Suprasti akimirksniu
  • Vokietijos ministras su klimato kaita kovotų drausdamas vairuoti transporto priemones
  • Ateityje gali laukti nešienautų pievų vaizdai, kuriose veisis erkės
  • Draudimas vairuoti taršias transporto priemones gali paskatinti stojančią elektromobilių prekybą
Šaltiniai
Keliavimas autostopu
Vokietijoje siūloma iškeisti transporto priemones į keliavimą autostopu. Atlaso Greeno/Unsplash nuotrauka

Vokietijos ministras su klimato kaita kovotų drausdamas vairuoti transporto priemones

Su klimato tausojimu susijusios idėjos, regis, vis labiau peržengia sveiko proto ribas. Štai Vokietijos federalinis skaitmeninių reikalų ir transporto ministras Volkeris Wissingas sakosi žinantis puikų ginklą, kaip pažaboti klimato kaitą. Jis siūlo keliauti autostopu, o savaitgaliais apskritai uždrausti važiuoti automobiliais.

Nors Vokietija jau pasiekė savo kovojimo su klimato kaita tikslus dėl elektros gamybos iš atsinaujinančių šaltinių padidinimo ir turi nemažų šansų toliau eiti susiplanuotu keliu, tačiau politikai vis tiek nerimsta. Teigiama, jog Vokietijoje reikia nedelsiant sumažinti transporto sektoriaus anglies dioksido ekvivalentą net 22 mln. tonų.

Tačiau to „negalima pasiekti greičio ribojimo ir panašiomis priemonėmis, [tad] vienintelis būdas smarkiai sumažinti [dujų išmetimą] yra nesinaudojimas lengvaisiais automobiliais ar sunkvežimiais“[1]. Todėl V. Wissingas įsitikinęs, kad būtina įvesti naują draudimą, kuris savaitgaliais apskritai neleistų vairuoti transporto priemonių.

Kol kas nėra parengta jokia išsami studija, ką po tokių planų įgyvendinimo turės daryti tie, kuriems ateityje tektų sėdėti užsidarius tarp keturių sienų. Juk be nuosavo transporto ir kenčiant prastą viešąjį susisiekimą, neabejotinai reikėtų pamiršti ne tik apsilankymus kirpykloje ar parduotuvėje, bet ir važiavimą prižiūrėti gyvulių ar pjauti savo laukų.

Ateityje gali laukti nešienautų pievų vaizdai, kuriose veisis erkės

Klimato kaitos entuziastai siūlo nebepjauti pievų. İbrahimo Özdemiro/Unsplash nuotrauka
Klimato kaitos entuziastai siūlo nebepjauti pievų. İbrahimo Özdemiro/Unsplash nuotrauka

O kalbant apie be priežiūros paliktus laukus, verta paminėti, jog anksčiau ar vėliau net ir vejos priežiūra gali tapti nelegalia veikla, už kurią bus dalinamos baudos. Lietuvoje esame įpratę, kad pievų savininkai gauna įspėjimus ir baudas už neprižiūrėtas pievas. Tačiau pasaulyje vis garsiau kalbant apie nykstančias bites, jau galima išgirsti beprotiškų siūlymų nebepjauti laukų.

Tad ateityje visai realu, jog susidursime su priešingu variantu – baudomis už dailią, trumpai kirptą žolę. Nors laisvai augančios pievos būtų naudingos bitėms, tačiau drauge tektų kęsti didžiules erkių veisyklas, neprižiūrėtą kraštovaizdį ir be šieno žiemai likusius naminius gyvulius.

Kaip atrodo ir kokių bėdų sukuria laiku nešienaujamos pievos jau buvo patyrę Vilniaus miesto gyventojai. Aukštos žolės ne tik tapo erkių veisykla ir atrodė negražiai, bet ir sukeldavo avarinių situacijų. Kitaip tariant, iš per didelio noro kuo labiau nerti į žaliąjį kursą, galiausiai buvo smarkiai persistengta ir sukurta papildomų problemų. O Vokietijos politikai elgiasi dar atkakliau ir panašu, jog jų beprotiškos idėjos neturi jokių ribų.

Vokietijos ministras, kuris entuziastingai bando siūlyti drausti važinėtis transporto priemonėmis, o vietoj nuosavo automobilio verčiau rinktis keliavimą autostopu, irgi yra bičių mylėtojas. Jis taip pat palaiko siūlymus nešienauti pievų.

Draudimas vairuoti taršias transporto priemones gali paskatinti stojančią elektromobilių prekybą

Vokietijos politikai nori įvesti naujus draudimus ir skatinti keliavimą autostopu. Romano Suslovo/Unsplash nuotrauka
Vokietijos politikai nori įvesti naujus draudimus ir skatinti keliavimą autostopu. Romano Suslovo/Unsplash nuotrauka

Tiesa, ministro siūlymus apie šalies transporto pokyčius dar neabejotinai teks tobulinti, nes kitu atveju net ir elektromobilių savininkai negalėtų važinėti Vokietijos keliais. O tinkamai sudėliojus naujuosius draudimus, Vokietija gali vienu šūviu nušauti du zuikius.

Iš vienos pusės, drausdami važinėtis taršiomis transporto priemonėmis politikai aiškins, kad taip oras taps švaresnis. O iš kitos pusės, jie gali paskatinti elektromobilių pardavimo rodiklius, kurie pirmąjį šių metų ketvirtį sumažėjo maždaug 5%. Taigi, prisidengiant klimato kaita ir vėl būtų sėkmingai skatinamas elektromobilių verslas.

Tačiau didžiausias klausimas – ką apie visa tai galvoja patys vokiečiai. Kol kas jie ir toliau klusniai susitaiko su visais klimato kaitos entuziastų pasiūlymais ir nerodo didelio pasipriešinimo. Jeigu tokia tendencija išliks ir toliau, ateityje Vokietijoje išties matysime laukines pievas ir daugybę autostopu bandančių keliauti nelaimėlių, kuriems draudžiama sėsti prie savo dyzelinių ar benzininių transporto priemonių vairo.