
Konservatorių ir progresyviųjų „laisviečių“ rinkėjai autobusais ir troleibusais nevažinėja?
Po balsavimo Vilniaus miesto savivaldybės taryboje paaiškėjo, kad už kelionių viešuoju transportu branginimą pasisako tie, kuriems maršrutiniai autobusai ir troleibusai kelia tik vaikišką nostalgiją prisimenant vaikystės laikus. Už tai, kad sostinės gyventojai mokėtų kone dvigubai brangiau už kelionės „talonėlius“ vienbalsiai pasisakė TS-LKD atstovai ir Laisvės partijos nariai.
Skandalingus rezultatus vilniečiams atskleidęs sostinės savivaldybės tarybos narys Aleksandras Nemunaitis teigė, kad už tai, jog kiltų kelionių Vilniaus viešuoju transportu kainos, pasisakė absoliučiai visi minėtų partijų nariai, priklausantys savivaldybės tarybai.
„Matyt, jų rinkėjai autobusais nevažinėja. Tiems rinkėjams visgi turiu blogų žinių. Jei mažiau žmonių važinės autobusais, padidės automobilių gatvėse, padidės kamščiai. Su kuo aš jus ir sveikinu…“ – rėžė A. Nemunaitis.
Savo įžvalgomis jau spėjo pasidalinti ir gyventojai, svarstę, kad gal nėra labai blogas toks sprendimas – to pasekoje esą padaugės pėsčiųjų bei dviratininkų gatvėse, tačiau kiek blogesnis pasirinkimas – el. paspirtukai – esą teks labiau saugotis, kad koks iš pašonės „nenudaužtų“.
Visgi, pats A. Nemunaitis svarstė, kad didžiausias automobilių pikas pasijaus atšalus orams, pagrinde – žiemą, kai nei dviračiais, nei paspirtukais nepavažinėsi ant plikledžio, o beliks tik roges arba slides išsitraukti.
„Tikrai nieko gero, kai lekia šaligatviais tokiais greičiais tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai“, – svarstė kita gyventoja.
Pasierzinimui – į gatves išriedės autobusai, nors dėl kelionės jais kai kuriems teks pasispausti
Tuo tarpu trečiadienį ta pati Vilniaus miesto savivaldybė pranešė įsigisianti daugiau nei 150 naujų nulinės taršos autobusų, kurie esą pakeis senus ir aplinką teršiančias transporto priemones. Šis sprendimas, kurį trečiadienį patvirtino savivaldybės taryba, esą pradeda naują viešojo transporto modernizacijos etapą.
Savo ruožtu sostinės karaliumi pasijutęs Valdas Benkunskas pabrėžė, kad šie autobusai – svarbus žingsnis siekiant ambicingų aplinkosaugos tikslų: iki 2030 metų Vilniaus viešasis transportas turi būti varomas elektra arba alternatyviais degalais.
Iš viso sostinė įsigys 161 autobusą: 145 elektrinius ir 16 vandenilinių. Pirkimai bus paskelbti dar šiais metais, o nauji autobusai pradės važinėti po miestą 2026–2027 metais.
Merui ir tarybai nusišvilpti ant tokiam sprendimui nepritariančių vilniečių nuomonės?
O štai, kad buvo priimtas sprendimas branginti kelionių viešuoju transportu kainas atsižvelgiant į vietinių miestiečių nepritarimą tam rodo ir šeštadienį prie Vilniaus miesto savivaldybės vykęs protestas, kuriame daugiau nei šimtas žmonių išreiškė pasipriešinimą planui beveik dvigubai kelti viešojo transporto bilietų kainas.
Aktyvistai nešė plakatus ir skandavo šūkius, raginančius miesto valdžią nepadaryti klaidos, nes tokie sprendimai, jų nuomone, labiausiai pakenks socialiai pažeidžiamiems gyventojams, kurie dažniausiai naudojasi viešuoju transportu.
Protesto organizatoriai, tarp jų ir Gegužės 1-osios profesinės sąjungos vadovas Tomas Marcinkevičius-Baronas, pabrėžė, kad didesnės kainos dar labiau apsunkins nepasiturinčių vilniečių gyvenimą. Pasak jo, vietoj kainų kėlimo reikėtų ieškoti sprendimų, kaip gauti daugiau lėšų iš turtingesnių gyventojų, o ne apmokestinti tuos, kurie ir taip skaičiuoja kiekvieną eurą.
Tačiau Vilniaus savivaldybė ir toliau laikosi įsikibusi savo įsitikinimų ir teigia, kad kainų kėlimas esą yra būtinas siekiant surinkti papildomus 20 mln. eurų kasmet ir užtikrinti viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą. Tačiau protestuotojai kelia klausimą, kaip bus panaudoti šie pinigai, nes miesto transporto įmonė „JUDU“ nepateikė išsamaus plano, kas konkrečiai bus daroma už papildomai surenkamas lėšas.