5,7 milijardo dolerių vertės „Vice Media“ skelbia bankrotą

Pasaulis, Technologijos, VerslasDovilė Barauskaitė
Suprasti akimirksniu
„Vice Media“ kompanija
„Vice Media“ naujienų žiniasklaidos įmonė bankrutuoja. Pixabay/ Pexels nuotrauka

 „Vice Media“ bankrotas: kelionė nuo didžiausios vertės iki finansinių sunkumų

Po 29 metų sėkmės didžiulė JAV žiniasklaidos įmonė priversta bankrutuoti. Vos prieš šešerius metus „Vice Media“ buvo vertinama įspūdinga 5,7 mlrd. dolerių suma. Tačiau kadaise tendencijas diktavusi žiniasklaidos bendrovė pateikė 11 skyriaus bankroto paraišką, o tai reiškia, kad jos sėkmė smarkiai sumažėjo[1].

Bendrovės skolintojai sutiko įsigyti „Vice Media“ už 225 mln., tačiau įmonė vis dar turi galimybę gauti didesnius potencialių pirkėjų pasiūlymus. Pranešime spaudai „Vice“ vadovai Bruce’as Dixonas ir Hozefa Lokhandwala išreiškė įsitikinimą, kad teismo prižiūrimas pardavimo procesas ne tik sustiprins bendrovę, bet ir padės jai siekti ilgalaikio augimo. Jie tikisi naujos nuosavybės, supaprastintos kapitalo struktūros ir laisvės veikti be paveldėtų įsipareigojimų naštos.

Pasaulyje atleidimų vis daugėja, o pati „Vice Media“ panaikino savo televizijos programą „Vice News Tonight“, taip pat keletą kitų programų. Nors finansiniai sunkumai galbūt ne visiškai atspindi visos žiniasklaidos pramonės padėtį, jie rodo, kad posūkio į vaizdo įrašus eroje buvo priimami prasti valdymo sprendimai ir toksiška darbo aplinka, dažnai apibūdinama kaip berniukų klubas, nepadėjo išlaikyti bendrovės[2].

Šie veiksniai prisidėjo prie „Vice Media“ nuosmukio. Įmonė susidūrė su kaltinimais dėl rimtų vadovų klaidų ir seksualinio priekabiavimo kultūros puoselėjimo. Po šių atskleidimų atsistatydino ir pats įkūrėjas, buvęs generalinis direktorius Shane’as Smithas, nors jis teigė nežinojęs apie prezidentui Andrew Creightono pateiktą ieškinį dėl seksualinio priekabiavimo.

Naujienos
Dar vina naujienų tarnyba užsidaro. Madison Inouye/ Pexels nuotrauka

Įmonė sukaupė milijonines skolas ir turi sunkumų išlaikant partnerius

„Vice Media“ finansinėse ataskaitose nurodoma, kad bendrovę slegia maždaug 834 mln. dolerių skola. Per visą pardavimo procesą, kuris, įmonės manymu, truks kelis mėnesius, bendrovė iš savo skolintojų gaus daugiau kaip 20 mln. dolerių finansavimą veiklai palaikyti.

„Vice Media“ buvo garsus skaitmeninės žiniasklaidos startuolis, garsėjantis drąsiu ir provokuojančiu turiniu. Įmonę lydėjo amerikietiški kalneliai: aukšto lygio investicijos, iššūkiai ir besikeičiantis žiniasklaidos kraštovaizdis. Nepaisant bankroto bylos iškėlimo, „Vice Media“ patikino savo darbuotojus ir tiekėjus, kad proceso metu ketina toliau jiems mokėti[3].

Be to, bendrovė planuoja išlaikyti savo aukščiausio lygio vadovų komandą, kad pereinamuoju etapu būtų užtikrintas tariamas stabilumas. Šiomis priemonėmis siekiama išlaikyti veiklos tęstinumą ir užtikrinti suinteresuotųjų šalių ramybę.

Dabartinės „Vice Media“ finansinės problemos toli gražu neatitinka ankstesniais metais bendrovę lydėjusio optimizmo. 1994 m. Monrealyje įkurta kaip pankų žurnalas, bendrovė sulaukė didelio dėmesio ir investicijų iš garsių rėmėjų. 2017 m. „Vice Media“ buvo vertinama 5,7 mlrd. dolerių, o tai rodo, kad investuotojai įžvelgė potencialą, kurį suteikė unikalus aštraus pasakojimo ir aiškaus balso prekės ženklas.

Tačiau nepaisant ankstyvosios sėkmės, pastaraisiais metais įmonė susidūrė su sunkumais. Bendrovės vertinimas ėmė mažėti, be to, jai sunkiai sekėsi prisitaikyti prie besikeičiančio skaitmeninės žiniasklaidos kraštovaizdžio. 2019 m. „Disney“, kuri buvo investavusi 400 mln. dolerių, nurašė savo investicijas kaip nuostolį. Šios nesėkmės dar labiau padidino „Vice Media“ finansinius sunkumus ir prisidėjo prie nesėkmingų pirkėjo paieškų už norimą vertinimą.

Besikeičiantis skaitmeninės žiniasklaidos kraštovaizdis paliečia daugelį

„Vice Media“ bankroto bylos iškėlimas išryškina skaitmeninės žiniasklaidos pramonės audringą pobūdį. Sparti technologijų pažanga, besikeičiantys vartotojų pasirinkimai ir socialinės žiniasklaidos platformų atsiradimas sutrikdė tradicinės žiniasklaidos kraštovaizdį.

Bendrovės, kurios kadaise klestėjo dėl skaitmeninio turinio kūrimo žavesio, dabar susiduria su monetizacijos iššūkiais ir aršia konkurencija dėl žiūrovų. Pradėdama „Vice Media“ bankroto procedūrą, bendrovė siekia tapti stipresnė ir atsparesnė.

Turto pirkimas, kurį vykdo skolintojų grupė, yra gelbėjimosi ratas, suteikiantis įmonei galimybę iš naujo įvertinti savo strategiją ir sutelkti pastangas į tvarų augimą. Artimiausi du ar trys mėnesiai bus labai svarbūs „Vice Media“, nes vyks pardavimo procesas ir bus kuriamas pagrindas kitam bendrovės skyriui.

„Vice Media“ kelionė nuo Monrealyje įsikūrusio pankų žurnalo iki daugiamilijardinės žiniasklaidos įmonės ir vėlesnis bankroto bylos iškėlimas rodo skaitmeninės žiniasklaidos srities sudėtingumą. Nors ateitis lieka neaiški, bankrotas yra galimybė bendrovei iš naujo atrasti save ir panaudoti savo pagrindines stiprybes, kad ji galėtų klestėti vis konkurencingesnėje ir dinamiškesnėje žiniasklaidos aplinkoje.

Medijų kompanijos
Sunkus metas skaitmeninei žiniasklaidai. Pixabay/ Pexels nuotrauka

Visko žlugimo pradžia: atleidimai iš darbo bei seksualinio priekabiavimo skandalas

Praėjusį mėnesį bendrovė paskelbė apie atleidimus iš darbo visame pasaulio naujienų skyriuje ir priėmė sudėtingą sprendimą uždaryti tarptautinį žurnalistikos prekės ženklą „Vice World News“, nors bendrovėje tebedirba žurnalistai užsienyje ir ji ketina toliau skelbti tarptautines naujienas. Skyriaus uždarymas rodo, su kokiais sunkumais susidūrė bendrovė, siekdama išlaikyti savo pasaulinę veiklą.

Be to, „Vice Media“ atšaukė savo ilgametę savaitinę laidą, kuri nuo 2016 m., kai buvo pradėta transliuoti, turėjo daugiau nei 1 000 epizodų. Įvairių prekių ženklų portfelis ir generalinės direktorės Nancy Dubuc pasitraukimas prisidėjo prie kalbų apie bėdas ir bankrotą.

„Vice Media“ prižiūri įvairius prekių ženklus, įskaitant populiarią moterų gyvenimo būdo svetainę, „Refinery 29“, įsigytą 2019 m. už 400 mln. Bendrovei taip pat priklauso britų mados žurnalas ir vidinė kūrybos agentūra. Tačiau vasario mėnesį įmonė patyrė didelį smūgį, kai pasitraukė jos generalinė direktorė Nancy Dubuc.

N. Dubuc penkerius metus vadovavo bendrovei per audringą laikotarpį, įskaitant atsiskaitymą naujienų redakcijoje dėl kaltinimų seksualiniu priekabiavimu ir netinkamu elgesiu. 2017 m. gruodį „Vice Media“ atleido tris darbuotojus, gavusi kelių darbuotojų skundus dėl darbo kultūros[4].

Bendrovė pripažino žodinio ir seksualinio priekabiavimo atvejus, taip pat kitą su jos politika nesuderinamą elgesį. Vienas iš įkūrėjų Shane’as Smithas atsistatydino iš generalinio direktoriaus pareigų, o jį pakeitė patyrusi žiniasklaidos vadovė Nancy Dubuc. Nepaisant iššūkių, N. Dubuc išreiškė optimizmą dėl įmonės potencialo ir jos turinio kūrimo galimybių.

Sudėtingas laikas žiniasklaidos priemonėms ir technologijų įmonėms

„Vice Media“ bankroto bylos iškėlimas sutampa su platesnio masto sunkumais, su kuriais susiduria skaitmeninės žiniasklaidos pramonė. Skaitmeninės reklamos nuosmukis kartu su besikeičiančiais auditorijos pasirinkimais sukūrė sudėtingą aplinką žiniasklaidos organizacijoms.

Šis nelaimingas „Vice Media“ įvykių posūkis tik dar labiau padidina skaitmeninės žiniasklaidos pramonės iššūkius. Pastarosiomis savaitėmis Pulitzerio premijos laureatas „BuzzFeed News“ nutraukė savo veiklą ir atleido 15 % bendrovės darbuotojų.

Uždaryta ir „MTV News“ tranyba, todėl buvo atleista 25 % darbuotojų. Atleidimai vyko tokiose naujienų tarnybose kaip „NPR“, „CNN“, „Insider“. Šie visos pramonės iššūkiai privertė žiniasklaidos bendroves iš naujo įvertinti savo strategijas ir ieškoti naujų tvarumo būdų.

Šis pateiktas „Vice Media“ bankroto prašymas yra vidinio ir išorinio spaudimo, su kuriuo susidūrė bendrovė, kulminacija. Atleidimai iš darbo, generalinės direktorės Nancy Dubuc pasitraukimas ir sudėtinga skaitmeninės žiniasklaidos aplinka, visa tai prisidėjo prie dabartinės įmonės būklės[5].

Kadangi pramonė toliau vystosi, dar neaišku, kaip „Vice Media“ ir kitos skaitmeninės žiniasklaidos organizacijos prisitaikys prie besikeičiančio kraštovaizdžio ir ras naujoviškų būdų, kaip klestėti susidūrus su sunkumais[6]. Sunkūs laikai reikalauja kitokių priemonių ir pokyčių, kurie priveda ir prie įmonių griūties.