
Nostalgija kvepianti vaizdo pokalbių programėlė „Skype“ skaičiuoja paskutinius mėnesius
„Microsoft“ paskelbė, kad „Skype“, kadaise buvusi viena populiariausių vaizdo skambučių platforma pasaulyje, gegužės mėnėsį bus oficialiai uždaryta. Šis sprendimas reiškia, kad platforma, kuri sukėlė revoliuciją internetinio bendravimo srityje ir leido milijonams žmonių bendrauti su draugais, šeima ir kolegomis visame pasaulyje, nebeveiks. Ikoniška skambučio melodija, kurią prisimena visi nebeskambės nutraukus programos veiklą.
Tačiau, bendrovė tikina, kad „Skype“ naudotojai vis dar galės prisijungti prie „Microsoft Teams“ naudodamiesi savo turimomis paskyromis, taip užtikrinant tęstinumą tiems, kurie vis dar naudojasi šia paslauga. Tačiau šis žingsnis pabrėžia, kad „Microsoft“ jau seniai persiorientuoja nuo „Skype“ prie „Teams“, kuri tapo pagrindine vaizdo konferencijų ir bendravimo darbo vietoje priemone.
2003 m. Talino inžinierių sukurta „Skype“ buvo balso perdavimo internetu protokolo (VOIP) technologijos pradininkė, suteikusi žmonėms galimybę nemokamai skambinti iš kompiuterio į kompiuterį visame pasaulyje. Paslauga greitai įsitvirtino ir 2005 m. ją įsigijo „eBay“, kuri į platformą įtraukė vaizdo skambučius. Iki 2011 m., kai „Microsoft“ už 8,5 mlrd. JAV dolerių įsigijo „Skype“, paslauga turėjo 170 mln. vartotojų ir tapo visuotinai žinoma.
Daugelį metų „Skype“ buvo skaitmeninio bendravimo lyderė. Ji padėjo pradedančiosioms įmonėms bendradarbiauti įvairiuose žemynuose, padėjo palaikyti romantiškus santykius per atstumą, o brangūs tarptautiniai telefono skambučiai tapo praeitimi, nes programa naudojasi interneto ryšiu. Ją netgi naudojo vyriausybės, įskaitant ir Donaldo Trumpo administraciją 2017 m., nuotoliniams spaudos susitikimams rengti.
Ištrinta iš įrenginių, bet ne iš vartotojų atminties
Nors ši platforma buvo išstumta iš dėmesio centro, jos poveikis išlieka nenuginčijamas. Daugelis naudotojų, išgirdusių apie programos atsisakymą, socialiniuose tinkluose dalijosi prisiminimais apie pokalbius vėlai vakare, draugystes per atstumą ir susitikimus su artimaisiais. „Mano geriausias draugas ir aš turime tiek daug gerų prisiminimų apie „Skype“,“ rašė vienas naudotojas X. „Jaučiuosi tarsi praradęs dar vieną savo paauglystės dalį.“
Nors „Skype“ kelionė artėja prie pabaigos, jos palikimas skaitmeninio bendravimo srityje išlieka. Ji nutiesė kelią šiuolaikinėms vaizdo skambučių paslaugoms, todėl nuotolinis ryšys tapo prieinamesnis žmonėms visame pasaulyje.
Viena vartotoja prisiminė, kaip naudojosi „Skype“ transatlantiniams santykiams palaikyti, kol dar nebuvo išmaniųjų telefonų ir „WhatsApp“. „Tuo metu tai buvo novatoriška, sakė ji. „Dabar pasaulinį bendravimą laikome savaime suprantamu dalyku, bet ne visada buvo taip paprasta.“
Net skaitmeninės rinkodaros ekspertė Anna Simpson pasidalijo nostalgija, prisimindama vaizdo pokalbius su savo seneliais, kai jie beveik prieš du dešimtmečius persikėlė gyventi į Prancūziją. „Tada tai atrodė kaip magija,“ rašė ji tinkle „LinkedIn“. „Jokių tarptautinių skambučių mokesčių, tik greitas skambinimas ir keletas pikselių veidų, palaikančių ryšį.“
Šiaurės rytų universiteto profesorė Barbara Larson pabrėžė šios paslaugos vaidmenį formuojant internetinį bendradarbiavimą: „Skype“ padarė aukštos kokybės vaizdo skambučius prieinamus visiems, ne tik Fortune 500 sąrašo vadovams. Ji suartino žmones ir pakeitė bendravimą nuotoliniu būdu.“
Ne vienas išgirdęs šią žinią taip pat pagalvojo, kad „Skype“ jau lyg ir seniai nebeveikia. Dabar, kai „Microsoft“ galutinai ištraukia kištuką iš elektros tinklo ir nutraukia platformos veiklą, akivaizdu, kad „Skype“ jau daugelį metų gyveno pasiskolintu laiku. Tačiau, nors paslauga išnyksta istorijoje, ryšiai, kuriuos ji padėjo užmegzti, nebus pamiršti.
„Zoom“ ir kitos alternatyvos išstūmė „Skype“ iš topo viršūnių
Tobulėjant technologijoms, bendravimui darbo vietoje atsirado naujų pasirinkimų, tokių kaip „Slack“, „Zoom“ ir pačios „Microsoft“ bendrovės programa „Teams“. Programų siūlančių integruotus sprendimus įmonėms ir asmenims įvairovė paskatinio vartotojus migruoti. Dėl COVID-19 pandemijos išaugus vaizdo bendravimo poreikiui, „Skype“ stengėsi neatsilikti, bet palaipsniui prarado aktualumą ir ją daugelis pamiršo.
„Skype“ era baigėsi, tačiau jos pasitraukimas tik sustiprino „Zoom Video Communications Inc.“ ir „Google Meet“ (Alphabet Inc.) pozicijas įmonių pasaulyje. Šios platformos tapo labai svarbios ir verslo aplinkoje, nes jos užtikrina profesionalumo ir funkcionalumo lygį, kuriam socialinės vaizdo programėlės, tokios kaip „FaceTime“ ir „WhatsApp“, tiesiog negali prilygti.
Nors „FaceTime“ ir „WhatsApp“ skirtos asmeniniams bendravimo poreikiams tenkinti, profesinėje aplinkoje reikalingos pažangios funkcijos, palengvinančios bendradarbiavimą kaip dalijimasis ekranu ir integruotos produktyvumo priemonės. Taip pat profesionaliems pokalbiams pritaikytos platformos turi ir tokias funkcijas, kurių reikia dirbantiems iš namų, kaip pavyzdžiui, virtualus fonas.
Tokios programėlės kaip „Zoom“ ir „Google Meet“ sėkmingai užpildė atsiradusią spragą, leisdamos įmonėms efektyviai ir profesionaliai vesti pokalbius, komandos susitikimus ir pardavimo derybas, kurių reikia šiuolaikinėje skaitmeninėje ekonomikoje. Skirtingai nuo kasdieniams vartotojams skirtų programų, „Zoom“ ir „Google Meet“ yra pritaikytos verslo poreikiams, todėl yra nepakeičiamos įmonių aplinkoje.
Jos siūlo išplėstines ekrano bendrinimo parinktis, fono nustatymus ir integruotus bendradarbiavimo įrankius. Taip pat yra tokie pliusai kaip sklandi integracija su produktyvumo įrankiais, pavyzdžiui, pokalbių sistemomis, kalendoriais ir dokumentų bendrinimo funkcijomis, sukuriant beveik asmeninio susitikimo patirtį.
Į verslą orientuotas požiūris, užtikrinantis ilgalaikį dominavimą profesionalaus bendravimo rinkoje išskiria „Zoom“ iš pasiūlos ir gerina jos padėtį rinkoje. „Zoom“ įtvirtino savo, kaip virtualaus bendravimo lyderės, vaidmenį, o jos akcijos šiuo metu parduodamos 80 % 52 savaičių maksimalios vertės.
Analitikai mano, kad dar yra daug galimybių augti, ypač dėl to, kad „Zoom“ veikia pagal prenumeratos modelį, kuris užtikrina nuspėjamas pajamas. Tai patrauklu investuotojams esant rinkos svyravimams. Turėdama stabilų pajamų modelį, augančią klientų bazę ir didelius pinigų srautus, „Zoom“ išlieka gerai pasirengusi ilgalaikiam augimui. Kadangi įmonės ir toliau teikia pirmenybę nuotoliniam bendradarbiavimui, tokios platformos išliks dominuojančiomis.