„Tesla“ pelnas paskutinį 2022 ketvirtį – 24,32 milijardai

Suprasti akimirksniu
„Tesla“ sėkmė
Įmonė toliau sėkmingai plėtoja verslą nuo elektromobilių iki sunkvežimių. Craig Adderley/ Pexels nuotrauka

„Tesla“ uždirbo daugiau nei bet kada

Elono Musko elektromobilių gamintoja „Tesla“ susidurė su iššūkiais, nepaisant to, kad per 2022-uosius metus uždirbo daugiau nei tikėtasi. Šios įmonės ateitis yra miglota, o jos savininkas milijardierius E. Muskas stengiasi numalšinti kitų verslų keliamą susirūpinimą dėl „Tesla“ transporto priemonių paklausos, teigdamas, kad neseniai sumažintos jo gaminamų automobilių kainos paskatino užsakymų augimą.

Nepaisant to, kad įmonės ketvirtojo ketvirčio pelnas siekė beveik 3,7 mlrd. dolerių, o pardavimai – 24,3 mlrd. dolerių, įmonės rekordai su „Wall Street’o“ siekiais nesutampa[1]. 2022 metais „Tesla“ nepasiekė savo metinio augimo tikslo ir prarado apie 675 mlrd. dolerių rinkos vertės, o jos akcijų kaina nukrito 65 %. Tai yra didžiausias metinis nuosmukis iki šiol.

Tačiau bendrovės pelnas, palyginti su 2021 m. ketvirtuoju ketvirčiu, išaugo maždaug 59 proc. – iki 3,7 mlrd. dolerių, o pelnas, tenkantis vienai akcijai, siekė 1,19 dolerio. Buvo tikimasi atitinkamai 24,16 mlrd. dolerių ir 1,13 dolerio rezultatų. Tai reiškia, kad net ir susidūrus su problemomis „Tesla“ abu įverčius viršijo.

Pirmosiomis naujųjų metų savaitėmis įmonė sumažino transporto priemonių kainas, kai kuriais atvejais beveik 20 % – tai neįprasta strategija pagal tradicinius automobilių pramonės standartus[2].

Šiuo metu užsakymai beveik dvigubai viršija gamybos apimtis. „Wall Street’o“ tikėjimas elektromobilių gamintoju pastaraisiais mėnesiais buvo susvyravęs, nes bendrovė susidūrė su tokiais iššūkiais kaip didesnės palūkanų normos, aštresnė konkurencija ir sumažėjęs prekės ženklo populiarumas.

„Tesla“ akcijos pabrango, gamintojo automobilių paklausa didėja

Nepasiant to, kad susitrauki visa pasaulinių automobilių rinka, buvo manoma, kad „Tesla“ automobilių paklausa išliks gera, nepaisant net to, kad E. Muskas šiais metais prognozavo sunkų nuosmukį.

Dabar E. Muskas pasidalijo optimistine nuomone apie paklausą, kai „Tesla“ pranešė apie beveik 3,7 mlrd. dolerių ketvirtojo ketvirčio pelną, kuris, palyginti su ankstesniais metais, padidėjo 59 % JAV dolerių, nors „Wall Street“ tikėjosi 3,8 mlrd. dolerių.

Pastaruoju metu „Tesla“ akcijos pabrango daugiau kaip 5 %. Įmonė paskelbė miglotą 2023 m. perspektyvą, sakydama, kad planuoja per šiuos metus pagaminti 1,8 mln. transporto priemonių, nenurodydama, ar tai gamybos, ar tiekimo tikslas.

„Tesla“ siekė kasmet vidutiniškai 50 % padidinti transporto priemonių pristatymą. Jei 2023 m. bendrovė pristatytų 1,8 mln. transporto priemonių, tai reikštų maždaug 37 proc. augimą palyginus su 2022 m., ir toks augimas būtų gerokai mažesnis nei „Wall Street“ lūkesčiai. „Tesla“ veiklos marža yra didesnė nei daugelio jos konkurentų, todėl ji turi daugiau galimybių absorbuoti kainų mažinimą[3]

Praeityje bendrovei trūko grynųjų pinigų, tačiau dabartinę ekonominę sumaištį ji įveikia būdama palyginti stipri.

2022 m. įmonės metinis pelnas nuo 5,5 mlrd. dolerių 2021 m. padidėjo iki 12,6 mlrd. dolerių. Metinės pajamos išaugo iki 81,5 mlrd. dolerių, palyginti su 53,8 mlrd. dolerių ankstesniais metais.

Vienas po kito einantys pelno laikotarpiai padėjo „Teslai“ sukaupti grynųjų pinigų krūvą, todėl kai kurie investuotojai ragino išpirkti nemažai akcijų. Spalio mėnesį E. Muskas sakė, kad „Tesla“ 2023 m. gali išpirkti akcijų už 5-10 mlrd. dolerių. Trečiadienio pranešime jis šia tema nekalbėjo.

Pelnas
„Tesla“ pelnas kasmet kyla. John Guccione/ Pexels nuotrauka

Pasisekimas be marketingo neblėsta, bet „Tesla“ ateitis atrodo nelengva

„Tesla“ bendrovė pranešė, kad į plėtrą Reno, Nevos valstijoje, planuoja investuoti daugiau nei 3,6 mlrd. dolerių. Į šią sumą įeina lėšos dviem naujoms gamykloms, kuriose įmonė sakė planuojanti gaminti akumuliatorių elementus ir didinti puspriekabių sunkvežimio, kurį rinkai pristatė gruodžio mėnesį, gamybą.

„Tesla“ planuoja šią vasarą pradėti gaminti ilgai lauktą kibernetinį sunkvežimį, sakė E. Muskas, įspėdamas, kad didesnės apimties gamyba prasidės tik 2024 m. Įmonė atskleidė, kad kuria naują transporto priemonių platformą, apie kurią papildomą informaciją pristatys kovo mėnesį.

Neseniai įmonei pakoregavus kainas, kai kurių konkurentų elektromobilių kainos buvo mažesnės už kitų kainas ir sukėlė nevienareikšmiškus vartotojų jausmus, kurie paskatino kai kuriuos iš jų pirkti, o kai kuriems „Tesla“ savininkams sukėlė nepasitenkinimą dėl to, kad šie, įsigiję anksčiau šiuos automobilius, pasijuto permokėję.

„Tesla“ yra bendrovė, kuri neinvestuoja į marketingą ir reklamas, bet sėkmingai plėtoja verslą. Kaip ilgai tai veiks, nėra aišku, bet net ir paties vadovo ar atsilikusių automobilių pristatymų skandalai, problemos su tiekimu paskutiniais metais nesužlugdė lyderiaujančios elektromobilių gamyklos verslo.

Atsakydamas į klausimą apie „Tesla“ prekės ženklo įvaizdį, E. Muskas sakė, kad daugiau kaip 127 mln. jo sekėjų „Twitter“ tinkle rodo, kad jis yra pakankamai populiarus. Jis paragino įmones reklamuotis šioje socialinės žiniasklaidos platformoje, kuri nuo spalio mėnesio, kai jis ją įsigijo, susidūrė su reklamuotojų pasitraukimais.