Šiandien paaiškės, kiek vilniečiams kainuos viešasis transportas

TransportasViktorija Navickienė
Suprasti akimirksniu
Autobusas
Kauno gatvėse bus testuojamas elektrinis autobusas. ELTA nuotrauka

Vilniaus taryba ketina apsispręsti, kaip nuo liepos keis viešojo transporto bilietų kainas

Sostinės taryba trečiadienį ketina antrą ir paskutinį kartą balsuoti dėl viešojo transporto bilietų kainų, dalį jų nuo liepos pradžios keliant beveik perpus.

Apie planuojamus pokyčius pirmasis, remdamasis šaltiniais, sausio viduryje pranešė portalas LRT. Tuomet po pirmojo balsavimo mėnesio pabaigoje taryba pirminėms bilietų kainų korekcijoms.

Pagal savivaldybės įmonės „Judu“ pirminį siūlymą, vienkartinio 30 minučių bilieto kainą ketinta didinti nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro. 

Ilgalaikis 30 dienų bilietas bilietas brangtų nuo 29 iki 45 eurų, 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų. 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kiltų iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų, 3 mėnesių – nuo 81 iki 125 eurų, 12 mėnesių – nuo 310 iki 480 eurų.

Pristatytas kompromisinis kainų variantas

Tačiau praėjusios savaitės Ekonomikos ir finansų komiteto posėdyje pristatytas atnaujintas siūlymų variantas, pagal kurį 30 minučių trukmės bilietas būtų naikinamas, liktų tik 60 minučių trukmės trumpalaikis bilietas, kuris kainuotų 1,25 euro.

Pagal kompromisinį variantą, ilgalaikis mėnesio bilietas (su savaitgaliais) kainuotų ne 45, kaip siūlyta, bet 38 eurus, o 12 mėnesių – 405 vietoje 480 eurų.

Taip pat, kaip ir pagal pirminį siūlymą, ketinama įvesti naujas bilietų rūšis – šeimos, grupinius, didelių grupių ir bilietus dviems kelionėms.

Planuojama išlaikyti esamas lengvatas, numatytas įstatyme, išskyrus metinius bilietus senjorams – jiems kaina būtų didinama nuo 2,9 iki 10 eurų. Teigta, jog naujoji kainodara miestiečius skatins pereiti nuo trumpalaikių iki ilgalaikių bilietų.

Bilietų branginimo priežastis – infrastruktūros atnaujinimas?

Vilniaus savivaldybė teigia, kad bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą. 

Skaičiuojama, jog nepakeitus kainodaros šie planai miestui kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.

„Judu“ skaičiavimais, pagal pirminį siūlymą pakeitus kainas, miestas kasmet surinktų papildomus 20 mln. eurų.

Visgi savivaldybės planais nepatenkinti vilniečiai ir aktyvistai jau rinkosi į du protestus prieš ketinimus didinti bilietų kainas – prieš pirmąjį tarybos posėdžio balsavimą ir praėjusį šeštadienį. 

Dar vieną piketą prieš trečiadienio posėdį planuoja ir Žaliųjų partija.

Aktyvistai argumentuoja, kad viešasis transportas autobusais ir troleibusais yra viena iš esminių paslaugų, kurią mokesčių mokėtojams turi užtikrinti miesto valdžia, o didesnės kainos labiausiai paveiks pažeidžiamiausius gyventojus.

Visgi sostinės meras Valdas Benkunskas yra sakęs, kad bilietų kainų kėlimas yra reikalingas, norint tinkamai išlaikyti turimą infrastruktūrą ir investuoti į naują.

Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.

Parengta remiantis elta.