Bendrovė sutiko sumokėti baudą, tačiau kaltės nepripažįsta
Žinoma, kad „Apple“ susidūrė su kaltinimais dėl „Siri“ balso asistento įrašų rinkimo ir analizės be vartotojų sutikimo. Ieškovai teigė, esą „Siri“ kartais buvo aktyvuojama netyčia ir įrašydavo privačius pokalbius, kurie vėliau buvo analizuojami ir galimai perduodami trečiosioms šalims, pavyzdžiui, reklamuotojams. Atvejui atkreipus dėmesį į privatumo ir duomenų apsaugos svarbą, bendrovė sutiko sumokėti 95 mln. JAV dolerių, siekdama išspręsti šią kolektyvinę bylą[1]. Iš 95 mln. JAV dolerių fondo iki 29,6 mln. gali būti skirta advokatų honorarams ir kitoms teisinėms išlaidoms padengti.
Vis dėlto, nors „Apple“ sutiko su susitarimu, bendrovė nepripažino jokios neteisėtos veiklos. Nepaisant to, nuo ieškinio pradžios įgyvendino keletą pakeitimų, įskaitant kokybės kontrolės programos, kuri apėmė „Siri“ įrašų peržiūrą, sustabdymą.
Byla apėmė laikotarpį nuo 2014 m. rugsėjo 17 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.
JAV teismui pateiktas siūlomas susitarimas išspręstų 5 metų senumo ieškinį, kuris sukasi apie kaltinimus, kad „Apple“ daugiau nei dešimtmetį slapta aktyvavo „Siri“, jog ši įrašinėtų pokalbius per „iPhone“ telefonus ir kitus prietaisus, kuriuose įrengta virtualioji asistentė.
Tačiau įtariama, kad įrašai buvo daromi net tada, kai žmonės nesiekė aktyvuoti virtualiosios asistentės paleidžiamaisiais žodžiais: „Hey, Siri“. Kai kurie įrašyti pokalbiai vėliau buvo perduoti reklamuotojams, siekiant parduoti jų produktus vartotojams, kurie labiau tikėtina, kad susidomės prekėmis ir paslaugomis.
Kaltinimai dėl šnipinėjančios „Siri“ pasirodė prieštaraujantys ilgalaikiam „Apple“ įsipareigojimui saugoti savo klientų privatumą. Žinoma, kad generalinis direktorius Timas Cookas klientų saugumą dažnai įvardydavo kaip kovą už „pagrindinės žmogaus teises“.
Pasiūlymui vis dar reikia JAV apygardos teisėjo Jeffrey White patvirtinimo
Byloje dalyvaujantys teisininkai pasiūlė vasario 14 d. Oklando teisme paskirti teismo posėdį, kuriame būtų peržiūrėtos sąlygos. Jei susitarimas bus patvirtintas, dešimtys milijonų vartotojų, kuriems priklausė „iPhone“ ir kiti „Apple“ įrenginiai nuo 2014 m. rugsėjo 17 d. iki praėjusių metų pabaigos, galės pateikti ieškinius. Kiekvienas vartotojas galėtų gauti iki 20 JAV dolerių (19,5 euro) už kiekvieną „Siri“ įrenginiu aprūpintą įrenginį, kuriam taikoma taikos sutartis. Tiesa, išmokos gali būti sumažintos arba padidintos, priklausomai nuo pretenzijų skaičiaus. Remiantis teismo dokumentuose pateiktais skaičiavimais, tikimasi, kad reikalavimus pateiks tik 3-5 proc. reikalavimus atitinkančių vartotojų. Jie galės reikalauti kompensacijos ne daugiau kaip už penkis įrenginius[2].
Tačiau siūlomai su „Apple“ susijusiai sutarčiai reikalingas JAV apygardos teisėjo Jeffrey White patvirtinimas, kad ji taptų oficiali.
95 mln. JAV dolerių siekiantis susitarimas sudaro tik nedidelę dalį pelno. Žinoma, kad „Apple“ nuo 2014 m. rugsėjo mėn gavo 705 mlrd. dolerių (685,5 mlrd. eurų) pelno. Jei vis tik būtų pripažinta, kad bendrovė pažeidė telefoninių pokalbių pasiklausymo ir kitus privatumo įstatymus, suma galėtų siekti per 1,5 mlrd. dolerių (1,46 mlrd. eurų)[3].