- „Starbucks“ susidūrė su ieškiniais dėl melagingo gėrimo tūrio ir darbuotojų išnaudojimo
- „Starbucks“ registruoja savo prekės ženklą Lietuvoje
- „Starbucks“ Malaizijoje susiduria su sunkumais, dėl kurių uždaryta keletas parduotuvių
- Boikotai vykdomi ir prieš „McDonald's“ bei „KFC“ užkandines, remiančias Izraelį
„Starbucks“ susidūrė su ieškiniais dėl melagingo gėrimo tūrio ir darbuotojų išnaudojimo
„Starbucks“ įmonė įkurta dar 1971 m. Sietlo miesto turguje, esančio Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV)[1]. Laikui bėgant, iš vienos nedidelės parduotuvėlės šis prekės ženklas tapo pasauliniu kavinių tinklu, turinčiu tūkstančius padalinių visame pasaulyje. Nors pastaruoju metu netyla kalbos apie iššūkius, su kuriais susiduria „Starbucks“, įmonė garsėja aukštos kokybės kava bei didžiuliu gėrimų asortimentu.
Kad išlaikyti klientų lojalumą, kasmet lapkričio 14 d. minima raudonojo puodelio diena, „Starbucks“ siūlant savo klientams nemokamai gauti daugkartinio naudojimo raudoną puodelį perkant bet kurį į šventinį meniu įtrauktą gėrimą. Į šį sąrašą, kaip skelbiama, įeina tokie gėrimai, kaip „Peppermint Mocha“, „Caramel Brulée Latte“, „Cran-Merry Orange Refresher“ ir kt., priklausomai nuo šalių, kuriose yra „Starbucks“.
Nors prieššventiniai pasiūlymai skamba puikiai, pasaulinis kavinių tinklas per daugelį metų yra taipogi susidūręs su ne vienu skandalu. Tiesa, vienas iš jų tęsiasi ir iki šiol.
Dar 2016 m. „Starbucks“ buvo paduota į teismą dėl to, jog, kaip įtariama, 25 proc. per mažai pripildė latte kavos. Dėl to klientai reiškę nepasitenkinimą. Taip pat skųstasi ir dėl neva per didelio ledo kiekio gėrimuose. Tad įmonė tąsyk susidūrė su ieškiniais dėl klaidingo gėrimų tūrio.
Dar vienas ieškinys buvo pateiktas dėl piktnaudžiavimo netinkamu elgesiu. Esą „Starbucks“ kai kurios kavos ir arbatos rūšys buvo tiekiamos iš ūkių, kuriuose yra išnaudojami darbuotojai.
Remiantis 2024-ųjų duomenimis, daugiausiai „Starbucks“ parduotuvių turi Jungtinės Amerikos Valstijos (daugiau nei 16 000), Kinija (apie 6 800), Japonija (virš 1 700), Kanada (daugiau nei 1 450), Jungtinė Karalystė (apie 1 260). Tačiau bendrovė ir toliau plečia savo veiklą, kukliai belsdamasi ir į lietuviškąją rinką[2][3].
Remiantis „Statista“ duomenimis, 2023 m. „Starbucks“ apyvarta siekė 29,46 mlrd. JAV dolerių ir buvo 11 proc. didesnė nei 2022 m., kai pardavimo pajamos sudarė 26,58 mlrd. JAV dolerių.
„Starbucks“ registruoja savo prekės ženklą Lietuvoje
Didžiausia pasaulyje kavinių tinklo operatorė „Starbucks Corporation“ visai neseniai pateikė paraiškas – dabar siekiama registruoti žodinius bei grafinius prekės ženklus Lietuvoje. Nepaisant to, jog kol kas Registrų centro duomenų bazėje jokios įmonės su „Starbucks“ vardu Lietuvoje registruota nėra, „Starbucks“ šioje šalyje turi savo atstovą – advokatą Ąžuolą Čekanavičių. Pastarasis pateikė paraiškas Valstybinio patentų biuro (VPB) duomenų bazėje, siedamas registruoti šį JAV bendrovės prekės ženklus.
Nepaisant plojančiųjų rankomis ir vardijančių šio prekės ženklo privalumus bei galimus naujus kavos poskonius, žinoma, kad „Starbucks“ pastaruoju metu nenusikrato tamsaus šleifo. Priešingai nei Gerovės valstybėje, pasiruošusioje pasitikti prekės ženklą su duona ir druska, „Starbucks“ kai kuriose šalyse nulydimas „pomidorų kruša“ ir protestais. Visgi, šie atgarsiai, regis, neužkirto kelio kvestionuoti tinklo plėtimosi galimybes.
Nors oficialių „Starbucks“ kavinių nėra, kai kurios Lietuvoje esančios kavinės naudoja „Starbucks“ kavos pupeles bei kitą atributiką. Šalyje taip pat galima įsigyti „Starbucks“ kavos pupelių ir kapsulių, skirtų naudoti namuose. Šie produktai parduodami įvairiose fizinėse parduotuvėse bei internetu.
„Starbucks“ Malaizijoje susiduria su sunkumais, dėl kurių uždaryta keletas parduotuvių
Žinoma, jog „Starbucks“ Malaizijoje pastaruoju metu susiduria su sunkumais, dėl kurių laikinai uždaryta keletas parduotuvių. Nuo 2024 m. lapkričio mėn. laikinai uždaryta maždaug 50 iš maždaug 400 parduotuvių visoje šalyje[4]. Nors kalbėta, esą uždaryta per 100 kavinių, „Starbucks Malaysia“ atmetė šiuos teiginius. „Starbucks“ uždarymas kai kuriose Malaizijos vietose yra susijęs su vykstančiais boikotais, kuriais protestuojama prieš JAV paramą Izraeliui.
Žymiai mažesnės kavinės tinklo pajamos ir ikimokestiniai nuostoliai, patirti per einamąjį ataskaitinį ketvirtį, atsirado būtent dėl dabartinių nuotaikų, susijusių su konfliktu Artimuosiuose Rytuose – o tiksliau, dėl tariamo Izraelio palaikymo vykstančiame Izraelio ir Hamas kare. Akivaizdu, jog Malaizijoje bendrovės kelias nėra lengvas, pardavimams pastaruoju metu sumažėjus beveik perpus.
Boikotai vykdomi ir prieš „McDonald's“ bei „KFC“ užkandines, remiančias Izraelį
Didžiausiems greito maisto restoranų tinklams „McDonald's“ ir „KFC“ taip pat paskelbti boikotai. Jie prasidėjo po to, kai „McDonald's“ Izraelio franšizė paskelbė apie nemokamo maisto teikimą Izraelio ginkluotosioms pajėgoms. „KFC“ taip pat kaltinama tokio paties pobūdžio parama. Dėl to daugelyje musulmoniškų šalių, ypač Artimuosiuose Rytuose ir Pietryčių Azijoje, vartotojai pradėjo boikotuoti šias įmones, tai lėmė kai kurių restoranų laikiną uždarymą.
Nepaisant to, kad dalis įmonių bandė atsiriboti nuo Izraelio veiksmų ir netgi teikė paramą palestiniečiams, kai kur boikotai tęsiasi, vartotojams išreiškiant nepritarimą įmonių veiksmams.