RFK jaunesnysis nurodo HHS nutraukti viešųjų pastabų teikimą
D. Trumpo patikėtinis, RFK jaunesnysis įsivažiuoja į darbus keisdamas taisykles ir naikindamas anksčiau buvusius nuostatus. Nuo tada, kai pradėjo eiti pareigas, R. F. Kenedis atšaukė viešą susitikimą dėl vakcinų ir panaikino dešimtmečius galiojusią politiką, pagal kurią apie tam tikrus sveikatos apsaugos reglamentus reikia pranešti visuomenei ir jiems leidžiama teikti pastabas. Šis pakeitimas leidžia Sveikatos ir žmogiškųjų paslaugų departamentui (angl. HHS) atlikti svarbius politikos pokyčius, pavyzdžiui, keisti Medicaid taisykles arba koreguoti federalines mokslinių tyrimų dotacijas, neįtraukiant visuomenės neprisidedant.
Pirmadienį R. F. Kenedis jaunesnysis oficialiai panaikino vadinamąją Ričardsono išimtį, 1971 m. įvestą skaidrumo taisyklę, kuri užtikrino visuomenės dalyvavimą formuojant politiką, susijusią su federaliniu turtu, paskolomis, dotacijomis, išmokomis ir sutartimis. Nors pagal Administracinės procedūros įstatymą (APA) šioms kategorijoms paprastai netaikomi viešo pranešimo reikalavimai, ankstesni sveikatos apsaugos pareigūnai savanoriškai leido visuomenei dalyvauti.
Savo pranešime R. F. Kenedis jaunesnysis teigė, kad perteklinės skaidrumo priemonės buvo brangios, neefektyvios ir ribojo departamento galimybes veikti greitai. Todėl dabar sveikatos apsaugos agentūros gali laisviau keisti politiką, pavyzdžiui, į Medicaid programą įtraukti darbo reikalavimus arba pertvarkyti federalinį mokslinių tyrimų finansavimą, nerizikuodamos, kad dėl visuomenės pasipriešinimo vėluos jos įgyvendinimas.
Siekis paspartinti sveikatos apsaugos sprendimų priėmimą
Mičigano universiteto teisės profesorius Samuelis Bagenstosas teigė, kad šios išimties panaikinimas yra svarbus pokytis. Tai žingsnis leidžiantis Sveikatos ir socialinių paslaugų departamentui (HHS) daug greičiau įgyvendinti svarbius politikos pokyčius.
S. Bagenstosas, kuris anksčiau dirbo HHS generaliniu patarėju J. Bideno administracijoje, paaiškino, kad ši išimtis buvo didelė kliūtis, trukdžiusi įgyvendinti politikos pasiūlymus, kurie kitu atveju būtų buvę greitai baigti rengti. Jis gina tokį sprendimą noru greičiau priimti reikalingus sprendimus ir pokyčius sveikatos departamente.
„Teismai nuolat reikalavo, kad HHS laikytųsi šio atsisakymo, todėl jie negalėjo jo paprasčiausiai nepaisyti“, sakė jis. „HHS valdo 1,7 trilijono JAV dolerių biudžetą, o didžioji jos darbo dalis susijusi su dotacijomis ir išmokomis.“
Anksčiau šį mėnesį valstijų generaliniai prokurorai paminėjo Ričardsono išimtį savo ieškinyje prieš Nacionalinį sveikatos institutą (NIH) dėl prieštaringai vertinamo mokslinių tyrimų finansavimo mažinimo. Jie netgi rėmėsi 2020 m. D. Trumpo administracijos pareiškimu, kuriuo Federaliniame registre buvo ginamas atsisakymas, teigiant, kad skaidrumas yra labai svarbus visuomenės pasitikėjimui taisyklių priėmimu.
Vyriausybinių santykių taryba, atstovaujanti mokslinių tyrimų universitetams ir institucijoms, taip pat kritikavo R. F. Kenedžio sprendimą. Grupės prezidentas Mattas Owensas teigė, kad šis žingsnis prieštarauja D. Trumpo administracijos deklaruojamam įsipareigojimui siekti skaidrumo.
„Dešimtmečius visuomenės sveikatos ir mokslinių tyrimų institucijoms buvo naudingas visuomenės dalyvavimas HHS politikos formavime“, kalbėdamas su CBS News sakė M. Owensas. „Visuomenės indėlis yra demokratinio valdymo kertinis akmuo, o jo panaikinimas kenkia šiems principams“.
Dešimtmečius galiojusios išimties atšaukimas pilnai nepanaikina visuomenės įsitraukimo į sveikatos politiką
Federalinis įstatymas vis dar įpareigoja, kad Medicare aprėpties pakeitimai būtų svarstomi viešai. Šis žingsnis nėra toks radikalus ar paneigiantis viską kas buvo daryta iki šiol. Tačiau S. Bagenstosas mano, kad pats išimties panaikinimas greičiausiai susidurs su teisiniais iššūkiais. Nors RFK jaunesnysis turi įgaliojimus atšaukti šią politiką, S. Bagenstosas abejoja, ar šis klausimas išspręstas. „Nemanau, kad tai yra istorijos pabaiga“, sakė jis. „Tikiu, kad po to bus teisinių ginčų.“
Nuo 1946 m. JAV federalinės agentūros vadovaujasi APA, kuris ir leidžia agentūroms apeiti visuomenės dalyvavimą pagal tam tikras „svarbių priežasčių“ išimtis. Sveikatos paslaugų departamentas (HHS) 1971 m. savanoriškai panaikino šias išimtis, priimdamas Ričardsono atsisakymą. Šis atsisakymas užtikrino visuomenės galimybę susipažinti su HHS taisyklių pakeitimais ir apribojo išimties dėl svarbių priežasčių taikymą.
Dabar, praėjus daugiau nei penkiems dešimtmečiams, sveikatos sekretorius Robertas F. Kenedis jaunesnysis panaikino Ričardsono atsisakymą, teigdamas, kad jis viršijo agentūros procedūrinius įsipareigojimus. Savo programos pareiškime R. F. Kenedis jaunesnysis rašė, kad dėl išimties „departamentas ir visuomenė patiria išlaidų, ji trukdo veiksmingumui ir riboja lankstumą reaguojant į teisinius ir politinius įgaliojimus“.
Ekspertai įspėja, kad išimties panaikinimas silpnina viešąją priežiūrą ir atskaitomybę. Pensilvanijos universiteto teisės profesorius Cary Coglianese’as sakė, kad R. F. Kenedžio sprendimas „yra žingsnis atgal“ ir neturi aiškaus pagrindimo. Dėl naujosios RFK politikos formuluotės taip pat kyla neaiškumų dėl to, kaip HHS dabar informuos visuomenę apie pokyčius.
Nepaisant to, kad R. F. Kenedis žadėjo „radikalų skaidrumą“, jo sprendimas prieštarauja tiems pareiškimams ir ankstesnės administracijos pozicijai dėl visuomenės dalyvavimo. Pirmosios D. Trumpo kadencijos metu HHS gynė šį atsisakymą, teigdama, kad visuomenės indėlis yra labai svarbus formuojant sveikatos politiką ir užtikrinant atskaitomybę.