Suprasti akimirksniu
  • Pavojų kelia „Google Ads“ kvietimai
  • Interneto svetainėse reklamuojamas suaugusiesiems skirtas turinys
  • Kol bendrovė tvarkosi su ieškiniais, kenkėjai naudojasi „Google“ populiarumu
Šaltiniai
„Google“ problemos
Bendrovės vardu naudojamasi kenkėjų kampanijoms. Ling App/ Pexels nuotrauka

Pavojų kelia „Google Ads“ kvietimai

„Google Ads“ kvietimais elektroniniuose laiškuose piktnaudžiaujama, kad naudotojams, kurie nebūtinai naudojasi reklamos platformomis, būtų siunčiami elektroninio pašto pranešimai, brukantys reklamas, platinantys šlamštą ir pornografinio turinio svetaines[1].

Naudodamiesi „Google Ads“ platforma reklamuotojai gali kurti reklamos kampanijas leidėjų partnerių interneto svetainėse ir „Google“ paieškos rezultatuose. Neseniai pastebėta plačiai paplitusi kampanija naudojasi platformos populiarumu ir net legaliu „Google“ serveriu.

Kenkėjų kurta schema apima grėsmių sukėlėjus, kurie naudojasi „Google Ads“ administravimo sąsaja ir siunčia masinius kvietimus elektroniniu paštu, kurie apeina gavėjų nepageidaujamų laiškų filtrus. Tai padaroma, kai laiškai ateina tiesiogiai iš „Google“ sistemos ir nesukelia įtarimų[2].

Naudotojai visame pasaulyje praneša, kad iš autentiškų „Google Ads“ paskyrų gauna elektroninius laiškus, kurie patraukia jų dėmesį. Šie iš oficialių serverių siunčiami netikri kvietimų el. laiškai vilioja naudotojus aplankyti el. laiške esančias nepageidaujamas nuorodas ir nesukelia įtarimų. Nusikaltėliai net naudojasi originaliu „Google“ elektroninio pašto adresu – Google Ads ads-account-noreply@google.com.

Interneto svetainėse reklamuojamas suaugusiesiems skirtas turinys

„Google Ads“ paskyrų administratoriai gali naudoti specialią funkciją kvietimams, kad į paskyros administratoriaus sąsają el. paštu gautais kvietimais įtrauktų naujus naudotojus. Panašu, kad sumanūs grėsmių sukėlėjai ir vėl rado būdą, kaip šią funkciją panaudoti savo kenkėjiškai veiklai.

Šiuose kvietimų elektroniniuose laiškuose esantys URL adresai galiausiai nukreipdavo naudotojus į įtartinas svetaines, reklaminius puslapius, sveitaines, stumiančias produktus ir nukreipiančias į reklamas. Tokios svetainės nukreipinėjo ir į suaugusiųjų pažinčių svetaines, o daugelis jų buvo skirtos lankytojų asmeninei informacijai rinkti[3].

Atrodo, kad geriausia mintis tokiu atveju yra pranešti apie šiuos elektroninius laiškus kaip apie nepageidaujamus laiškus arba sukčiavimą, tačiau tai nėra išeitis. Taip elgdamiesi taip pat galite blokuoti teisėtus „Google“ sistemos siunčiamus el. laiškus.

„Google“ bendrovė sako, kad jų saugumo komandos žino apie šį nepageidaujamą turinį ir, kaip visada, deda daug pastangų, kad išliktų priekyje ir užtikrintų naudotojų saugumą.

Pasak jų, „Google“ taiko griežtą politiką, draudžia pateikti klaidingą informaciją ir ėmėsi atitinkamų veiksmų. Raginama, kad naudotojai praneštų apie pranešimus, kai jie gauna el. laiškus su nepageidaujamomis nuorodomis, kad padėtų komandai imtis atitinkamų veiksmų prieš paskyras, susijusias su nepageidaujamomis nuorodomis.

Įmonė kaltinama, kad naudojasi savo įtaka industrijoje. Cottonbro studio/ Pexels nuotrauka
Įmonė kaltinama, kad naudojasi savo įtaka industrijoje. Cottonbro studio/ Pexels nuotrauka

Kol bendrovė tvarkosi su ieškiniais, kenkėjai naudojasi „Google“ populiarumu

Su šiais elektroniniais laiškais bendrinami URL adresai nukreipia gavėjus į nepatikimas svetaines, kuriose talpinamas suaugusiesiems skirtas turinys. Kai kurios svetainės atrodo skirtos lankytojų asmeninei informacijai rinkti, nes publikuoja formas, kuriose reikia nurodyti duomenis idant būtų galima prisijungti prie programos. Daugiau informacijos pranešimuose kol kas nebuvo pateikta.

„Google“, atrodo, žino, kad bendrovės įrankiais piktnaudžiaujama išradingai ir stengiasi tam užkirsti kelią. Kiek laiko praeis, kol pamatysime šio darbo rezultatus, dar neaišku. Tačiau bendrovė turi su kuo tvarkytis ir be šios problemos. JAV teisingumo departamentas pateikė ieškinį kompanijai dėl piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi interneto skelbimų rinkoje[4].

2020 m. spalio mėn. ministerija taip pat pateikė ieškinį „Google“ dėl antimonopolinių įstatymų pažeidimo ir paprašė bendrovės atkurti konkurenciją paieškos ir paieškos reklamos rinkose. Neseniai prie JAV Teisingumo departamento taip pat prisijungė aštuonios valstybės: Virdžinija, Kalifornija, Koloradas, Konektikutas, Naujasis Džersis, Niujorkas, Rodailendas ir Tenesis.

„Google“ vadinama pramonės milžine, kuri sugriovė teisėtą konkurenciją reklamos technologijų srityje.

JAV vyriausybė teigia, kad įmonė siekdama pašalinti konkurentus, naudojosi kitų reklamos rinkos įmonių įsigijimais ir privertė reklamuotojus bei leidėjus naudotis jos paslaugomis. Šiuo metu „Google“ kontroliuoja technologijas ir priemones, kurias dauguma didžiųjų interneto leidėjų naudoja reklamos plotui parduoti. Ir svarbiausią reklamos biržą, skirtą reklamuotojams ir leidėjams suderinti, kai parduodamas reklamos plotas.

„Google“ sako, kad ieškinys yra nepagrįstas, o teisingumo ministerijos argumentas trukdys inovacijoms ir industrijos augimui. Tai ne pirmas kartas, kai bendrovė apkaltinama piktnaudžiaujanti įtaka interneto reklaminėje rinkoje, o visos milijardinės sumos, kurias „Google“ jau teko sumokėti, nieko nekeičia.

avatar
Dovilė Barauskaitė
Rašytojas (-a)
avatar
SaugusPC.lt
Veikla nenurodyta
Šaltiniai
1.arrow_upward
New Warning Issued Against Google Ads Invites That Are Being Abused To Deliver Spam Digitalinformationworld. Tech and internet news reports
2.arrow_upward
3.arrow_upward
4.arrow_upward
Sergiu Gatlan. U.S. sues Google for abusing dominance over online ad market Bleepingcomputer. Technology and cybersecurity news