Latvijos „Akropolyje“ nusiaubta kalėdinė eglutė iš „Pringles“ traškučių

Įdomybės, PasaulisRaimonda Jonaitienė
Suprasti akimirksniu
Pringles
Latviai nusiaubė reklaminę eglutę. Vaizdo įrašo stop kadras

Latvijos „Akropolio“ lankytojai nevaldomai graibstė bulvių traškučių pakuotes

Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo įrašai, kuriuose užfiksuotas neįprastas incidentas, įvykusęs Latvijoje esančiame prekybos centre „Akropolis“. Lankytojai, nesibaimindami apsaugos darbuotojų ir galimų nemalonumų, išardė prekybos centre stovėjusią reklaminę Kalėdų eglutę, sudarytą iš „Pringles“ bulvių traškučių pakuočių. Viskas vyko viešai, matant tiek apsaugos darbuotojams, tiek ir kitiems lankytojams, o neįprasto įvykio liudininkai dalijosi detalėmis socialiniuose tinkluose.

Pasak liudininkų, viskas prasidėjo netikėtai. Vienas iš pirkėjų, vaikščiodamas netoli eglutės, netyčia užkabino apsauginę juostą, saugojusią dekoraciją nuo lankytojų, ir ši nukrito ant žemės. Vos tik vienoje vietoje nebeliko lankytojus nuo eglutės skyrusios juostos, tai buvo tarsi signalas, kad dabar galima laisvai imti bulvių traškučių pakuotes, kuriomis ir buvo papuošta neįprasta kalėdinė dekoracija[1].

Žmonės ėmė veržtis link eglutės ir graibstyti „čipsus“, šventai tikėdami, kad tai yra visiškai nemokama dovana. Iš pradžių buvo pagriebtos tik apatinėse lentynose sudėtos pakuotės, tačiau greitai lankytojai dar labiau įsisiautėjo ir pradėjo lipti lentynomis aukštyn, kad pasiektų aukščiau esančius bulvių traškučius.

Prekybos centro apsaugos darbuotojas bandė suvaldyti situaciją, bet žmonių antplūdis buvo toks didelis, kad jam nepavyko nieko padaryti.

Viena aršiausių „čipsų“ vagilių – moteris su prabangiais kailiniais ir naujausiu „iPhone“

Nusiaubta eglutė
Bulvių traškučius graibstė net ir kailiniuotos ponios. Vaizdo įrašo stop kadras

Įdomu tai, kad šio incidento dalyviai nebuvo vien tik įžūlūs jaunuoliai ar vargingai atrodantys asmenys. Liudininkai atkreipė dėmesį, kad tarp žmonių buvo ir moteris, vilkinti prabangius kailius bei rankoje laikanti naujausios kartos „iPhone“.

Toks vaizdas sulaukė daugybės komentarų internete, nes daugelis ne tik stebėjosi minios elgesiu, bet ir negalėjo patikėti, kad prie bulvių traškučių vagystės prisidėjo akivaizdžiai nemažai pinigų turinti pirkėja.

„Vilkėti prabangius kailinius ir lipti į eglutę dėl „čipsų“ – štai kur kultūros lygis“, – ironiškai rašė vienas socialinių tinklų vartotojas.

Kitas komentavo, jog panašias scenas seniau buvo galima išvysti rusiškose laidose, kuriose juokiamasi iš tik Rusijoje įmanomų dalykų. „Pasirodo, dabar tokius dalykus galime stebėti ir Latvijoje“, – juokėsi internautas.

Situacija internautus privertė susimąstyti apie žmonių kultūros lygį ir vartotojiškumą

Bulvių traškučiai
Bulvių traškučiais dekoruota eglutė turėjo būti tiesiog puiki traškučių reklama. Surja Sen Das Raj/Unsplash nuotrauka

Be akivaizdžios nuostabos ir juoko, šis įvykis taip pat sukėlė kiek rimtesnes diskusijas socialiniuose tinkluose. Internautai ėmė samprotauti, kokiame visuomenės kultūros lygmenyje šiuo metu gyvename. Imta diskutuoti apie besaikį vartotojiškumą, socialinę elgseną ir normas, kurių reikėtų laikytis viešose erdvėse.

„Kaip visuomenė mes turėtume susimąstyti – kas verčia žmogų, vilkintį brangius kailinius, lipti į eglutę dėl bulvių traškučių?“ – klausė vienas iš komentatorių.

Tiesa, kaip baigsis ši istorija ir ar reklaminę eglutę nusiaubę asmenys bus nubausti, taip ir lieka neaišku. Latvijos žiniasklaida praneša, jog prekybos centro „Akropolis“ atstovai kol kas situacijos nekomentavo, tad taip pat nėra žinoma, ar po šio įvykio bus griežtinamos apsaugos priemonės arba kardinaliai keičiama reklamos strategija.

Verslo analitikai pažymi, kad šis incidentas gali tapti pamoka rinkodaros specialistams. Reklamos akcijos, kai produktai yra viešai demonstruojami ar eksponuojami laisvai pasiekiamose vietose, visada gali tapti panašaus chaoso priežastimi ir kainuoti finansinius nuostolius. Šiuo atveju, Kalėdų eglutė, dekoruota bulvių traškučių pakuotėmis, buvo suvokta ne kaip reklaminis elementas, o kaip „lengvai prieinamas prizas“.