Suprasti akimirksniu
  • Socialinių tinklų įžymybių gyvenimo Ir pajamų paslaptys
  • Influencerių įtaka ir uždarbis Lietuvoje
  • Jessica Shy, Donatas Montvydas ir kiti uždirva šimtus tūkstančių
  • Užsienyje nuomonės formuotojai džiaugiasi milijonais
Šaltiniai
Influenceriai
Reklamos kaina priklauso nuo influencerio auditorijos, reputacijos, įdėto darbo. 77 koliažas

Socialinių tinklų įžymybių gyvenimo Ir pajamų paslaptys

Daugelis šiuolaikinių žmonių naudojasi socialiniais tinklais: juose ne tik bendrauja su draugais ir pažįstamais, bet ir stebi pramogų pasaulio žvaigždžių gyvenimus.

Tai padaryti labai lengva: tapus kurio nors iš šalies dainininko, laidų vedėjo ar nuomonės formuotojo sekėju, apie jų gyvenimą galima sužinoti tiek daug: nuo to, kada žmogus keliasi, iki to, kokią kavą geria arba kokias grožio priemones naudoja.

Tai yra šiuolaikinė socialinių tinklų kasdienybė. Vis tik, iš arti stebint šalies įžymybių bei influencerių gyvenimus mes vis dar nežinome atsakymo į tikriausiai daugeliui ramybės neduodantį klausimą. Kiek, šia vieša veikla užsiimantys asmenys, iš tiesų uždirba?

Atsakymas į šį klausimą vienus gali kaip reikiant nustebinti, kitus – priversti suabejoti, ar jų pačių pasirinktas profesinis kelias iš tiesų yra geriausias.

Juk nuomonės formuotojai vos už vieną įrašą gali gauti solidžią pinigų sumą, o kur dar pakvietimai reklamuoti viešbučius arba restoranus, kas iš esmės gali tapti nemokamomis atostogomis. Šalies scenos bei televizijos žvaigždės kasmet taip pat skaičiuoja vis didesnį pelną.

Reklamos kaina priklauso nuo influencerio auditorijos, reputacijos, įdėto darbo. Steve Gale/Unsplash nuotrauka
Reklamos kaina priklauso nuo influencerio auditorijos, reputacijos, įdėto darbo. Steve Gale/Unsplash nuotrauka

Influencerių įtaka ir uždarbis Lietuvoje

Šiuolaikiniame amžiuje iš esmės pasikeitė žmonių informacijos vartojimo ir komunikacijos būdai. Svarbiausias šios transformacijos veiksnys yra socialiniai tinklai ir pagrindiniai jų veikėjai – influenceriai bei žinomi asmenys, užsiimantys nuomonės formavimu.

Nuomonės formuotojai paprastai orientuojasi į konkrečias nišas, pavyzdžiui, mados, grožio, kelionių, fitneso, žaidimų ar gyvenimo būdo, ir pasižymi gebėjimu sudominti savo auditoriją. Prie jų pastaruoju metu vis sparčiau prisijungia ir įžymybės: aktoriai, dainininkai, televizijos asmenybės.

Tai matome ir Lietuvoje, pažvelgus į populiariausiųjų influencerių reitingą, kuriame – ne tik socialiniuose tinkluose savo tinklaraščius vedančios asmenybės, bet ir žinomi pramogų pasaulio atstovai. 

Praėjusių metų instagramo geriausiai vertinamų influencerių sąrašo viršuje vėl atsidūrė Karolina Meschino, antroje vietoje liko muzikos prodiuseris ir laidų vedėjas Jonas Nainys, trečioje – turinio kūrėjas Vaidotas Grincevičius.

Toliau rikiuojasi laidų vedėjas Rolandas Mackevičius, žurnalistas ir TV laidų vedėjas Orijus Gasanovas, modelis ir visažistė Deimantė Kazėnaitė, TV laidų vedėja, verslininkė Beata Nicholson bei atlikėja Natalija Bunkė[1].

„YouTube“ platformoje labiausiai įvertintas buvo V. Grincevičius-Whydotas, toliau sekė keliautojas Paulius Samoška, o trečias liko komikas Mantas Bartuševičius. „TikTok“ sąrašo lydere yra turinio kūrėja Goda Kujavskytė, antroje vietoje liko humoristas Edvinas Krupinskas, o trečias – komikas, video turinio kūrėjas Omantas Jokubaitis.

Tad kiek šie bei kiti šalies influenceriai uždirba. Iš tiesų, Lietuvoje nėra oficialios statistikos apie nuomonės formuotojų atlygius, vis tik, sužinoti tam tikrus jų įkainius nėra sudėtinga, o kai kuriais atvejais, šią informaciją atskleidžia patys nuomonės formuotojai.

Su jais dirbantys asmenys šalies žiniasklaidai yra atskleidę, kad kai kurie nuomonės formuotojai už reklamą prašo 4 tūkst. eurų ar net daugiau. Influencerių atstovai sako, kad reklamų kainos pas influencerius Lietuvos rinkoje svyruoja nuo 50 iki 4 tūkst. eurų perkant vieną turinio vienetą. Daugiausia kainuoja „Reels“ vaizdo įrašai, o mažiausiai – „Instagram“ story, kadangi šis formatas yra labiau kasdieniškas[2].

Žinoma, kiekviena situacija yra itin individuali. Atlygis gali priklausyti nuo reklamos pobūdžio, pateikimo ir formato, nuomonės formuotojo turimos auditorijos dydžio, jo reputacijos.

Kai kuriais atvejais influenceriai gali keliauti ir pramogauti nemokamai. NEOM/Unsplash nuotrauka
Kai kuriais atvejais influenceriai gali keliauti ir pramogauti nemokamai. NEOM/Unsplash nuotrauka

Pavyzdžiui, vyrauja viena kaina, jei yra kalbama apie trumpą tekstinį įrašą instagrame, kai yra reklamuojamas koks nors kosmetikos produktas arba parduotuvė. Kita kaina jau gali būti tuomet, kai influenceris sudaro sutartį periodiškai reklamuoti tam tikrą produktą, tai daro tiek vaizdiniu, tiek tekstiniu formatu, tampa prekės ženklo ambasadoriumi ir pan.

Be to, tai nėra vieninteliai būdai gauti naudą iš bendradarbiavimo. Juk kai kuriais atvejais, grožio salonai gali pakviesti apsilankyti nuomonės formuotoją, suteikti jam paslaugas nemokamai, o šis atsidėkodamas, savo sekėjams reklamuoja šį verslą. Tas pats galioja ir restoranų bei kavinių, viešbučių ir spa atveju: influenceriai kviečiami pramogauti nemokamai, o savo atostogas reklamuoja galbūt šimtams tūkstančių savo sekėjų, kurie gali tapti potencialūs svečiai.

Jessica Shy, Donatas Montvydas ir kiti uždirva šimtus tūkstančių

O nemenkus pinigus uždirbti gali ne tik influenceriai, bet ir populiariausi šalies dainininkai. Ne paslaptis, kad jiems ypač pelningas laikotarpis yra gruodis – kai prasideda kalėdinių eglučių įžiebimo šventės bei įmonių vakarėliai.

Anksčiau buvo teigta, kad atlikėjai, kurių koncertai įprastai kainuoja po pusantro tūkstančio eurų, Naujųjų metų naktį kainą kelia iki 4000-8000 eurų[3]. Tačiau ne mažiau pelninga yra ir vasara: juk būtent šiltuoju metų laiku vyksta įvairūs festivaliai, miestų šventės, vestuvės.

Taip atlikėjai gali uždirbti tikrai didelius pinigus. Pavyzdžiui, keletą pastarųjų metų viena iš populiariausių šalies atlikėjų laikoma Jessica Shy, yra įsteigusi to paties vardo mažąją bendriją.

Jos finansų ataskaita rodo, kad pernai buvo gauta 294 tūkst. eurų pajamų, bendrovė uždirbo beveik 208 tūkst. eurų grynojo pelno. Be to, atlikėjos įmonės vardu registruotas ir prabangus automobilis „Lexus ES 300h“, kurio startinė kaina – nuo 55 tūkst. eurų[4].

Atlikėjas Donatas Montvydas. ELTA nuotrauka
Atlikėjas Donatas Montvydas. ELTA nuotrauka

Nemenku pelnu gali džiaugtis ir atlikėjas Donatas Montvydas. Jis taip pat turi savo įmonę „DMO Music Group“, kuri pernai gavo beveik 1,1 mln. eurų pajamų ir uždirbo 260,6 tūkst. eurų grynojo pelno.

Be to, pernai vienintelio akcininko, paties D. Montvydo sprendimu, buvo išmokėta 300 tūkst. eurų dividendų. Įmonė naudoja ir visureigį „Audi Q8“, kurio kaina prasideda nuo mažiausiai 60 tūkst. eurų.

Užsienyje nuomonės formuotojai džiaugiasi milijonais

Žinoma, nors Lietuvos žvaigždės ir influenceriai tikrai negali skųstis tuo, jog uždirba per mažai, jie dar negali prilygti kolegoms iš užsienio. JAV, kur nuomonės formuotojai jau tikrai nėra kažkas naujo, vos 10 000 sekėjų turintis influenceris priklauso vidutinio lygio influencerių kategorijai ir už vieną įrašą gali gauti nuo 50 iki 250 JAV dolerių[5].

Dauguma influencerių, turinčių nuo 10 tūkst. iki 25 tūkst. sekėjų, paprastai uždirba nuo 100 iki 250 JAV dolerių už vieną įrašą. Daugiau nei 100 tūkst. sekėjų turintis instagramo influenceris gali uždirbti nuo 1 000 iki 5 000 JAV dolerių už vieną įrašą, o 1 mln. sekėjų turintis influenceris už vieną įrašą gali uždirbti nuo 5 000 iki 25 000 ar net daugiau dolerių.

Influenceriai užsienyje uždirba ženkliai daugiau nei Lietuvoje. Georgia de Lotz/Unsplash nuotrauka
Influenceriai užsienyje uždirba ženkliai daugiau nei Lietuvoje. Georgia de Lotz/Unsplash nuotrauka

Žinoma, daugiausiai sekėjų socialiniuose tinkluose turintys aktoriai, dainininkai ar sportininkai, kuriuos pažįsta bene visas pasaulis, prašo net keliolika kartų didesnių kainų.

Štai, teigiama, kad futbolininkas Cristiano Ronaldo, kuris yra sekamiausias asmuo instagrame, už vieną reklaminį įrašą prašo 3 234 000 dolerių. Jo kolega, Argentinos futbolo žvaigždė Lionelis Messi prašo 2 597 000 JAV dolerių už vieną įrašą, o labiausiai sekama instagramo moteris, dainininkė ir aktorė Selena Gomez gali prašyti 2 558 000 JAV dolerių už vieną įrašą[6].

Tokie skaičiai neturi stebinti: kadangi instagramu ir kitais socialiniais tinklais kasdien aktyviai naudojasi tiek daug žmonių, influenceriai ir įžymybės vienu įrašu gali lengvai pasiekti milijonus asmenų ir taip paveikti jų planus kažką įsigyti, tad tai yra verslų investicija, kuri neretai atsiperka su kaupu.