„Tesla“ planuoja didinti „Giga Shanghai“ pajėgumus
Atrodo, kad „Tesla“ kainų mažinimo strategija pasiteisino. Dabar elektromobilių gamintojas gali turėti priežastį padidinti gamybą „Giga Shanghai“ gamykloje. Buvo kalbų, kad šiuos planus kompanija atšauks, tačiau dabar jau aišku, kad plėtra toliau vyks atsižvelgiant į paklausą[1].
Pranešama, kad dabar, kai „Tesla“ sumažino savo automobilių kainas daugelyje pasaulio rinkų, įskaitant Kiniją ir JAV, pastebima didžiulė paklausa. Remiantis informacija, pateikta naujame pranešime, elektromobilių gamintojas planuoja padidinti gamybą Kinijoje iki maždaug 20 000 vienetų automobilių per savaitę.
Kinijoje esanti „Tesla“ gamykla sužavėjo savo našumu ir efektyvumu, o 2022 m. pabaigoje automobilių gamintojas atliko reikšmingus atnaujinimus, dėl kurių gamykla tapo dar efektyvesnė. Nors atnaujinimai būtų leidę gerokai padidinti gamybą, automobilių gamintojas „Tesla“ nusprendė 2022 m. jos maksimaliai nepadidinti, o tai kai kuriems žmonėms sukėlė susirūpinimą, nes tai signalizavo apie galimas paklausos problemas[2].
Praėjusių metų pabaigoje įmonė pasiūlė paskatas, kad padėtų padidinti pardavimus, ir nors jos greičiausiai padėjo, atrodo, kad paklausa taip smarkiai šoktelėjo tik neseniai sumažinus kainas.
„Giga Shanghai“ yra bene svarbiausia JAV elektromobilių gamintojo gamykla, nes ji ne tik tiekia elektromobilius didžiausiai pasaulyje vidaus automobilių rinkai, bet ir yra pagrindinis „Tesla“ eksporto centras.
Gamybą planuojama padidinti per vasarį ir kovą
Jau išplatinta dronu nufilmuota medžiaga, kurioje matyti, kaip elektromobiliai kraunami į laivus-vežėjus, kad iškeliautų pas naujus savininkus. Daugelis „Giga Shanghai“ gamyklose pagamintų transporto priemonių jau pateko į Europą, nepaisant to, kad „Tesla“ turi naujesnę gamyklą Vokietijoje, kurioje vis dar plečia gamybą ir šiuo metu gamina tik „Tesla Model Y“ krosoverį.
Paprastai ketvirčio pradžioje gamykloje „Giga Shanghai“ gaminami eksportui skirti elektromobiliai ir tik tada pradedama juos tiekti vietos rinkai. Tačiau nėra galimybės tiksliai žinoti, ar elektromobilių gamintojas baigė 2023 metų I ketvirčio eksportą, nes sausio mėnuo jau už nugaros, ar dalis padidėjusios gamybos taip pat bus nukreipta į užsienį.
Nepaisant to, remiantis pranešimais apie kainų sumažinimą Kinijoje, atrodo, kad „Tesla“ turi daug vietinių užsakymų, kuriuos reikia įvykdyti.
„Tesla“ automobilių gamybos augimas nebuvo tikėtinas
Tai, kad smarkiai išaugo „Tesla“ pagaminamų automobilių kiekis, nestebina mat Elonas Muskas ne kartą minėjo, kad „Tesla“ automobilių pristatymo laukimo laikas tampa problema. Pastaraisiais metasi ne vienas klientas skundėsi, kad užsakytų automobilių pristatymas nebuvo toks tikslus kaip buvo žadama. E. Muskas taip pat sakė, kad tikisi sumažinti kainas, nes jos tapo gana didelės. Tad įvertinus abu šiuos veiksnius, akivaizdu, kodėl įmonė ėmė gaminti kur kas daugiau elektromobilių.
Bet kuriuo atveju 2022 m. rugsėjį gamykloje Kinijoje „Tesa“ pagamino apie 80 000 elektromobilių, po to gamybos apimtys pradėjo mažėti. Net ir po to, kai atnaujinus gamyklą „Tesla“ būtų galėjusi gaminti gerokai didesniu tempu, tuomet ji negamino daugiau automobilių.
Nepaisant šių sunkumų, „Tesla“ praėjusią savaitę paskelbė rekordinį praėjusių metų ketvirtojo ketvirčio grynąjį pelną – nuo spalio iki gruodžio mėn. uždirbo apie 3,69 mlrd. dolerių, arba 1,19 dolerio vienai akcijai, ir viršijo analitikų sumažintus 1,13 dolerio įverčius.
Generalinis direktorius teigė, kad, nepaisant anksčiau šį mėnesį paskelbto kai kurių transporto priemonių kainų sumažinimo iki 20 %, „Tesla“ gaminių paklausa yra didelė, o pardavimus riboja gamyba. Kai kurie analitikai teigė, kad kainų mažinimas buvo ženklas, jog „Tesla“ pardavimai mažėja.
Tačiau iki šiol sausio mėnesį „Tesla“ turėjo daugiausiai užsakymų per visą savo istoriją, teigė analitikai ir įmonės vadovas. Todėl šis žingsnis plėtroje iš pradžių ir buvo stebėtinas.