Ambicingi lėktuvų gamintojų planai bus įgyvendinami virtualiame pasaulyje
„Boeing“ – JAV aviacinė-kosminė ir gynybos korporacija netolimoje ateityje dalį savo orlaivių gamybos darbų rengiasi perkelti į virtualią erdvę, geriau žinomą kaip metavisatą.
Kompanija kalba apie tai, kad į ateities gamybos procesus bus įtraukiami trimačiai inžineriniai projektai, robotika ir naujausios technologijos, o visa tai bus apjungiama metavisatoje.
Tai yra naujos ir itin ambicingos „Boeing“ strategijos, kuria siekiama iš pagrindų renovuoti kompanijos gamybos schemas, dalis, kurią planuojama įgyvendinti ypač greitai – vos per dvejus metus[1].
Tiesa, ekspertai atsargiai vertina tokius lėktuvų gamybos giganto planus ir perspektyvas žengti į vadinamąjį metaverslą vertina ir optimistiškai, ir atsargiai.
Drąsi idėja – verslas netrukus bus plėtojamas metavisatoje
Kaip teigia kompanijos „Boeing“ vyriausiasis inžinierius Gregas Hyslopas, metavisatos pasitelkimas gali iš pagrindų pakeisti visos kompanijos darbo metodus. Po ypač konkurencingų pastarųjų metų aviacijos rinkoje, „Boeing“ yra priverstas rizikuoti ir ateityje: kompanija jau kurį laiką konkuruoja su „Airbus“ ir šį konkurencijos žaidimą paskutiniu metu pralaimi[2].
Jei iki šiol „Boeing“ siekė laipsniškos pažangos konkrečiose reaktyvinių lėktuvų programose ar gamyboje, tai neatnešė norėtų rezultatų. Dėl to, sisteminė pertvarka yra sekantis, ambicingas ir rizikingas žingsnis.
„Boeing“ planai metavisatoje simbolizuoja visame pasaulyje vykstančią skaitmeninę revoliuciją: juk savo veiklas į virtualų pasaulį perkelia ir automobilių gamintojai, ir prekybos gigantai ar socialinės žiniasklaidos milžinės.
Metavisata ir joje plėtojamas metaverslas aviacijoje gali veikti kaip pažangiausia naujovė orlaivių konstrukcijų ateityje. Pasitelkus pačias išmaniausias metavisatos technologijas, kompanijos turėtų galimybę sukurti ir sujungti virtualias trimates skaitmenines orlaivių dvynių kopijas ir gamybos sistemas, galinčias vykdyti modeliavimą.
Gamyba sutrumpėtų nuo penkerių iki trijų metų
Tai reiškia, kad ateityje, lėktuvai būtų modeliuojami tik skaitmeniniu būdu. Kaip teigia „Boeing“ vyriausiasis inžinierius, daugiau nei 70 % kompanijos gamybos kokybės problemų kyla dėl kokių nors projektavimo bėdų. Projektavimo bėdas išsprendus, nauji orlaiviai rinkai būtų pristatomi žymiai greičiau, ji būtų kokybiškesni, o gamyba sutrumpėtų nuo penkių, iki trejų metų. Dėl to, ženkliai pasikeistų įmonės veiklos rezultatai.
Tiesa, kol kas dar neaišku, kada „Boeing“ iš tiesų suprojektuos pirmą lėktuvą vadovaujantis tik skaitmeniniu modeliu[3]. O šis planas nėra be iššūkių. Skeptikai atkreipia dėmesį į technines problemas, susijusias su „Boeing“ lėktuvais, kurios neturi nieko bendro su modeliavimu. Be to, kai kurie kompanijos darbuotojai išreiškė nepasitenkinimą dėl „Boeing“ siūlomų modernių įrankių.
Ekspertai pabrėžia, kad kompanija per daug dėmesio skiria akcininkų pelnui inžinerinio dominavimo sąskaita ir toliau mažina išlaidas moksliniams tyrimams ir plėtrai. Toks požiūris nėra tinkamas žengiant svarbų žingsnį į metavisatą.
Aviaciniai mokymai – virtualioje, skaitmeninėje visatoje
Kol „Boeing“ tik kalba apie lėktuvų projektavimą metavisatoje, Dubajaus oro linijų bendrovė „Emirates“ jau artimiausiu metu pradės rengti mokymus būsimiems salono įgulos nariams išskirtinai naudojantis tik metavisata.
Dubajaus metavisatos asamblėjoje, „Emirates“ vyriausiasis veiklos vadovas Adelis Ahmedas Al Redha teigė, kad oro linijų bendrovė įdarbins 4 000 orlaivių salono įgulos narių, kurie mokysis ir savo įgūdžius gludins metavisatoje.
A. A. Al Redha paaiškino, kad metaverslas ir virtualioji realybė bus naudojami imituojant darbą pačiame orlaivyje ir analizuojant kiekvieną detalę:
„Šiuo metu mokome 16 000 salono įgulos narių, tačiau iki kitų metų vidurio planuojame pasiekti beveik 20 000 keleivių salono įgulos narių skaičių. Nuolat tobuliname ir savo paslaugas orlaiviuose: tiek maistą, tiek klientų aptarnavimo būdus. Be šios metavisatos technologijos negalėsime efektyviai ir tiksliai rengti mokymų savo įgulai“, – teigia „Emirates“ vyriausiasis veiklos vadovas A. A. Al Redha[4].
Per kelis ateinančius mėnesius, kompanija planuoja daugiau investuoti į metavisatos technologijas.
„Emirates“ paviljonas parodos „Expo 2020“ vietoje bus pertvarkytas į inovacijų centrą, kurį oro linijų kompanija naudos kaip centrą, kuriame žmonės iš viso pasaulio dirbs su į ateitį orientuotais oro linijų projektais, įskaitant tuos, kurie susiję su metavisata, NFT ir Web3.