Suprasti akimirksniu
  • „Meta“ akcijų vertė kinta reaguojant į trečiojo ketvirčio rezultatus ir geopolitinį neapibrėžtumą
  • Bendrovės sėkmę tokie nuosmukiai, nepanašu, kad turėtų ženkliai paveikti
  • „Meta“ saugumo sprendimai: laikinai sustabdomos palestiniečiams palankios paskyros
Šaltiniai
Akcijų birža
Bendrovės vertė šokinėja dėl specifinių socialinės platformos sprendimų. Pixabay/ Pexels nuotrauka

„Meta“ akcijų vertė kinta reaguojant į trečiojo ketvirčio rezultatus ir geopolitinį neapibrėžtumą

Neseniai „Meta“ akcijos smuko daugiau nei 3%, nepaisant to, kad technologijų milžinė paskelbė tvirtus trečiojo ketvirčio rezultatus. Šis nuosmukis daugiausia gali būti siejamas su susirūpinimu dėl galimų pajamų iš reklamos svyravimų, kylančių dėl vykstančio konflikto tarp Izraelio ir Hamas.

Trečiąjį ketvirtį „Meta“ užregistravo įspūdingas 34,15 mlrd. USD pajamas, o tai reiškia 23% augimą. Pažymėtina, kad tai buvo sparčiausias pajamų augimo tempas nuo 2021 m. Be to, „Meta“ grynosios pajamos šoktelėjo 164 % ir sudarė 11,58 mlrd. USD arba 4,39 USD už akciją. Šie skaičiai ne tik viršijo Volstryto prognozes, bet ir rodė posūkį investuotojams, ypač po to, kai praėjusiais metais tris ketvirčius iš eilės sumažėjo pagrindinė bendrovės skaitmeninių skelbimų veikla[1].

Linksma trečiojo ketvirčio ataskaita iš pradžių padidino „Meta“ akcijas. Tačiau šis optimizmas buvo trumpalaikis. Susan Li, „Meta“ finansų vadovė, išreiškė susirūpinimą dėl nestabilios padėties Artimuosiuose Rytuose ir jos nenuspėjamo poveikio verslui. Dėl Izraelio ir „Hamas“ konflikto „Meta“ bendrovės ketvirtojo ketvirčio pajamų gairės buvo pakoreguotos iki 36,5–40 mlrd.

Susan Li nušvietė situaciją ir pareiškė, kad ankstyvajame ketvirtojo ketvirčio etape pastebėjo pajamų iš reklamos mažėjimą, o tai sutampa su konflikto pradžia. Šis pastebėjimas turėjo įtakos jų ketvirtojo ketvirčio pajamų perspektyvai. Nepaisant to ir vyraujančių neaiškumų, susijusių su karu, keli rinkos analitikai laikosi teigiamų technologijų bendrovės ateities trajektorijos perspektyvų.

„Meta“ rezultatai gan sėkmingi ir analitikai prognozuoja tai ateityje. Julio Lopez/ Pexels nuotrauka
„Meta“ rezultatai gan sėkmingi ir analitikai prognozuoja tai ateityje. Julio Lopez/ Pexels nuotrauka

Bendrovės sėkmę tokie nuosmukiai, nepanašu, kad turėtų ženkliai paveikti

Garsusis technologijų milžinas „Meta“ neseniai paskelbė savo trečiojo ketvirčio rezultatus, nupiešdamas įspūdingo augimo vaizdą ir demonstruodamas atsparumą iššūkiams reklamos srityje. Nors skaičiai pranoko rinkos lūkesčius, bendrovės ateities pareiškimai sukėlė investuotojų susirūpinimą, daugiausia dėl geopolitinės įtampos Artimuosiuose Rytuose[2].

Analitikai nušviečia ateitį bendrovei šviesiau. Pavyzdžiui, „Evercore“ ekspertai pripažino, kad dėl karo sulėtėjo prekės ženklo reklamos paklausa. Jie nubrėžė paraleles su „Snap“ neseniai paskelbtu uždarbiu ir reklamos užliūliu, kilusiu po Ukrainos konflikto. Tačiau jie ir toliau pasitiki „Meta“, neseniai paskelbtame pranešime teigia, kad pastebėjo skelbimų paklausos atsigavimo požymius ir tikisi, kad trumpuoju laikotarpiu skelbimų rinkos elgsena bus neįprastai nepastovi.

„Evercore“ analitikai toliau gyrė keletą „Meta“ iniciatyvų. Jie pabrėžė esminį DI vaidmenį skatinant vartotojų įsitraukimą ir gyrė bendrovės nuolatinį dėmesį efektyvumui. Panašiai atsiliepė ir „Morgan Stanley“ analitikai, pabrėždami, kad nors „Meta“ patyrė tam tikrų prekės ženklų reklamos kliūčių, jai sekasi geriau nei daugeliui kitų kolegų.

Lyginant su ankstyvosiomis „Facebook“ ir „Instagram“ augimo fazėmis, jie pagyrė „Meta“ nuoseklias pastangas dirbtinio intelekto srityje ir augantį funkcijų, tokių kaip „Reels“, populiarumą. Jų pastaboje buvo rašoma, kad reklamos sprendimus dažnai įtakoja geopolitiniai įvykiai. Tačiau reklamos paskirstymo žaidimas yra santykinis. Manoma, kad unikalus bendrovės pranašumas prieš daugumą konkurentų plečiasi.

Be to, „Deutsche Bank“ analitikai tebėra nusiteikę „Meta“, teigdami, kad bendrovės pagrindiniai verslo rodikliai yra neprilygstami. Jie ypač entuziastingai žiūri į kelių „Meta“ gaminamų produktų potencialą, įskaitant daug apkalbėtą konkurentą „Threads“ ir kitus DI valdomus įrankius. „Meta“ prognozuoja, kad 2023 m. jos išlaidos sieks nuo 87 iki 89 mlrd. Numatoma, kad 2024 m. išlaidos sieks nuo 94 iki 99 milijardų dolerių.

Didelė dalis būsimų įmonės investicijų bus skirta dirbtiniam intelektui, apimančiam ir inžinerinius, ir skaičiavimo išteklius. Be to, nors Meta Reality Labs padalinys, daugiausia dėmesio skiriantis VR ir AR technologijoms, ketvirtį užfiksavo 3,74 mlrd.

Iki 2023 m. rugsėjo 30 d. „Meta“ taip pat supaprastino savo darbo jėgą ir pranešė, kad per metus sumažėjo 24 % dėl restruktūrizavimo iniciatyvų ir didesnio dėmesio verslo efektyvumui. Šiais metais akcijų kainai pakilus maždaug 150%, „Meta“ ir toliau stiprina savo, kaip technologijų pramonės lyderės, pozicijas. Įmonei sprendžiant vidinius ir išorinius iššūkius, jos atsparumas ir gebėjimas prisitaikyti bus pagrindiniai jos ateities trajektorijos veiksniai.

„Meta“ saugumo sprendimai: laikinai sustabdomos palestiniečiams palankios paskyros

Socialinės žiniasklaidos milžinus „Instagram“ ir „Facebook“ apimantis korporatyvinis skėtis „Meta“ praėjusią savaitę atskleidė, kad jos saugos darbuotojai aptiko galimus bandymus įsilaužti į palestiniečiams palankias paskyras. Šios paskyros, pritraukusios milijonus sekėjų, buvo laikinai užrakintos, nes technologijų milžinas stengėsi susisiekti su paskyros savininkais[3].

Tarp paveiktų paskyrų buvo @eye.on.palestine, įtakinga paskyra, turinti daugiau nei 6 milijonus sekėjų „Instagram“. Keista, bet neseniai jis tapo neprieinamas, ką patvirtina „Google“ archyvuoti paieškos įrašai. Be to, pagalbinėje paskyroje @eye.on.palestine2 kartu su susijusiomis „Facebook“ ir „Threads“ paskyromis įvyko panašių sutrikimų. Tačiau iki penktadienio ryto „Instagram“ ir „Threads“ paskyros buvo atkurtos.

„Eye on Palestine Telegram“ paskyroje paskelbtame paaiškinime grupė pripažino, kad sutrikimas atsirado dėl „nuolatinių pranešimų apie puslapį ir tam tikrų techninių nesklandumų“, kuriuos jie aktyviai bandė pašalinti. Grupė taip pat atkreipė dėmesį į savo sprendimą išjungti savo „Facebook“ puslapį, reaguodama į nuolatinį įrašų trynimą.

Šiose paskyrose daugiausia buvo dalijamasi turiniu iš Gazos, ypač sužeistų asmenų vaizdiniais. Nepaisant didžiulio šių vaizdų ir vaizdo įrašų pasiekiamumo ir poveikio, jų autentiškumas iš esmės liko nepatvirtintas pasauliniais žurnalistiniais standartais. Paskyros administravimo ypatumai, tokie kaip asmenų, skelbiančių žinutes, lieka dviprasmiški.

Kai vartotojai vėliau bandė pasiekti „Instagram“ paskyras, jie buvo sutikti pranešimą, kuriame teigiama: „Atsiprašome, šis puslapis nepasiekiamas“. Netikėtas ir nepaaiškinamas šių paskyrų dingimas sukėlė jų karštų pasekėjų nusivylimą ir pasipiktinimą. Įvairiose platformose daugelis vartotojų spėliojo, kad šis veiksmas buvo prieš Palestiną nukreipto šališkumo apraiška.

Tačiau vėliau paskelbtame pranešime socialinių tinklų platforma pasiūlė kitokią perspektyvą. Pasak „Meta“ atstovo Andy Stone'o, paskyros buvo sustabdytos dėl saugumo, o ne su turiniu susijusių problemų. Tačiau Stone'as liko nekalbus apie vykstančio šių saugumo problemų tyrimo specifiką. Toliau aiškindamas situaciją, Stone ketvirtadienį perdavė, kad bendrovė sėkmingai užmezgė ryšį su sąskaitų tvarkytojais, užtikrindamas jų prieigos atkūrimą.

Įdomu tai, kad tai ne pirmas kartas, kai „Eye on Palestine Telegram“ paskyra iškviečia pavojaus varpus dėl galimų grėsmių saugumui. Gegužės mėnesį paskyra teigė, kad „Instagram“ ją perspėjo apie įsilaužėlio bandymą pažeisti jų paskyrą. Gazoje dažnai susiduriant su ryšio ir elektros energijos sutrikimais, šiuolaikinės žiniasklaidos įsigijimas tapo didžiuliu iššūkiu ne tik žurnalistams, bet ir plačiajai visuomenei. Vykstant šiems įvykiams, pabrėžiama saugių skaitmeninių platformų ir skaidraus bendravimo svarbą mūsų vis labiau tarpusavyje susijusiame pasaulyje.