atlyginimo dydžiui, o prie to pačio dar ir gauti kuro kompensaciją – taip pat kas mėnesį[1].

VVT generaliniam direktoriui, finansų ir plėtros, technikos bei eksploatacijos direktoriams priklauso 100 litrų kuro kompensacija kas mėnesį bei 746,71 Eur dydžio suma kas mėnesį automobilio nuomai.

Kiek mažesnes kompensacijas automobilių nuomai gauna visi kiti sėdintys aukščiausiuose postuose – kas mėnesį dar 14 vadovaujančias pozicijas užimančių darbuotojų gauna 647,06 eurus automobilių nuomai bei kuro kompensacijas nuo 75 litrų kas mėnesį.

VVT savo eiliniams darbuotojams rodo špygą. Mariaus Morkevičiaus/ELTA nuotrauka
VVT savo eiliniams darbuotojams rodo špygą. Mariaus Morkevičiaus/ELTA nuotrauka

Bendrovės darbuotoja paprašė informaciją ištrinti

Visa ši skandalinga informacija A. Nemunaitį pasiekė iš vienos socialinio tinklo „Facebook“ grupės, kurioje po šiuo įrašu netruko pasireikšti ir pati VVT komunikacijos vadovė, prašydama įrašą pašalinti, mat jame yra informacija apie asmeninių automobilių nuomos sutarčių sąlygas, o tai neva vidinis įmonės dokumentas, kuriam galioja konfidencialumo kriterijai[2].

VVT komunikacijos vadovė Gintarė Žalytė-Štarienė LRT nurodė, neva pagal grupėje paviešintus duomenis galima identifikuoti dokumente nurodytus dirbančius asmenis ir žinoti, kiek konkrečiai jis gauna kompensacijos už naudojimąsi automobiliu darbo metu[3].

Sostinės vairą į savo rankas perėmus Valdui Benkunskui, stebuklai Vilniuje vyksta ir toliau – štai toks kompensacijų projektas, pasirodo, dar visai „šviežiena“ – nuomos sutartys sudarytos nuo liepos mėnesio ir šiuo metu viskas dar tik bandomajame lygmenyje.

Nepaisant VVT komunikacijos vadovės stojimo ginti biudžetinės įstaigos, veikiausiai pamirštama, kad vilniečiai (ir visi kiti Lietuvos gyventojai) turi teisę žinoti, kam išleidžiami iš savivaldybės surinkti pinigai. Tam pritarė ir LRT straipsnyje komentavusi „Ilaw Lextal“ teisininkė Asta Macijauskienė.

VVT darbuotojų profesinė sąjunga: eilinių darbuotojų niekas nekviečia net į piknikus

Atsakydama į tokią skandalingą informaciją, suskubo pasireikšti ir VVT darbuotojų profsąjunga. Pasirodo, biudžetinės įstaigos vadovai pasižymi kaip mėgstantys prabangą. Tik šįkart – ne savo pačių sąskaita.

Profsąjunga pabrėžė, kad nors ir galimybė išsinuomoti automobilius įstaigos vadovams už įstaigos lėšas argumentuojama gyvo bendravimo su darbuotojais poreikiu, iš tiesų Bendrovėje esą ir taip jau yra trys praktiškai nauji elektriniai lengvieji automobiliai, kurie ir buvo pirkti šiems tikslams[4].

O štai dar įdomesnė informacija apie pirmąjį šių metų pusmetį ir per jį atliktus VVT darbus: pasirodo, bendrovė savo vadovus lepina ne tik kompensacijomis automobilių nuomai, bet ir itin prabangiais piknikais, į kuriuos eiliniai mirtingieji VVT darbuotojai nekviečiami.

Taip pat nuolat auga ir etatų skaičius Bendrovėje – laikotarpiu nuo 2023 m. balandžio 17 d. iki 2024 m. birželio 10 d. vadovų etatų skaičius augo nuo 22 iki 24, o specialistų nuo 89 iki 103.

Visi šie įstaigos sprendimai kartu su sprendimu vadovams nuomoti jų asmeninius automobilius, vilniečiai susimokės virš 662 000 Eur per metus.

Įstaigos eiliniai darbuotojai dirba be pietų, o jų vairuojami autobusai greit virs „peškomobiliais“

O štai VVT generalinis direktorius Ignas Degutis, pasirodo, už vadovų ribų – ne toks jau ir dosnus. Štai eiliniai darbuotojai turi kaip reikiant prakaituoti autobusų ir troleibusų kabinose be galimybės papietauti ar oriai nueiti atlikti gamtinių reikalų.

Profsąjungos skaičiavimais, net 74 darbuotojai 9-10 valandų laikotarpį dirba be pietų, 381 neturi įstatyme numatyto pusvalandžio pietums ir fiksuoti net 35 020 atvejai, kai VVT darbuotojai negali tinkamai pasinaudoti trumpalaikėmis pertraukėlėmis.

Be visa ko, brangiai vilniečiams kainuojantis VVT šiems nesuteikia jokio saugumo, mat net 367 transporto priemonės mieste dirba netinkamos techninės būklės, iš jų 56-iose neveikia šildymo ar šaldymo sistemos. Atsižvelgiant į dar prieš porą metų sostinės gatvėse liepsnojusius troleibusus, galima daryti išvadas, kad greitai VVT darbuotojams troleibusus priversti važiuoti gali tekti savo kojomis.

O štai vairuotojų kabinose galima aptikti net panaudoto tualetinio popieriaus – iki šiol galustotėse tenka prisiminti vaikystę ieškant tankesnio krūmo gamtiniams reikalams, o gamtą teršti, kai tokios baudos – baisu, tad bent jau popierių tenka neštis kartu su savimi.

Savo ruožtu VVT darbuotojų profsąjunga pranešė reikalausianti panaikinti automobilių nuomos iš darbuotojų įsakymą ir kitą savaitę įteiksianti savivaldybei reikalavimus ir prašymą dėl mitingo organizavimo.

Visgi, ko tikėtis iš sostinės mero, jei šiam nekliūva net šiukšlių kalnai, nusidriekę pačioje Vilniaus širdyje?

77 primena, kad orių sąlygų savo vairuotojams VVT užtikrinti nesugeba jau ne pirmus metus, o Bendrovę vienas po kito krečia streikai dėl neadekvačių darbo sąlygų.

avatar
Evelina Aukštakalnytė
Rašytojas (-a)
Šaltiniai
1.arrow_upward
A. Nemunaitis. Įrašas Facebook
2.arrow_upward
A. Nemunaitis. Įrašas Facebook
4.arrow_upward
Vilniaus viešasis transportas darbuotojų profesinė sąjunga. Įrašas Facebook