„Twitter“ sulyginimas su kitais tinklais nepatinka Elono Musko paskirtai vadovei
Naujoji „Twitter“ generalinė direktorė Linda Yaccarino išreiškė savo nuomonę ir viešai nurodė reakciją į komentarus apie pokyčius jos naujai valdomoje platformoje ir naujoves socialinės žiniasklaidos rinkoje. Tame pačiame tviteryje, kurį ji netrukus imsis valdyti, ji sakė, kad yra pasiruošusi naujai pradžiai, kai komentatoriai ir žiniasklaida vadino naują su „Instagram“ susijusią programėlę tiesioginiu „Twitter“ klonu. „Game on“, – sako ji naujiems konkurentams[1].
Šis vadinamasis klonas atsiranda tuo metu, kai L. Yaccarino pradeda vadovauti Elonui Muskui priklausančiai bendrovei. Nuo tada, kai E. Muskas perėmė valdymą, „Twitter“ susidūrė su nestabilumu, todėl daugelis reklamuotojų sustabdė savo išlaidas į reklamą platformoje arba apskritai paliko socialinį tinklą.
L. Yaccarino tenka užduotis susigrąžinti reklamuotojus, kurie kelis mėnesius abejojo dėl platformos ateities. Ji turi nemažai patirties marketinge, skaitmeninėje rinkodaroje ir kitose srityse. Jos ir E. Musko tandemas, panašu, turi užsibrėžę tikslų ir jie pasiruošę imtis naujovių, kad reklamuotojai galėtų grįžti į platformą, nesukeliant daugiau nepasitenkinimo vartotojų tarpe[2].
Programėlėje nepatogiai besijaučiantys „Twitter“ naudotojai ieškojo alternatyvų, ieškodami paguodos panašiose platformose. Žinoma, kad „Instagram“ semiasi įkvėpimo iš savo socialinės žiniasklaidos konkurentų, pavyzdžiui, sukūrė istorijas ar video formato įrašus, kurie buvo būdingi „Snapchat“ platformai. Jų naujoji atskira programėlė atkartoja tiesiogines „Twitter“ funkcijas, nes bus tinkama tekstiniam turiniui kurti.
Susimovus E. Muskui, vis daugėja „Twitter“ konkurentų
„Twitter“ paskutiniu metu nuvylė žmones dėl Elono Musko pritaikytų pokyčių ir reklamos užsakovų pasitraukimo. Ne vienas ieško alternatyvos socialiniam tinklui. Vartotojai nori tinklo, kur žodžio laisvė ir yra laisvė, kur galima tikėti cenzūra ir nereikia mokėti už patvirtintos paskyros ženkliuką, o jį tenka užsitarnauti.
„Meta“, socialinių tinklų bendrovė, išbandė naują savo programėlę su žinomais įtakingais asmenimis, įskaitant aktorius ir sportininkus, kurie gavo išankstinę prieigą. Taip jie siekia išpopuliairnti alternatyvą dar prieš paleidžiant ją visuomenei. Programėlė bus susieta su „Instagram“, o naudotojų vardai ir paskyros bus perkelti į naująją platformą[3].
Nors decentralizuota programėlė neturi oficialaus pavadinimo, pranešama, kad jos kodinis pavadinimas yra „P92“ arba „Barselona“. „Meta“ atstovai pranešė apie „Instagram“ formatu paremtą tekstinių įrašų platformą su džiugesiu:
„Tiriame atskirą decentralizuotą socialinį tinklą, skirtą dalytis tekstiniais atnaujinimais. Manome, kad yra galimybė sukurti atskirą erdvę, kurioje kūrėjai ir visuomenės veikėjai galėtų laiku dalytis naujienomis apie savo pomėgius.“
Kaip pranešama, bendrovė su kūrėjais pasidalino mikrotinklaraščių programėlės planu, nurodydama, kad ji bus iš dalies integruota su „Instagram“. Nutekinta informacija rodo, kad dar neįvardyta programėlė kodiniu pavadinimu „P92“ bus decentralizuota ir potencialiai galėtų bendradarbiauti su „Mastodon“, kuri jau vadinama tiesiogine „Twitter“ konkurente.
Daug žadanti ateitis socialinei žiniasklaidai ar augantys konfliktai?
Pasak socialinės žiniasklaidos konsultanto Matt Navarra, tikimasi, kad programėlė pradės veikti šią vasarą, o daugiau nei milijardas „Instagram“ naudotojų visame pasaulyje galės naujoje programėlėje išsaugoti savo vartotojo vardus, sekėjus ir patvirtinimą.
„Meta“ orientuojasi į kino ir televizijos aktorius, prodiuserius, scenaristus, režisierius, laidų vedėjus, sportininkus ir komikus, kad jie prisijungtų prie naujosios platformos.
Anksčiau šį mėnesį Elonas Muskas tpaskelbė Lindą Yaccarino savo įpėdine tviteryje, teigdamas, kad ji daugiausia dėmesio skirs verslo operacijoms, o jis toliau prižiūrės produktų dizainą ir naujas technologijas. Kartu jie planuoja „Twitter“ paversti visko programėle. Be socialinės žiniasklaidos, E. Musko sukurta X programėlė galėtų padėti apsipirkti, teikti naujienas, mobiliuosius mokėjimus ir kitas paslaugas, pavyzdžiui, restoranų užsakymus ir taksi užsakymus.
Elonas Muskas ir Linda Yaccarino, pradėdami misiją paversti „Twitter“ visapusiška platforma, įsivaizduoja visapusišką skaitmeninę patirtį. Jų planai peržengia socialinės žiniasklaidos ribas. E. Muskas pabrėžė norįs, kad „Twitter“ taptų centru, kuriame susilieja pokalbiai, informacija ir sąveika[4].
Tuo tarpu „Meta“ pripažino tekstinių programėlių erdvės potencialą ir aktyviai kuria į „Twitter“ panašų kloną. Šia nauja programėle siekiama kūrėjams ir viešiems asmenims suteikti decentralizuotą socialinį tinklą, skirtą dalytis tekstiniais atnaujinimais. Iš dalies bendrovė siekia išnaudoti esamą naudotojų bazę ir užtikrinti sklandų perėjimą naudotojams, įskaitant naudotojų vardų, sekėjų ir patvirtinimo išsaugojimą.
Visad besikeičiantis socialinių tinklų pasaulis
Alternatyvių platformų atsiradimas rodo, kad auga alternatyvų populiarėjančiam ir klausimus keliančiam „Twitter“ paklausa. Kai kurie socialinių tinklų naudotojai ieškojo prieglobsčio šiose platformose, nes jiems nepatogu arba jie nepatenkinti patirtimi pasikeitusiame „Twitter“. Šios alternatyvos kaip „Mastodon“ ar „Bluesky“ siūlo kitokį požiūrį į socialinius tinklus ir sulaukė pokyčių ieškančių vartotojų dėmesio.
Kadangi konkurencija socialinės žiniasklaidos srityje stiprėja, L. Yaccarino, kaip „Twitter“ generalinės vadovės kadencija bus labai svarbi atkuriant reklamuotojų pasitikėjimą ir pritraukiant prekės ženklus atgal į platformą. Turėdama patirties reklamos ir žiniasklaidos srityje, ji sieks įveikti iššūkius, kurie kilo E. Muskui valdant bendrovę po įsigijimo. Jai teks ir vėl paskatinti reklamos ekosistemos augimą bei stabilumą platformoje.
Kova dėl dominavimo socialinės žiniasklaidos srityje toliau intensyvėja. Kol „Meta“ tobulina savo tekstinę programėlę, kad galėtų varžytis su „Twitter“ funkcijomis. Bendrovė pabrėžia savo pranašumą, nes turi milijardus naudotojų savo programėlių ekosistemoje. Ši plati aprėptis suteikia „Meta“ unikalią galimybę pritraukti daugybę naudotojų į savo naująją decentralizuotą programėlę.
Lia Haberman įžvalgos rodo, kad naujoji programėlė laikysis įprastų nustatytų bendruomenės gairių. Šis žinomumas gali suteikti tęstinumo jausmą naudotojams, pereinantiems iš „Instagram“ į naująją platformą. Be to, nuo pat pradžių įtrauktos tokios saugumo funkcijos kaip dviejų veiksnių autentifikavimas ir pranešimai apie nepageidaujamas žinutes rodo „Meta“ įsipareigojimą užtikrinti naudotojams saugią aplinką.
Išsami informacija apie planus atskleidžia programėlės funkcijas, įskaitant maksimalų 500 simbolių teksto ilgį ir galimybę įkelti iki penkių minučių trukmės nuotraukas, nuorodas ir vaizdo įrašus. Pamažu aiškėjant planams dėl naujosios programėlės, vis labiau laukiama jos pasirodymo šią vasarą.
Tuo pat metu konkurencija dėl mikrotinklaraščių ateities stiprėja, o „Meta“ pozicionuoja save kaip grėsmingą varžovę ne tik „Twitter“. Bendrovė remiasi savo didele naudotojų baze ir decentralizuotos bei sąveikios platformos patrauklumu. Socialinės žiniasklaidos srityje vykstantys pokyčiai neabejotinai lems kūrėjų, visuomenės veikėjų ir naudotojų skaitmeninę patirtį visame pasaulyje.