- Italijoje ketinama pagaliau įgyvendinti daugiau nei dešimtmetį brandintą kabančio tilto, jungiančio su Sicilija, idėją
- Dėl lėšų trūkumo projektai taip ir neišvysdavo dienos šviesos
- Pasaulyje jau žinomi penki ilgiausi žemyninę dalį su salomis jungiantys kabantys tiltai
Italijoje ketinama pagaliau įgyvendinti daugiau nei dešimtmetį brandintą kabančio tilto, jungiančio su Sicilija, idėją
Jau 2030-ųjų pradžioje ketinama pagaliau atidaryti ilgiausią pasaulyje kabantį tiltą, jungiantį žemyninę Italijos dalį su Sicilijos sala ir taip suteikiant galimybę tarp šių keliauti automobiliu.
Šis itin platus inžinerinis projektas buvo daugiau nei dešimtmetį atidėliotas ir taip ir neišvydo dienos šviesos niekaip nepajudėdamas iš parengiamojo etapo, o galiausiai 2013-aisiais projektas buvo atidėtas geresniems laikams[1].
Visgi, galiausiai po 2022-ųjų rinkimuose triumfavusi dešiniojo sparno vyriausybė paskelbė apie savo užmojus prikelti šį projektą iš letargo miego ir galiausiai pastatyti ilgiausią pasaulyje kabantį tiltą.
Skelbiama, kad apie 25 mln. eurų kainuosiančio tilto projekto finansavimo sutartį šią savaitę pasirašė tilto statybos bendrovė „Società Stretto di Messina“ ir Europos Komisijos Klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji agentūra (CINEA9). Pagal susitarimą dotacijos esą turėtų padengti 50 proc. geležinkelio infrastruktūros vykdomojo projektavimo išlaidų.
Dėl lėšų trūkumo projektai taip ir neišvysdavo dienos šviesos
Šiuo metu iš žemyninės Italijos dalies į Sicilijos salą galima keliauti lėktuvu, laivu arba traukiniu, kurį į Sicilijos salą plukdo keltas.
Šio tilto idėja buvo svarstoma nuo romėnų laikų, o 2000-ųjų pradžioje buvo nuspręsta tiltą statyti ir 2009 m. buvo sudaryta sutartis. Tačiau 2013 m. planai statyti kabantį tiltą, sujungsiantį Sicilijos Mesiną su Kalabrija, buvo atšaukti valstybės lėšų taupymo sumetimais.
Tilto šalininkai teigia, kad tiltas paskatintų Sicilijos ekonomiką ir pagerintų transporto efektyvumą, o kritikai kelia susirūpinimą dėl išlaidų, seisminės rizikos ir poveikio aplinkai. 2022 m. naujoji vyriausybė siekė atnaujinti projektą, planuodama ilgiausią pasaulyje kabantį tiltą, kurio preliminari kaina – 4,6 mlrd. eurų.
Dabar tikimasi, kad jau netrukus bus pradėti šio tilto statybų darbai.
Pasaulyje jau žinomi penki ilgiausi žemyninę dalį su salomis jungiantys kabantys tiltai
Vienas iš tokių – tai Akashi Kaikyō tiltas, jungiantis žemyninę Japonijos dalį su pagrindine Honšiū ir Avadži salomis. Šis tiltas yra beveik 4 kilometrų ilgio ir buvo atidarytas 1998-aisiais bei driekiasi per Akaši sąsiaurį tarp Kobės ir Avadži salos ir yra Kobės-Avadži-Naruto greitkelio, vieno iš trijų greitkelių, jungiančių Honšiū su Šikoku, dalis[2].
O štai didžiausio pasaulyje ir pilnai skaitmenizuoto tilto titulą gavo Norvegijoje esantis 9,4 km ilgio Sotros tiltas, jungiantis Sotrą su antru pagal dydį Norvegijos miestu Bergenu. Tilto ilgis yra maždaug 1 030 metrų, todėl jis gavo vieno ilgiausio kabančių tiltų Norvegijoje titulą.
Tiltas buvo baigtas statyti dar 1971-aisiais ir buvo skirtas gerinti susisiekimui transporto priemonėmis.
Vienu iš ilgiausių pasaulyje kabančiųjų tiltų gali vadintis ir prieš beveik šimtmetį pastatytas Kalifornijoje esantis Auksinių vartų tiltas, kurio bendras ilgis sudaro net apie 2,7 kilometrus.
Pasibaigus šio tilto statyboms buvo pripažinta, kad tai – vienas ilgiausių ir aukščiausių tiltų pasaulyje, kurio bokštai virš vandens iškilę net 227 metrus. Tiltas, jungiantis San Franciską ir Marino apygardą, neabejotinai yra labai svarbi transporto jungtis, mat skaičiuojama, kad kasmet juo vidutiniškai pervažiuoja daugiau kaip 40 mln. transporto priemonių.
Ilgiausių pasaulyje kabančių tiltų sąraše – ir Vankuveryje, Kanadoje esantis apie 1,8 km ilgio Liūtų vartų tiltas, oficialiai atidarytas dar 1938 m. gegužės 29 d. Tiltas jau yra tapęs vienu ilgiausių kabančiųjų tiltų Šiaurės Amerikoje vardą ir jungia Vankuverio miestą su Vakarų ir Šiaurės Vankuverio šiaurinės pakrantės savivaldybėmis.
Ilgiausių kabamųjų tiltų Europoje titulą gavo apie 2,28 km ilgio 25 de Abrilio tiltas, esantis Lisabonoje, Portugalijoje. Šis tiltas driekiasi per Težo upę, jungdamas sostinę Lisaboną su pietiniame krante esančia Almados savivaldybe.