Suprasti akimirksniu
  • Aludarių reklaminis eksperimentas su translyčiu nepavyko
  • Bud Light nuostolių skaičiai negailestingi
  • Alų reklamavusiam D. Mulvaney teisinės problemos
Šaltiniai
Translytis
Bud Light rekalminis veidas. Stop kadras

Aludarių reklaminis eksperimentas su translyčiu nepavyko

Jungtinių Valstijų įmonė „Anheuser-Busch“, valdantį prekių ženklą „Bud Light“ ir kai kuriuos kitus prekių ženklus, įskaitant ir „Budweiser“, dėl kurio vis nesibaigia ginčai su čekais, prarado maždaug 1 milijardą JAV dolerių per pardavimus po to, kai konservatyviai nusiteikę šalies piliečiai paskelbė boikotą. Tokių veiksmų juos paskatino įmonės noras būti „įtraukia“ ir reklamai panaudoti dėl savo lyties neapsisprendusį veikėją „Dylaną-Mulvaney“, praneša „Axioma“.[1]

Naujausioje savo apžvalgoje „Axióma“ rašo, kad 2023 metų balandį socialinių tinklų įtakotukas Dylanas-Mulvaney, kuris save identifikuoja kaip moterį, „ Instagram“ įraše reklamavo „Bud Light“ alų, susijusį su Amerikos krepšinio čempionatu „March Madness“.

Minėta situacija akivaizdžiai įrodė dar vieną įdomų momentą – vienadieniai socialinių tinklų žvaigždūnai, gyventu jie JAV ar Lietuvoje, nėra tie asmenys, kurie gali smarkiai paveikti sąmoningos visuomenės nuomonę. Aišku, sekėjų gali turėti bet kokie šurajevai, tapinai ar kiti malinauskai, tačiau realiai jie retai sudaro kritinę masę, galinčią lemti vieną ar kitą rimtą sprendimą.

Bud Light nuostolių skaičiai negailestingi

Remiantis bendrovės pranešimais , 2023 m. „Anheuser-Busch“ pajamos Šiaurės Amerikoje sumažės 1,4 mlrd. Visa tai bendrovė pripažino neseniai paskelbtoje ataskaitoje:

Bendros pajamos sumažėjo 17,3 proc., o mažmeninių pardavimų pajamos, pirmiausia – dėl smukusio „Bud Light“ populiarumo, sumažėjo 12,1 proc.

Bendrovės teigimu, nuo to laiko jos pardavimai pagerėjo, tačiau labai lėtai.

Alų reklamavusiam D. Mulvaney teisinės problemos

Anot „Axióma“, konservatorių paskelbtas boikotas padarė didelę įtaką alaus įmonei, nes ji buvo priversta išsiskirti su šimtais darbuotojų, atsisveikinti teko ir su rinkodaros įmonėms. Per tą laiką bendrovė buvo įtraukta į teisminius procesus , nes paaiškėjo, kad „Mulvaney“ skelbimas galėjo pažeisti teisines gaires, kurios draudžia reklamuoti alkoholį nepilnamečiams. D. Mulvaney socialinėje žiniasklaidoje dažnai save pozicionuoja kaip į vaikų audotoriją besiorientuojantį įtakotuką.

Ryšium su respublikonų senatorių Tedo Kruzo (Ted Cruz) ir Maršos Blakburn (Marsha Blackburn atviru laišku, įmonėje buvo pradėtas oficialus tyrimas . Netrukus po to alaus pramonės reklamos ir rinkodaros nuostatai buvo papildyti naujais skyriais apie socialinių tinklų įtakotukus. Remiantis gairėmis, socialinės žiniasklaidos įrašai gali būti dedami tik ten, kur bent 73,8 proc. auditorijos yra vyresni nei 21 metų – tai yra nuo šiol joms taikomi tokie pat reikalavimai, kaip ir tradiciniams reklamuotojams.

„Anheuser-Busch“ su teisiniais nemalonumais buvo susidūrusi ir prieš keletą metų. Tuomet jai pretenziją dėl neteisingo šūkio naudojimo išsakė „DG Yuengling & Son“.[2]

Tuomet angliavandenių savo sudėtyje neturintis alus „Bud Light Next“ buvo pristatomas kaip „Naujos kartos alus“. „Yuengling“ teigimu, „AB InBev“ buvo labai panašus į dar 2020 m. jos įregistruotą šūkį, skirtą „Flight“ prekių ženklui, kuris skambėjo „Naujos kartos šviesusis alus“.

„Yuengling“ atstovų teigimu, „Flight“ buvo vienas pirmaujančių prekių ženklų, kuris buvo kuriamas ypač kruopščiai, todėl bet kokio kito gamintojo naudojami panašūs šūkiai gali klaidinti vartotojus.

Oficialiai į pretenziją „Anheuser-Busch“ neatsakė, tačiau visi įrašai su panašiu šūkiu iš „Bud Light“ paskyrų dingo. Kai kuriais atvejais jie buvo pakeisti šūkiu „Pasiruoškite tam, kas bus toliau“.

Nepaisant to, „Yuengling“ nesustojo ir socialiniuose tinkluose išplatino plakatą, kuriame plėšikas esą mėgina pavogti sparnuotą „Flight“ frazę. „@budlight, mes žinome, kad kopijavimas – pati nuoširdžiausia pavydo forma, tačiau tai nuėjo per toli“, - skelbė užrašas po juo.