„Ferrari“ kelia kainas reaguodama į JAV automobilių importo tarifus

Suprasti akimirksniu
D. Trumpas
D. Trumpas. ELTA nuotrauka

„Ferrari“ teigia, kad kai kurių modelių kainas padidins 10 %

„Ferrari“ ketvirtadienį paskelbė, kad nuo balandžio 1 d., reaguodama į naujus JAV automobilių tarifus, tam tikrų modelių kainas padidins 10 proc. Tai reikš, kad įprastos „Ferrari“ kainai bus pridėta iki 50 000 JAV dolerių“, teigiama bendrovės pranešime.

Italijos Maranello mieste įsikūrusi sportinių automobilių gamintoja nurodė, kad visų iki balandžio 2 d. importuotų automobilių kainos išliks nepakitusios. Tačiau po šios datos tik trijų modelių šeimų, „Ferrari 296“, „SF90“ ir „Roma“, „komercinės sąlygos išliks nepakitusios“, rašoma pranešime[1].

Vis dėlto populiaresni bendrovės modeliai, tokie kaip visureigis „Purosangue“, „12Cilindri“ ir „F80“, brangs iki 10 proc. Pavyzdžiui, „Purosangue“, kurio pradinė kaina siekia apie 430 000 dolerių, pabrangimas sudarys maždaug 43 000 dolerių. Tuo tarpu riboto leidimo „F80“, kurio kaina prasideda nuo daugiau nei 3,5 mln. dolerių, kainos padidėjimas sieks daugiau nei 350 000 dolerių.

Trečiadienį JAV prezidentas Donaldas Trumpas paskelbė apie 25 proc. tarifus visiems ne JAV pagamintiems automobiliams. „Ferrari“ visus savo automobilius gamina Maranello gamykloje.

Ferrari
„Ferrari“ klientai visada buvo turtingi, tad spėjama, kad kainų šuolis jiems nebus toks skaudus. Jannis Lucas / Unsplash

„Ferrari“ toliau lydi sėkmė ir kainų kilimas turėtų pirkėjų nebauginti

Praėjusiais metais „Ferrari“ pagamino 13 752 automobilius. Bendrovė planuoja spalį pristatyti savo pirmąjį visiškai elektrinį „Ferrari“ modelį. Kol kas neaišku, kokį poveikį tarifai turės „Ferrari“ pardavimams, nes daugumos jos automobilių laukimo sąrašas jau dabar viršija metus[2].

„Ferrari“ pirkėjai paprastai yra pakankamai turtingi, kad lengvai atlaikytų kainų šuolius. Ketvirtadienį „Ferrari“ taip pat patvirtino savo finansinius tikslus 2025 metams, tačiau pridūrė, kad egzistuoja „potenciali 50 bazinių punktų rizika pelningumo procentinėms maržoms“.

Šį mėnesį duodamas interviu CNBC, „Ferrari“ generalinis direktorius Benedetto Vigna sakė: „Nors mūsų pirkėjai yra turtingi, mes turime būti jautrūs, kad per daug neperkeltume tarifų poveikio jiems. Kai žiūrime į klientą, suprantame, kad šie žmonės, norėdami įsigyti „Ferrari“, turi dirbti. Mes turime juos gerbti. Mums svarbiausia yra klientas, todėl turime užtikrinti, kad elgtumės su jais tinkamai.“

JAV automobilių gamintojai irgi reaguoja į naujus tarifus

Ketvirtadienio rytą „Ferrari“ akcijos šiek tiek pakilo, tuo tarpu JAV „didžiojo trejeto“ automobilių gamintojų akcijos daugiausia krito. GM akcijų kaina sumažėjo beveik 7 %, „Ford“ kiek daugiau nei 3 %, o „Stellantis“ krito apie 1 %, o tai sukėlė tiesioginį rinkos spaudimą.

Didieji trys automobilių gamintojai[3]: „General Motors“ (GM), „Stellantis“ (STLA) ir „Ford Motor Company“ (F) irgi susidūrė su sudėtinga situacija po to, kai prezidentas Donaldas Trumpas paskelbė apie 25 % tarifą importuojamiems automobiliams ir jų dalims, kuris turi įsigalioti 2025 m. balandžio pradžioje. Iš pradžių šios bendrovės po kovo pradžioje vykusių tiesioginių derybų su D. Trumpu gavo vieno mėnesio atokvėpį, iki balandžio 2 d., kad galėtų prisitaikyti prie naujos prekybos politikos.

Ši laikina išimtis, taikoma transporto priemonėms ir dalims, atitinkančioms Jungtinių Valstijų, Meksikos ir Kanados susitarimą (USMCA), buvo vertinama kaip nedidelė pergalė. Amerikos automobilių politikos tarybos (AAPC), atstovaujančios trejetui, prezidentas Mattas Bluntas išreiškė atsargų optimizmą, pabrėždamas įsipareigojimą bendradarbiauti su administracija, siekiant padidinti gamybą JAV, tačiau perspėjo, kad tarifai turi būti įgyvendinami atsargiai, kad nepakenktų vartotojams ar integruotam Šiaurės Amerikos automobilių sektoriui.

Vis dėlto artėjant tarifų įsigaliojimo terminui, didžiųjų trijų reakcija tapo nevienareikšmiška. „Ford“ pabrėžė savo nuolatines investicijas į JAV gamybą, teigdama, kad palaikys „atvirą ir nuoširdų dialogą“ su D. Trumpo administracija, siekdama užtikrinti tvarią pramonės ateitį.

GM ir „Stellantis“ taip pat pripažino išimties naudą, tačiau atkreipė dėmesį į logistinius iššūkius, susijusius su jų priklausomybe nuo tarpvalstybinių tiekimo grandinių. Meksika ir Kanada tiekia reikšmingą dalį detalių ir automobilių, ypač pelningų modelių, tokių kaip GM „Chevrolet Silverado“ ar „Stellantis“ „Ram“ pikapai.

Nors bendrovės pradėjo svarstyti galimybes, tokias kaip gamybos perkėlimas į JAV ar dalies išlaidų absorbavimas, pramonės lyderiai privačiai nerimavo, kad 30 dienų laikotarpis yra per trumpas pertvarkyti dešimtmečiais nusistovėjusias tiekimo grandines. Vadovai kalba lyg netiesiogiai užsimindami apie galimus kainų šuolius vartotojams ir konkurencinį nepalankumą prieš tokius konkurentus kaip „Tesla“, kuri mažiau priklauso nuo importo.