
„Auksinės“ stovėjimo aikštelės kaina per keturis metus išaugo kone keturgubai
Dar tokios prabangos sostinė nemačiusi – net ir jai kadaise vadovavęs Remigijus Šimašius nublanksta prieš dabartinį Vilniaus miesto merą Valdą Benkunską. Šis, ne tik, kad visada atranda lėšų savo vardo garsinimui, bet ir galutinai nustekentus miestiečius, kurie tuoj apskritai pamirš, ką reiškia ir nuosavas automobilis, ar šilta kelionė viešuoju transportu, planuoja apdovanoti „auksine“ automobilių stovėjimo aikštele. Matyt, irgi – tik išrinktiesiems ir V. Benkunsko draugams.
Sostinės savivaldybės Tarybos narys Aleksandras Nemunaitis ir vėl pažėrė skandalingų faktų apie tai, ką iš tiesų per dienas veikia, antros kadencijos, matyt, besitikintis V. Benkunskas.
Štai Vilniaus miesto savivaldybė vėl planuoja naują projektą – automobilių stovėjimo aikštelę prie Antakalnio poliklinikos, talpinsiančią 1 300 transporto priemonių, už nekuklią – beveik 37,8 mln. eurų sumą[1].
Tačiau net ir šią, panašu, lydi Vilniaus nacionalinio stadiono šešėlis – rodos, jau ketverius metus planuojama statyti ir taip neišvystanti dienos šviesos aikštelė, per šį laikotarpį spėjo pabrangti net 4 kartus. Matyt, kalta infliacija, augančios kainos… Mat, pasak A. Nemunaičio, 2021-aisiais aikštelės projekte buvo įvardyta apytikslė 10 mln. eurų kaina, tačiau jau dabar ji tokia, kokią ir matote. Belieka pralaukti dar ketverius metus – jau tada, matyt, bus galima ir apie mauzoliejų kalbėti.
Vilniečiams teks „sumesti“ beveik 38 mln. eurų stovėjimo aikštelei, kuri bus valdoma privataus verslo rankomis?
Visgi, nepaisant visų šių akis badančių faktų, priversiančių kiekvieną vilnietį plačiai praverti savo piniginę (na, kad ir dabar neva reikšmingai brangs kelionės sostinės viešuoju transportu, aiškinant lėšų rinkimo į savivaldybės biudžetą, poreikį), aikštelės valdymas bus atiduotas… į privataus verslo rankas.
„Tai reiškia, kad stovėjimo kainą nustatys ne savivaldybė, o privatus verslas – be galimybės reguliuoti tarifus“, – nurodė A. Nemunaitis.
Savivaldybės atstovas taip pat teigė nesuprantantis, kodėl vilniečiai turėtų dar mokėti už tai, kas jau veikia. Štai visai greta – toje teritorijoje, kurią planuojama perduoti – jau yra suremontuotų ir veikiančių aikštelių – JUDU jau dabar esą gali jomis operuoti. O štai jei šią aikštelę ištiktų Santaros klinikų aikštelės likimas, kai ši atiduodama valdyti privatininkams į rankas, A. Nemunaičio tvirtinimu, baisu net pagalvoti.
Mat tiek Santaros klinikų darbuotojai, tiek pacientai esą dabar susiduriantys su tikru košmaru – čia nuolat trūksta vietų – net sunkiai sergantiems pacientams reikia sukti ratais, kad surasti, kur palikti automobilį, o be viso ko dar reikia sumokėti nemenką kainą už automobilio palikimą toje aikštelėje.
„Žaliasis“ Vilnius – tik popieriuose?
Tuo tarpu Vilniuje įsiplieskė naujas skandalas – Žvėryno gyventojai pasipiktinę, mat Neries pakrantėje vykdomi intensyvūs medžių kirtimai. Savivaldybė savo ruožtu aiškina, kad šalinami invaziniai ir pavojų keliantys medžiai, tačiau bendruomenės nariai įtaria, kad tai gali būti tik pretekstas tolimesniems miesto plėtros projektams.
O štai patys vilniečiai jau atvirai reiškia savo nepasitikėjimą esamu miesto vadu ir jo daromais „darbeliais“ ir net praminė jį jau ne tik „asfalto meru“, bet jau ir sostinės „cirkininku“. Visgi, miestelėnai jau neabejoja, kad V. Benkunskas pasižymi… nuoširdžiu noru užsidirbti.
Vardan sostinės reitingus aukojantis V. Benkunskas tikisi antros kadencijos?
O štai ir mįslė – šią savaitę davęs interviu nacionaliniam transliuotojui LRT.lt, V. Benkunskas prakalbo ir apie visą sostinės mokestinę sistemą, ir kam tai reikalinga.
Miesto vadas teigė pripažįstantis, kad sprendimai dėl viešojo transporto bilietų ir automobilių statymo kainų didinimo jam populiarumo nepridės, tačiau, pasak jo, jie būtini miestui. Anot altruistiškojo V. Benkunsko, investicijos į viešąjį transportą padės užtikrinti jo kokybę, o brangesnis parkavimas sostinės centre skatins mažesnį automobilių srautą.
Vis dėlto gyventojai skeptiškai vertina tokius pokyčius – išlaikyti Vilniuje nuosavą transportą tampa vis brangiau, o dabar dar V. Benkunskas imasi ir elektrinių paspirtukų apmokestinimo.
Ne ką mažiau diskusijų kelia nacionalinio stadiono projektas, kuris vis dar stringa. Meras tikina, kad jo nutraukimas sukeltų dar didesnę teisinę painiavą ir atidėtų statybas mažiausiai penkeriems metams. Jis akcentuoja, kad kaip miesto vadovas prisiima atsakomybę už stadiono užbaigimą, tačiau pripažįsta, kad juostelės perkirpti šioje kadencijoje gali ir nepavykti.
Toks mero išsireiškimas, matyt, pasėjo diskusijų apie tai, kad ši kadencija, bent jau V. Benkunsko galvoje – galimai ne paskutinė.
Dar beveik milijonas numatytas V. Benkunsko darbų viešinimui
Ta pati Vilniaus miesto savivaldybė 2025-aisiais savo komunikacijai ketina skirti beveik 970 tūkst. eurų – gerokai daugiau nei pernai. Didžiausia dalis lėšų numatyta reklamai internete, socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidoje.
Kritikai primena, kad šiuo metu Lietuva ieško lėšų krašto gynybai, todėl milijonas savivaldybės reklamai kai kam atrodo kaip prabanga. Juolab kad net 24 tūkst. eurų bus skirta apklausai apie mero V. Benkunsko darbą – galbūt tam, kad pasitikrintų, ar vilniečiams jo veido socialiniuose tinkluose dar negana?
Tuo tarpu savivaldybė tikina, kad komunikacijos biudžeto dalis bendrame biudžete mažėja, o gyventojų apklausos rodo – informacijos apie miesto valdymą vilniečiai nori daugiau. Visgi skaičiai kelia diskusijas: pavyzdžiui, numatyta 1,2 tūkst. eurų legaliai muzikai savivaldybės pastate, o 18,2 tūkst. eurų – vaizdo įrašų transliacijoms ekranuose, kur dažnai pasirodys ir pats meras. Kritikai siūlo paprastesnį būdą taupyti – vietoj reklamos tiesiog gerai dirbti, kad miestiečiai patys norėtų girtis savo meru.
Bet štai tam, kad Vilnius prisidėtų prie valstybės tikslų jau nuo ateinančių metų krašto gynybai skirti 5-6 proc. BVP, visų vilniečių mylimas V. Benkunskas pasiūlė… „išparceliuoti“ nepanaudotą valstybinę žemę.