- Iš ESO – juokingos kompensacijos tiems, kurie elektros neturėjo daugiau nei tris paras
- Kompensacijos priklauso jau nuo 6 valandų, per kurias nepašalinamas gedimas
- Apie 160 tūkst. gyventojų teko grįžti į akmens amžių ir namus apsišviesti žvakėmis
Iš ESO – juokingos kompensacijos tiems, kurie elektros neturėjo daugiau nei tris paras
Po liepos pabaigoje netikėtai praūžusios audros, Lietuva susidūrė su neregėtais nuostoliais: dalis gyventojų be elektros liko daugiau nei tris paras, dėl ryšio sutrikimų maždaug tiek pat negalėjo susisiekti ir su pagalbos tarnybomis. „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) patikino gyventojus išmokėsiantis kompensacijas savo pelno sąskaita.
Penktadienį pasirodė žinia apie ESO verdiktą išmokėti vartotojams kompensacijas už nesugebėjimą greitai pašalinti elektros gedimų. Jos bus mokamos tiems, kurie elektros neturėjo daugiau nei 72 val (daugiau nei tris paras).
„Bendrovė skaičiuoja, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą dėl nepatiekto elektros energijos kiekio.“ – skelbiama pranešime[1].
ESO vadovas Renaldas Radvila patikino, kad papildomas kompensavimo mechanizmas, apimantis ne tik stichijos kompensacijas, esą bus paruoštas per 10 dienų. Kompensacijas žadama mokėti iš ESO pelno ir jas galės gauti ir tie, kurie neturės visų reikiamų dokumentų ar nuotraukų.
Kompensacijos priklauso jau nuo 6 valandų, per kurias nepašalinamas gedimas
ESO skelbia, kad tais atvejais, kai elektros tiekimas vartotojui, gyvenančiam Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ar LEZ teritorijoje nėra atnaujinamas per 6 valandas, vartotojo prašymu gali būti mokama kompensacija.
Visiems kitiems Lietuvos regionams taikoma 12 valandų praktika.
Kompensacijos apskaičiuojamos tokiu principu: viršijus 6/12/72 valandų elektros energijos persiuntimo atstatymo laiką, klientui išmokama pastovioji dalis, kuri sudaro 10%/15%/30% vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių sumos.
Tuomet už kiekvieną papildomą vėlavimo valandą išmokama 1% (0,7% avarijų atveju) metinės vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių sumos.
Norint gauti kompensaciją, labai svarbu per 6 mėnesius nuo tinklų operatoriaus pranešimo gavimo dienos pateikti prašymą. Klientui priklausanti kompensacija į jo nurodytą atsiskaitomąją sąskaita išmokama per 30 kalendorinių dienų nuo gauto prašymo gavimo dienos.
Apie 160 tūkst. gyventojų teko grįžti į akmens amžių ir namus apsišviesti žvakėmis
Po sekmadienio vakarą praūžusio itin smarkaus vėjo, pirmadienį buvo skaičiuojami nevaldomos gamtos stichijos padaryti nuostoliai – be elektros liko daugiau nei 160 tūkst. gyventojų. Kitaip tariant, ESO pažeidimus užfiksavęs daugiau nei 3 tūkst. taškų: oro linijose, transformatorinėse, aukštos įtampos linijose[2].
Sudėtingiausia situacija fiksuota Vilniaus rajonuose, kai kurios seniūnijos likusios ne tik be elektros, bet ir be vandens, ne visur veikė ir mobilusis ryšys, o kai kurios gatvės dėl nuvirtusių medžių tapo nebepravažiuojamos.
Elektros tinklų tvarkymo darbai taip pat nevyko taip sparčiai kaip norėta – dar antradienį skaičiuota, kad ir toliau be elektros liko 97 tūkst. vartotojų[3]. Kai kurie Vilniaus rajonų gyventojai skundėsi elektros neturėję iki pat penktadienio.
Tuo pat metu, kai tiek gyventojų negalėjo susisiekti su išoriniu pasauliu ir spec. tarnybomis, ir liko tiesiog įkalinti savo namuose be elektros ir vandens, energetikos ministras D. Kreivys viešai džiaugėsi puikiai atliktais namų darbais, neva šiemet po tokio škvalo nepasikartojo 2021-ųjų scenarijus. Be visa ko, D. Kreivys nepraleido progos patylėti ir užsikrovė sau medalį už puikiai šalyje vystomą elektromobilių tinklą.