- Automobilių komponentų tiekėjas „Gerhardi“ ruošiasi bankrotui
- Daugiau nei du šimtmečius gyvavusios įmonės bankrotas gali dar labiau sutrikdyti automobilių verslą
- Automobilių pramonė išgyvena tikrą sunkmetį
Automobilių komponentų tiekėjas „Gerhardi“ ruošiasi bankrotui
Automobilių pramonė patiria sudėtingą laikotarpį ir panašu, kad šio sektoriaus iššūkiai artimiausiu metu nemažės. Vienas iš didžiausių automobilių tiekėjų, „Gerhardi Kunststofftechnik“, tiekiančių komponentus tokiems pramonės gigantams kaip „Volkswagen“, paskelbė apie bankrotą ir pateikė oficialų bankroto prašymą. Šis žingsnis kelia didelį susirūpinimą 1500 įmonėje dirbančių žmonių, mat nėra aišku, ar jie visi neliks be darbo.
„Gerhardi Kunststofftechnik GmbH“, įsikūrusi Lüdenscheide, Vokietijoje, jau daugelį metų buvo viena didžiausių gamintojų, kurių specializacija – technologiškai sudėtingų ir galvanizuotų plastikinių dalių tiekimas automobilių pramonei. Tai įmonė, kuri smarkiai išsiplėtė ir pasiekė reikšmingų rezultatų per daugiau nei 200 metų besitęsiančią veiklos istoriją, tačiau dabar atsidūrė sunkioje finansinėje padėtyje.
Įmonė pateikė bankroto prašymą Vokietijos Hageno apygardos teisme. Šiuo metu Janas-Philippas Hoosas, advokatas iš „White & Case“ teisininkų kontoros, paskirtas laikinuoju bankroto administratoriumi. Tai reiškia, kad įmonė dabar bus peržiūrima ir galbūt restruktūrizuojama arba uždaryta. Konkretus įmonės likimas priklausys nuo susidariusios situacijos[1].
Daugiau nei du šimtmečius gyvavusios įmonės bankrotas gali dar labiau sutrikdyti automobilių verslą
„Gerhardi“ įmonė buvo įkurta 1796 metais. Bendrovė pradėjo savo veiklą gamindama varines ir žalvarines sagtis. Nors įmonė per daugelį metų išplėtė savo veiklos sritį ir tapo viena iš didžiausių galvanizuotų plastikinių dalių tiekėjų Europoje, šiandien ji susiduria su neišvengiamais finansiniais sunkumais, dėl kurių nebegali tęsti įprastos veiklos.
Be Vokietijos gamyklų Lüdenscheide, Altenoje ir Ibbenbürene, „Gerhardi“ taip pat turi gamyklą Montgomerio mieste, Alabamos valstijoje (JAV), kurioje dirba dalis įmonės personalo. Šie gamybos centrai dabar atsidūrė nežinioje, nes neaišku, kokios bus tolimesnės jų veiklos kryptys po bankroto proceso. „Gerhardi“ iš viso dirba 1500 žmonių.
Automobilių pramonės tiekėjai, tokie kaip „Gerhardi“, priklauso nuo didelės paklausos ir stabilumo. Tačiau su didėjančiais kaštais ir besikeičiančiomis automobilių gamybos tendencijomis, įmonės, kurios nesugeba prisitaikyti, patiria sunkumų. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl tiekėjai atsiduria finansinėse problemose, yra nuolatinis gamybos kaštų augimas ir nestabili paklausa, ypač kai kalbama apie pramoninius plastikinius komponentus.
Automobilių pramonė išgyvena tikrą sunkmetį
77.lt primena, jog „Gerhardi“ nėra vienintelė bendrovė Vokietijoje, kuri susidūrė su sunkumais. Vokietijos automobilių pramonė, tradiciškai laikoma viena iš stipriausių pasaulyje, šiuo metu susiduria su itin sunkia situacija. Augančios technologijų sąnaudos, ypač susijusios su elektrifikacijos ir autonominių automobilių kūrimu, verčia automobilių gamintojus ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas ir optimizuoti gamybos procesus.
„Volkswagen“, vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje, svarsto gamyklų uždarymus ir darbo vietų mažinimus. Norėdami išsaugoti savo darbo vietas, „Volkswagen“ darbuotojai patys pasisakė už algų mažinimą ir ruošiasi streikuoti, jei bus uždaromos gamyklos.
Be to, tokių automobilių pramonės milžinų kaip „ZF“, „Continental“ ir „Bosch“ atstovai taip pat paskelbė apie darbuotojų mažinimus. Kai kurie iš jų jau įgyvendina atleidimus, siekdami kovoti su ekonominiais iššūkiais ir vis didėjančiu konkurenciniu spaudimu.
„Gerhardi“ bankrotas tik dar kartą pabrėžia didžiulį spaudimą, su kuriuo susiduria automobilių pramonė. Tiesą sakant, „Gerhardi“ bankrotas gali būti platesnių pokyčių automobilių pramonėje pradžia. Jei kiti tiekėjai nesugebės prisitaikyti prie rinkos poreikių, tai gali sukelti dar daugiau problemų visiems rinkos žaidėjams, susijusiems su automobilių gamybos procesu.