Suprasti akimirksniu
  • „Ryanair“ lėktuvas nusileido, tačiau sprogo net keturios jo padangos
  • Incidentų, susijusių su lėktuvų padangomis, pasitaiko vis dažniau
  • Sprogusi padanga gali privesti prie katastrofos
Šaltiniai
Lėktuvas
Dėl „Ryanair“ lėktuvo sprogusių padangų – chaosas Milano Bergamo oro uoste. Nastya Dulhiier/Unsplash nuotrauka

„Ryanair“ lėktuvas nusileido, tačiau sprogo net keturios jo padangos

Visi antradienį numatyti skrydžiai iš Italijos, Bergamo oro uosto arba nusileidimai jame buvo atidėti, nukreipti arba atšaukti. Apie tai pranešta po incidento, susijusio su „Ryanair“ lėktuvu, atskridusiu iš Barselonos El Prat oro uosto[1].

„Ryanair“ skrydis iš Barselonos El Prat atskrido 7.55 val. vietos laiku, tačiau netrukus į oro uostą atvyko ugniagesiai gelbėtojai ir evakavo visus 161 keleivį bei įgulą. Nė vienas lėktuvo keleivis ar įgulos narys nenukentėjo, tačiau oro uosto teritorijoje kilo sumaištis.

Vėliau paaiškėjo, kad nusileidimo metu sprogo keturios galinės lėktuvo padangos. Nepaisant to, pilotas sugebėjo išlaikyti lėktuvą ant tako, orlaivis buvo apgadintas nežymiai, o 450 metrų takas pažeistas, tačiau gali būti suremontuotas.

„Dėl lėktuvo, įstrigusio ant kilimo ir tūpimo tako dėl techninių problemų, veikla laikinai sustabdyta. Išvykstantys skrydžiai vėluoja, o atvykstantys skrydžiai gali būti nukreipiami arba atšaukiami, kol kilimo ir tūpimo takas vėl bus atidarytas“, – savo interneto svetainėje pranešė Bergamo oro uostas.

Dienos metu paskelbtame pareiškime teigiama, kad oro uosto veikla turėtų būti atnaujinta 18.00 val. vietos laiku. Vėliau skelbta, kad visi skrydžiai iki vidurnakčio atidėti, atšaukti arba nukreipti į kitus oro uostus. Šiandien oro uostas jau veikia įprastai.

„Ryanair“ atstovas spaudai sakė, kad skrydžio FR 846 iš Barselonos į Milano Bergamo oro uostą padangos gedimas įvyko jau nusileidus minėtame oro uoste.

Vis dėlto, pabrėžta, kad keleiviai ir įgula iš lėktuvo išlipo įprastai, o orlaivį nedelsiant apžiūrėjo inžinieriai, kurie toliau atlieka orlaivio techninę priežiūrą, kad jis vėl galėtų būti eksploatuojamas.

Milano-Bergamo oro uostas yra vienas iš trijų tarptautinių oro uostų Milano metropolinėje zonoje Šiaurės Italijoje. Jis yra maždaug už 45 km nuo Milano, juo dažniausiai naudojasi pigių skrydžių bendrovės. Kiti artimiausi oro uostai yra Veronos, už maždaug 1 valandos kelio automobiliu, ir Milano Malpensos oro uostas, taip pat esantis panašiu atstumu.

Milano-Bergamo oro uostas yra vienas iš trijų tarptautinių oro uostų Milano metropolinėje zonoje Šiaurės Italijoje. Kartik Chaturvedi/Unsplash nuotrauka
Milano-Bergamo oro uostas yra vienas iš trijų tarptautinių oro uostų Milano metropolinėje zonoje Šiaurės Italijoje. Kartik Chaturvedi/Unsplash nuotrauka

Incidentų, susijusių su lėktuvų padangomis, pasitaiko vis dažniau

Tai ne vienintelis pastarojo meto incidentas, kai kilimo ar nusileidimo metu keleivinis lėktuvas susiduria su padangų sprogimu.

Neseniai Pakistano nacionalinis oro vežėjas „Pakistan International Airlines“ (PIA) išvengė didelės avarijos, kai, atlikdamas pakilimo iš Dubajaus tarptautinio oro uosto veiksmą, patyrė variklio gedimą, o netrukus sprogo ir visos orlaivio padangos.

Lėktuvas skraidino 172 keleivius iš Dubajaus į Multaną[2]. Visi keleiviai ir įgulos nariai liko sveiki, buvo evakuoti iš lėktuvo.

PIA atstovas spaudai sakė, kad lėktuvas „Airbus A320“ greitėjo ant kilimo tako, kai buvo gautas įspėjimas apie variklio gedimą. Kapitonas įjungė avarinio stabdymo sistemą ir saugiai sustabdė orlaivį, tačiau dėl tokio staigaus stabdymo sprogo visos padangos.

Lėktuvų padangos nusileidimo metu sprogsta retai. Antek/Unsplash nuotrauka
Lėktuvų padangos nusileidimo metu sprogsta retai. Antek/Unsplash nuotrauka

Sprogusi padanga gali privesti prie katastrofos

Lėktuvų padangos sprogsta retai, tačiau kartais tokių incidentų vis tik pasitaiko[3] 2000 m. per vieną iš paskutiniųjų „Concord“ skrydžių, kylant sprogo orlaivio padanga, todėl ir įvyko katastrofa, kuri pražudė 109 keleivius ir 4 žmones ant žemės.

Vis tik, minimu atveju padanga sprogo dėl to, kad ant pakilimo tako užvažiavo ant nuolaužų, kurios pradūrė sparno baką ir sukėlė gaisrą.

Lėktuvų padangų sprogimų dažnumas yra retas reiškinys, o dauguma padangų sprogimų vyksta kylant, o ne leidžiantis. Tikimybė, kad padanga sprogs kylant, yra maždaug 1 iš 10 000, o tūpimo metu – maždaug 1 iš 100 000.

Dar geriau vertinamas bendras kelionių lėktuvais saugumas. Masačusetso technologijos instituto tyrėjų komanda teigia, kad visame pasaulyje kelionės lėktuvais ir toliau lieka ypač saukios.

2018-2022 m. tyrimo duomenimis, rizika mirti dėl komercinių kelionių lėktuvu yra 1 iš 13,7 mln[4].

Tai reiškia, kad tokios mirties rizika yra mažesnė nei 2008-2017 m., kai ji buvo 1 iš 7,9 mln. ir gerokai mažesnė nei 1968-1977 m., kai ji buvo 1 iš 350 000.