Daugiau nei pusėje dirbtinio intelekto rašomų istorijų „CNET“ aptikta klaidų
Šį mėnesį technologijų naujienų svetainė „CNET“ buvo tikrinama po to, kai buvo pranešta, kad straipsniams rašyti naudojamas dirbtinis intelektas. Toks metodas, pasirodo, bendrovei nepasiteisino. Praėjusią savaitę vadovai pareiškė, kad dirbtinio intelekto įrankio naudojimas kol kas bus sustabdytas. Darbuotojams teko padirbėti du kartus daugiau, nes parašytuose DI tekstuose buvo palikta galybė klaidų[1] kurias reikėjo surasti, patikrinti ir pataisyti.
„CNET“ ištaisė 41 iš 77 portalo paskelbtų istorijų, kurios buvo parašytos naudojant dirbtinio intelekto įrankį. Neseniai paskelbtame pranešime vyriausioji redaktorė Connie Guglielmo gynė dirbtinio intelekto rašymo priemonės naudojimą, tačiau teigė, kad atlikus vidinę istorijų peržiūrą straipsniuose, dėl kurių kilo ginčas, aptikta daug klaidų.
Tarp straipsnių, kuriuose buvo ištaisytos klaidos, yra tokie tekstai apie sudėtines palūkanas, būsto paskolas, patarimai kompiuterio naudotojams ir dešimtys kitų.
Anksčiau šį mėnesį buvo paskelbta naujiena, kad „CNET“ kelis mėnesius tyliai skelbė dabar išpopuliarėjusio dirbtinio intelekto parašytus straipsnius, nesulaukdama didesnio visuomenės dėmesio ir nepateikdama oficialaus pranešimo[2].
Dėl aplaidumo palikta daug klaidų ir plagiato
Atrodo, kad tai pirmas kartas, kai svetainės vadovai ėmėsi spręsti klausimus, susijusius su plačiai paplitusiomis faktinėmis klaidomis ir akivaizdžiu plagijavimu dirbtinio intelekto paskelbtuose darbuose, kuriuos pirmuosius nustatė „Futurism“[3].
Trumpame pranešime C. Gugliemo pripažino, kad „CNET“ padarė tam tikrų klaidų. Tačiau, jos nuomone, dėl plagijavimo problemų kaltas ne dirbtinis intelektas, o redaktorius, atsakingas už jo darbų peržiūrą.
Nepaminėdama ir necituodama analizės ir „Futurism“ pranešimo, vadovė pripažino, kad naudojami įrankiai neaptiko plagiato ir kitų klaidų tekstuose. Ji taip pat atkreipė dėmesį į roboto padarytas šiurpias klaidas, kurias dabar atidžiai nagrinėja tiek „The Washington Post“, tiek „New York Times“ ir daugelis kitų leidinių.
Problemos dydį ir svarbą vadovė sumenkina teigdama, kad klaidų skaičius nedidelis. Tačiau nors ir akcentuojamas skaitytojų pasitikėjimas, aplaidumas pastebėtas ne viename ir ne dviejuose straipsniuose. Tokių problemų rasta daugiau nei pusėje tinklalapyje patalpintų straipsnių, kuriuos parašė DI įrankis.
Nustatėme papildomų istorijų, kurias reikėjo pataisyti, iš kurių nedideliam skaičiui reikėjo esminių pataisymų, o keliose istorijose kilo nedidelių problemų, pavyzdžiui, buvo nepilnai užpildyti įmonių pavadinimai, perkelti skaičiai arba kalba, kurią mūsų vyresnieji redaktoriai laikė neaiškia.
Taisymai skelbiami, bet DI įrankių nebus atsisakoma
Vienoje iš istorijų leidinys atkreipė dėmesį į daugybę klaidų ir straipsnyje apie sudėtines palūkanas, kurios galiausiai buvo ilgai taisomos. Po klaidų visų dirbtinio intelekto parašytų straipsnių viršuje atsirado atsakomybės apribojimas: „Šiuo metu tikriname šios istorijos tikslumą. Jei aptiksime klaidų, atnaujinsime ir paskelbsime pataisymus.“ Ir visai tai normalu, nes teksto faktų tikrinimas trunka tikrai ilgai.
Praėjusią savaitę buvo pranešta, kad „CNET“ automatiniai įrankiai buvo naudojami daug ilgiau nei straipsnius rašantis robotas ir kad darbuotojai kartais nežinodavo, ar turinį parašė mašina, ar žmogus bendradarbis. Dirbtinio intelekto rašomi straipsniai yra skirti paieškos sistemai su SEO tinkamais raktažodžiais, kad puslapiuose būtų galima patalpinti pelningas partnerių reklamas.
„CNET“ patronuojančioji bendrovė „Red Ventures“ gauna naudos kiekvieną kartą, kai skaitytojas užregistruoja kredito kortelę, naudodamasis vienu iš itin lankomų straipsnių su reklaminiu turiniu.
Po kelias savaites trukusių diskusijų dėl puslapio dirbtinio intelekto įrankių atskleidimo politikos, vadovybė per susitikimą darbuotojams pranešė, kad bendrovė laikinai sustabdo dirbtinio intelekto kuriamą turinį visose svetainėse.
Tačiau neatrodo, kad šios klaidos sustabdytų „CNET“ dirbtinio intelekto įrankių naudojimą. Tikima, kad įmonė ir toliau tirs bei bandys, kaip dirbtinis intelektas gali būti naudojamas padėti komandoms, kai jos atlieka bandymus, tyrimus ir rengia nešališkus patarimus bei faktais pagrįstus pranešimus. Puslapis yra žinomas dėl tokių praktikų ir tikina, kad tokios nesėkmės jų nesustabdys.