Suprasti akimirksniu
  • Nuolat Ukrainai pagalbą tiekianti „Ignitis grupė“ nepasikuklino ir šį kartą skyrė visus 4 mln. eurų
  • Ukrainiečiais pasirūpino, bet savų aprūpinti elektros generatoriais nesugebėjo
  • Gyventojų permokas susirinkęs „Ignitis“ skolas grąžins per kelis metus
  • „Planas elektromobiliai“ – įsigykite elektra varomą automobilį ir vėliau už elektrą mokėkite beveik dvigubai brangiau
Šaltiniai
Ignitis
Valstybės valdomas „Ignitis“ dosnus Ukrainai. Emilijos Jaksiborgaitės/ELTA nuotrauka

Nuolat Ukrainai pagalbą tiekianti „Ignitis grupė“ nepasikuklino ir šį kartą skyrė visus 4 mln. eurų

Šimtamilijoniniai pelnai, gaunami iš elektros energijos vartotojų „Ignitis grupei“ plėšo kišenes, todėl vartotojams skolinga valstybės valdoma energetikos įmonė nutarė bent 4 milijonus skirti Ukrainai.

Kaip pranešė „Ignitis“, šios lėšos esą bus panaudotos įsigyti įrangai, kuri padės sukurti papildomus 120 MW galios elektros gamybos pajėgumus Ukrainoje[1]. Įranga nuguls vienoje iš Ukrainos jėgainių, kuri, jų dėka, galės per metus pagaminti tiek elektros energijos, kiek užtektų apie 420 tūkst. namų ūkių – t. y., maždaug dvigubai didesniam kiekiui nei jų yra Vilniuje.

Tiesa, net ir ši pagalba nebus perduodama tiesiai į rankas – ją esą kuruos fondas „Ukraine Energy Support Fund“.

Tai ne pirmoji pagalbos priemonė Ukrainai iš „Ignitis grupės“ rankų. Štai ESO jau perdavė 7 siuntas su transformatoriais, generatoriais bei kita įvairia elektros tinklui reikalinga įranga.

„Ignitis gamyba“ jau perdavė 3 siuntas su įvairia technologine įranga, skirta atstatyti sugriautą Ukrainos energetikos infrastruktūrą.

Ukrainiečiais pasirūpino, bet savų aprūpinti elektros generatoriais nesugebėjo

Juokais juokais, bet tas pats „Ignitis“ liepos pabaigoje per Lietuvą praūžus škvalui ir didelę dalį Lietuvos žmonių palikus be elektros, nesugebėjo užtikrinti, kad per savaitę laiko kai kurie šalies regionai vėl išvystų šviesą savo namuose.

Vietoje to, energetikos ministras Dainius Kreivys, kadaise pamiršęs savo privačių interesų deklaracijoje deklaruoti savo turimus ryšius su „Ignitis“, atkirtęs gyventojams, kad pats šviesą matys, nes planuoja įsigyti elektros generatorių. Du-trys šimtai eurų per skelbimus ir jokia audra nebaisi.

Ir štai po audros, vietoje sprendimų aprūpinti generatoriais bent dalį Lietuvos, D. Kreivys nusprendė pasikelti sau uodegą kalbėdamas apie puikiai šalyje išvystytą elektromobiliams skirtą infrastruktūrą. Nepaisant to, į audrą pakliuvę išsikraunančių elektromobilių vairuotojai, vargu ar džiaugėsi taip pat kaip energetikos ministerijos vadovas.

Energetikos ministras džiaugėsi pasiektais rezultatais elektromobilių srityje. Andriaus Ufarto/ELTA nuotrauka
Energetikos ministras džiaugėsi pasiektais rezultatais elektromobilių srityje. Andriaus Ufarto/ELTA nuotrauka

Gyventojų permokas susirinkęs „Ignitis“ skolas grąžins per kelis metus

Tuo tarpu į kairę ir dešinę pinigais besišvaistantis „Ignitis“ jau veikiausiai per tiek laiko pamiršo apie savo įsipareigojimus vartotojams. Ir ne bet kokius – o savo pačio prisidarytas skolas.

Pernai metų rudenį nuvilnijus skandalui, kai ESO konstatavo, jog „Ignitis“ vartotojai šiam permokėję daugiau nei 160 mln. eurų, energetikos bendrovė paskelbė ketinanti skolą grąžinti ne iš karto, bet per 2,5 metų privatiems vartotojams ir per 7,5 metų laikotarpį savo permokos pagaliau sulauks ir įmonės.

Iš tiesų, pradedame suprasti, kodėl teks laukti tokį ilgą laiką – suprantame ir tai, kad nieko nemokamo šiais laikais nebūna. Pavyzdžiui, iš ko tektų sumokėti galimai beveik 0,5 mln. eurų už pastatytą reklaminį įmonės klipuką, kaip reiktų sąžiningai išsidalinti 93 mln. eurų dividendų nenuskriaudžiant nei vieno akcininko ir kaip, galų gale oriai įgyvendinti savo 2026-2027 metams nustatytus ambicingus tikslus savo akcininkams skirti virš 100 mln. eurų dividendų? Juk už visuomenės nusivylimą yra kur kas baisesnis akcininkų įniršis ir apytuštės kišenės.

„Planas elektromobiliai“ – įsigykite elektra varomą automobilį ir vėliau už elektrą mokėkite beveik dvigubai brangiau

Štai dar vienas „Ignitis“ verslo planas kaip priversti vartotoją pasijusti neva sąžiningai apgautu – kelis metus iš eilės skatinti persėsti už elektromobilio vairo kuriant itin nepalankią terpę dyzeliu ir benzinu varomų automobilių vairuotojams valdančiųjų pagalba.

Tačiau galiausiai šiems paklusniai pradėjus vairuoti elektra varomas transporto priemones, nuspręsta uždėti apynasrį. Štai dabar pasiektas lygis, kai norint pasikrauti elektromobilį „Ignitis“ stotelėje, už tai tenka mokėti kone dvigubai daugiau nei už elektros kilovatvalandę namams. Bet elektra – juk ta pati.