- Po JAV rinkimų MSNBC auditorija susitraukė 50 proc., o CNN – beveik 40 proc.
- Keičiasi amerikiečių požiūris į populiariausius liberalių pažiūrų žiniasklaidos kanalus?
- MSNBC laukia vidinės permainos ir struktūriniai pokyčiai
- Ar Elonas Muskas ketina pirkti MSNBC?
Po JAV rinkimų MSNBC auditorija susitraukė 50 proc., o CNN – beveik 40 proc.
Po praūžusių JAV prezidento rinkimų, vienos iš pagrindinių amerikiečių žiniasklaidos priemonių – MSNBC ir CNN – patyrė didžiulį smūgį. Politinį šoką sukėlusi Donaldo Trumpo pergalė drauge tapo didžiulės auditorijos praradimo priežastimi.
Vidutinė MSNBC žiūrovų auditorija po rinkimų sumažėjo daugiau nei per pusę. Jei prieš rinkimus kanalas vidutiniškai pritraukdavo 1,34 milijono žiūrovų per savo vakarines laidas, tai po rinkimų šis skaičius nukrito iki 661 tūkst. žiūrovų. O tai reiškia, jog MSNBC patyrė net 50,7% žiūrovų sumažėjimą[1].
Nors MSNBC susiduria su dideliais iššūkiais, šis kanalas nėra vienintelis, nes CNN irgi patyrė panašų, tačiau kiek mažesnį nuosmukį. Naujausiais duomenimis, CNN auditorija sumažėjo 39,4%. Šio kanalo vakarinių laidų žiūrovų kiekis nukrito nuo 739 tūkst. iki 448 tūkst.
Įdomu tai, jog „Fox News“, priešingai nei MSNBC ir CNN, gali džiaugtis auditorijos augimu. Kanalas, kuris orientuojasi į dešiniųjų auditoriją, tinkamai išnaudojo rinkimų laikotarpį ir šiuo metu fiksuoja net 24,4% auditorijos augimą. Šią žiniasklaidos priemonę vakarinių laidų metu žiūri net 2,96 milijono žiūrovų.
Tai rodo, kad žiūrovai, kurie galbūt jautėsi nusivylę ar nustebę po rinkimų rezultatų, pradėjo ieškoti alternatyvių žiniasklaidos priemonių. Pasikeitęs žiūrovų pasiskirstymas taip pat atskleidžia stiprėjantį politinį susiskaldymą žiniasklaidoje. Juk būtent šie rekordinį nuosmukį patiriantys kanalai ilgai kartojo, jog D. Trumpas yra fašistas, rasistas, seksistinis ksenofobas, kurį reikia sustabdyti, arba demokratija nustos egzistavusi[2]. Tačiau jo užtikrinta pergalė parodė, jog didesnė dalis amerikiečių nebepasitiki populiariąja žiniasklaida ir trokšta permainų.
Keičiasi amerikiečių požiūris į populiariausius liberalių pažiūrų žiniasklaidos kanalus?
Ši statistika rodo, kad rinkimų laikotarpis buvo ypač svarbus ne tik politiniu, bet ir žiniasklaidos kontekstu – naujienų kanalai, tokie kaip MSNBC ir CNN, sugeba pritraukti rekordinį žiūrovų skaičių tik tuomet, kai vyksta didžiausi politiniai įvykiai. Po rinkimų, kai politinė įtampa mažėja, šių kanalų žiūrovai greitai praranda susidomėjimą ir renkasi kitus žinių šaltinius.
Be to, kaip teigia žiniasklaidos analitikai, tokius nuosmukius galima numatyti iš anksto. Rinkimų metu žiūrovai intensyviai seka visus įvykius, tačiau kai rinkimų rezultatai tampa aiškūs, daugelis jų nebemato priežasties taip akylai stebėti naujienų srautus. Pavyzdžiui, MSNBC ir CNN susidūrė su žiūrovų sumažėjimu ir po ankstesnių JAV prezidento rinkimų, kai baigėsi intensyvi kova tarp Donaldo Trumpo ir Joe’o Bideno.
Iš tiesų, žiniasklaidos specialistai iš anksto prognozavo žymų auditorijos kritimą po rinkimų. Tačiau niekas nesitikėjo, kad nuosmukis bus toks reikšmingas, o pabėgusius žiūrovus pasigriebs kitas kanalas.
Spėjama, kad daugelis žiūrovų, ypač tie, kurie palaikė Demokratų partiją, nusprendė atsitraukti nuo MSNBC, nes nesitikėjo tokio rinkimų rezultato ir jautėsi nusivylę dėl liberalių žurnalistų skleistų naujienų. Tai rodo, kad politinės nuostatos gali turėti didelės įtakos kanalų žiūrėjimo įpročiams.
MSNBC laukia vidinės permainos ir struktūriniai pokyčiai
Verta paminėti, kad MSNBC žiūrovų sumažėjimas vyksta tuo pačiu metu, kai kanalas pradėjo vidines pertvarkas[3]. Praėjusią savaitę „Comcast“ pranešė apie planus sukurti atskirą įmonę „SpinCo“, apjungiančią tokias televizijas kaip CNBC, MSNBC, E!, Oxygen, Syfy ir Golf Channel. Naujoji įmonė atskirs šiuos kanalus nuo „Comcast“ grupės, o tai gali turėti didelės įtakos jų ateičiai.
Tai gali sukelti organizacinius sunkumus ir sukurti sumaištį tarp kanalų. Nors „Comcast“ tęs savo darbą su tokiais žiniasklaidos atstovais kaip Peacock ir NBC, šis žingsnis gali pakeisti amerikietiškos žiniasklaidos vaizdą, kuriame MSNBC iki šiol atliko gan svarbų vaidmenį.
Be to, pastebimos permainos ir kanalo laidose. Pavyzdžiui, „Morning Joe“ laida, kurios vedėjai Joe'as Scarboroughas ir Mika Brzezinski sulaukė pykčio dėl susitikimo su D. Trumpu po rinkimų, taip pat patyrė ženklų žiūrovų praradimą. Kai ilgą laiką D. Trumpą kritikavę J. Scarborough ir M. Brzezinski atskleidė, kad jie susitiko su naujai išrinktu prezidentu, laidos žiūrovų skaičius sumažėjo net 43%.
Ar Elonas Muskas ketina pirkti MSNBC?
Miglota MSNBC ateitis pastaruoju metu tapo dažna tema tiek žiniasklaidos, tiek verslo diskusijose. Jau yra prasidėję gandai, kad galbūt kanalas bus parduodamas. Net ir Elonas Muskas, žinomas technologijų magnatas bei „X“ socialinio tinklo savininkas, kelis kartus pajuokavo apie galimybę įsigyti šį kanalą. Pavyzdžiui, praėjusį penktadienį jis paklausė savo sekėjų, kiek kainuotų MSNBC, taip paskatindamas gandus apie galimą šio kanalo pirkimą.
E. Muskas netgi buvo paskelbęs netikrą nuotrauką, kurioje jis, D. Trumpas ir Robertas F. Kennedy Jaunesnysis valgė „McDonald’s“ mėsainius „MSNBC“ studijoje. Tokie juokai paskatino gandus, kad galbūt E. Muskas iš tiesų mąsto apie MSNBC pirkimą. Tačiau visi jo komentarai ir veiksmu kol kas buvo ironiški ar tiesiog juokingi, todėl vargu ar galima tikėti, kad verslininkas iš tiesų norėtų pirkti šią žiniasklaidos priemonę.
Tačiau jei E. Muskas tikrai bandytų įsigyti MSNBC, jis veikiausiai susidurtų su konkurentais. Kaip pranešė CNN žurnalistas Brianas Stelteris, vienas liberalių pažiūrų milijonierius taip pat domėjosi galimybe įsigyti MSNBC.
Tai rodo, kad kanalas gali tapti vertingu politiniu ir ideologiniu įrankiu, dėl kurio konkuruos įvairūs potencialūs pirkėjai. Tokia situacija gali lemti, kad MSNBC taps reikšminga preke tiek politiniams, tiek verslo interesams, nes kanalą galima suvokti kaip priemonę, galinčią turėti įtakos viešajai nuomonei ir padedančią formuoti politinį diskursą.