„Honda“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“ ketina jungtis – taptų 3 pagal dydį automobilių gamintoju

TransportasDaiva Klimaitiene
Suprasti akimirksniu
„Honda“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“ ketina jungtis
„Honda“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“ ketina jungtis, DI paveikslėlis

„Honda“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“ susijungimas: galingas trio, žymintis naujos Japonijos automobilių pramonės eros pradžią

2024 m. gruodžio 23 d. „Honda Motor Co., Ltd.“ ir „Nissan Motor Co., Ltd.“ paskelbė apie planus iki 2026 m. susijungti, o tai būtų vienas didžiausių istorijoje automobilių pramonės susitarimų. Šis žingsnis nėra tik Japonijos pozicijų stiprinimas pasaulinėje rinkoje, bet ir atsakas į sparčiai augančią konkurenciją iš Kinijos ir JAV elektromobilių gamintojų.

Planuojamas susijungimas žada sukurti trečią pagal dydį automobilių gamintoją pasaulyje pagal pardavimus, nusileidžiant tik „Toyota“ ir „Volkswagen“. Jeigu prie šio aljanso prisijungs „Mitsubishi Motors“, bendras pardavimų skaičius galėtų viršyti 8 milijonus automobilių per metus. Tai leistų konkurencingai varžytis su dabartiniu trečiosios vietos savininku „Hyundai Motor Group“, kurios metiniai pardavimai siekia apie 8,8 mln. automobilių.

„Kinijos automobilių gamintojų ir naujų rinkos žaidėjų, tokių kaip „Tesla“, augimas labai pakeitė automobilių industriją. Jei iki 2030 metų neturėsime pakankamų pajėgumų konkuruoti, būsime tiesiog pralaimėję,“ – spaudos konferencijoje Tokijuje sakė „Honda“ generalinis direktorius Toshihiro Mibe.

Mibe taip pat pabrėžė, kad šis susijungimas nėra „Nissan“ gelbėjimo planas. „Nissan“ šiemet pranešė apie 9 000 darbo vietų mažinimą ir 20% gamybos apimčių sumažinimą, tačiau vadovas pabrėžė, kad susijungimas bus „partnerystė tarp lygiaverčių partnerių“, o ne vienašalis sprendimas.

Tuo tarpu „Mitsubishi Motors“, kurios pagrindinis akcininkas yra „Nissan“, dar svarsto savo dalyvavimą.

„Sprendimą priimsime iki sausio pabaigos,“ – teigė „Mitsubishi Motors“ generalinis direktorius Takao Kato. Jis pabrėžė, kad svarstoma, ar šis susijungimas galėtų padėti bendrovei toliau augti ir prisidėti prie globalių elektrifikacijos iniciatyvų.

„Tesla“ vadovas E. Muskas pasidžiaugė elektromobilių sėkme, „BYD“ – augančiu eksportu į Europą, ką sako kiti?

Susijungimo naujienos sukėlė įvairias reakcijas. „Tesla“ vadovas Elonas Muskas socialiniuose tinkluose rašė: „Japonijos gamintojai susivienija prieš globalius iššūkius, bet tai tik dar vienas įrodymas, kaip EV (elektrinių automobilių) pramonė išstumia tradicinius žaidėjus.“

Tuo tarpu Kinijos automobilių gamintojas „BYD“ paskelbė apie planus didinti eksportą į Europą. „BYD“ tikisi užimti daugiau rinkos dalies regione, kuriame tradiciniai gamintojai susiduria su elektromobilių infrastruktūros ir gamybos kaštų iššūkiais. Pasak „BYD“ atstovų, jų pagrindinis tikslas yra pasinaudoti rinkos pokyčiais ir išstumti konkurentus iš jų pozicijų.

Japonijos ekonomikos, prekybos ir pramonės ministras Yasutoshi Nishimura susijungimą pavadino „istoriniu įvykiu, kuris rodo Japonijos pramonės pasirengimą reaguoti į globalius pokyčius.“ Jis taip pat pridūrė, kad vyriausybė yra pasirengusi remti tokias iniciatyvas, kurios stiprina šalies technologinį progresą ir inovacijas.

Tuo metu „Renault“, didžiausia „Nissan“ akcininkė, išreiškė susidomėjimą susijungimo planais.

„Mes pasirengę kalbėtis ir apsvarstyti visus įmanomus variantus, kurie galėtų būti naudingi mūsų partneriams ir visai rinkai,“ – sakė „Renault“ vadovas Luca de Meo.

Akcijų rinka į susijungimą reagavo teigiamai, visų įmonių akcijų kainos kilo

Naujiena teigiamai paveikė akcijų rinkas: „Honda“ akcijos pakilo 3,8%, „Nissan“ – 1,6%, o „Mitsubishi Motors“ – net 5,3%. Investuotojai įžvelgia šio susijungimo potencialą sumažinti gamybos sąnaudas, sujungti technologinius išteklius ir stiprinti įmonių pozicijas rinkoje.

„Honda“ 2023 metais pardavė 4,1 mln. automobilių, „Nissan“ – 3,4 mln., o „Mitsubishi Motors“ – 907 tūkst. automobilių. Kartu šie gamintojai beveik susilygina su „Hyundai Motor Group“.

Nors pardavimai stabilūs, finansiniai rodikliai rodo skirtumus. „Honda“ 2023 m. uždirbo 7,9 mlrd. dolerių grynojo pelno, daugiausia dėl motociklų pardavimų ir hibridinių modelių sėkmės. Tuo tarpu „Nissan“ pelnas sumažėjo iki 2,2 mlrd. dolerių, o pardavimai Kinijoje smuko 15%. „Mitsubishi Motors“ pelnas buvo 400 mln. dolerių – daugiausia dėl augančių pardavimų Pietryčių Azijoje.

Pagal susitarimą bendrasis pelnas siektų 19 mlrd. JAV dolerių, bet planas kelia daug iššūkių

Planuojama, kad susijungimas leis pasiekti metines pajamas virš 30 trilijonų jenų (apie 191 mlrd. JAV dolerių) ir daugiau nei 3 trilijonų jenų (apie 19 mlrd. JAV dolerių) veiklos pelną. Įmonės tikisi iki 2030 m. sumažinti gamybos sąnaudas 20%, sujungdamos tiekimo grandines, dalindamosi technologiniais sprendimais bei kurdamos naujas elektromobilių platformas.

„Tai nėra tik ekonominis projektas – tai taip pat ir kultūrinis iššūkis,“ – pabrėžė „Honda“ generalinis direktorius Toshihiro Mibe, kalbėdamas apie skirtumus tarp įmonių struktūrų ir poreikį jas suderinti.