Suprasti akimirksniu
  • Lietuvoje ieškoma 540 švietimo specialistų
  • Labiausiai trūksta matematikos ir lietuvių kalbos mokytojų
  • Trūksta ir ikimokyklinio, bei pradinio ugdymo specialistų
Šaltiniai
mokykla
Lietuvoje ieškoma 540 švietimo specialistų. ELTA nuotrauka

Lietuvoje ieškoma 540 švietimo specialistų

Artėjant naujiems mokslo metams, Lietuvos mokyklos susiduria su rimtu iššūkiu – trūksta mokytojų, ypač pagrindinių disciplinų. Remiantis Užimtumo tarnybos duomenimis, šiuo metu šalyje ieškoma net 540 švietimo specialistų. Nors prieš kelias savaites šis skaičius buvo 100 pozicijų mažesnis, rugpjūčio pradžioje darbo pasiūlymų buvo registruota 486, o prieš metus – dar mažiau. Ypač didelė mokytojų paklausa jaučiama Vilniuje ir Klaipėdoje, kur ypač trūksta tiksliųjų mokslų bei kalbų mokytojų.

Labiausiai trūksta matematikos ir lietuvių kalbos mokytojų

Užimtumo tarnybos direktoriaus pavaduotoja Giedrė Sinkevičė pastebi, kad pedagogų rinkoje ryškus profesinis ir teritorinis neatitikimas.

„Mokykloms ypač trūksta matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų, o pasiūloje dominuoja muzikos, sporto ir dailės specialistai. Šis disbalansas kelia didelį iššūkį, ypač sostinėje ir uostamiestyje, kur mokyklos susiduria su didžiuliu mokytojų trūkumu“, – teigia Sinkevičė.

Vilniaus mokykloms šiuo metu reikia 44 pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojų, Klaipėdos – 23.

Nors didžiuosiuose šalies miestuose pagrindinių disciplinų mokytojų paklausa auga, mažesniuose miesteliuose ir atokesnėse vietovėse situacija atrodo priešingai. Kai kuriuose rajonuose, tokiose kaip Kalvarija, Kupiškis, Rietavas, Birštonas ir Neringa, nėra nei darbo ieškančių, nei laisvų darbo vietų pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojams. Tai rodo, kad švietimo sistema susiduria su ne tik pedagogų trūkumo problema, bet ir regionine disproporcija, kuri reikalauja skubių sprendimų. 

Trūksta ir ikimokyklinio, bei pradinio ugdymo specialistų

Nors šalyje daugiausiai ieškoma pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojų (202 laisvos darbo vietos), pastebima, kad pradinio ugdymo (53) ir ikimokyklinio ugdymo (83) pedagogų poreikis taip pat išlieka didelis. Lietuvos švietimo sistema, siekdama užtikrinti kokybišką ugdymą, turi spręsti šias problemas, skatindama pedagoginės krypties studijas ir stiprindama mokytojų rengimo programas.