„Tesla“ vėl siūlo elektrinius automobilius su tradiciniais apvaliais vairais
Nors jau įprasta, kad „Tesla“ automobilių vairas yra stačiakampio formos ir labiau primena vaizdo žaidimų kompiuterio pultelį nei tradicinį automobilio vairą, tačiau praėjus dvejiems metams po to, kai „Tesla“ pristatė atnaujintus „Model S“ ir „Model X“ su neįprastais jungo formos vairais, įmonė vėl parduoda automobilius su tradiciniais apvaliais rato formos vairais[1].
Dabar įmonės interneto svetainėje pirkėjams siūloma rinktis vieną iš šių dviejų variantų be jokių papildomų išlaidų. Be to, automobilių gamintojas per „Tesla Service“ parduoda 700 JAV dolerių kainuojantį vairo pakaitalą dabartiniams automobilių savininkams, kurie norėtų pakeisti jungą į įprastą apvalų vairą.
Kai 2021 m. pradžioje automobiliai debiutavo, neįprastas vairas sukėlė nemažai triukšmo ir sulaukė nevienareikšmiškų kritikų ir automobilių savininkų vertinimų, nors daugelis pastarųjų teigė, kad po kurio laiko prie tokio vairo priprato ir galiausiai netgi teikia jam pirmenybę prieš rato formos automobilio vairą[2].
„Tesla“ dizaineriai teigė, kad šis dizaino sprendimas suteikė geresnį kelio vaizdą ir pabrėžė įmonės transporto priemonės pusiau autonominio vairavimo galimybes, o tai buvo ateities, kurioje vairo visai nereikės, užuomina. Tačiau taip dar neįvyko, nes „Tesla“ įmonės pristatyta visiškai savarankiško vairavimo sistema ne visiškai pateisino savo pavadinimą, o jai veikti vis dar reikia vairuotojo priežiūros ir indėlio.
Visiškai kitokio dizaino automobilių, kurių nori E. Muskas, ateitis dar toli
Elektra varomų automobilių įmonė dar nepertvarkė vairo mechanizmo santykio taip, kad vairo mechanizmo nereikėtų pasukti daugiau nei iki pusės, todėl vairuotojams reikia nuimti rankas nuo jo ir surasti, už ko griebtis, kai jie atlieka bent du trečdalius pilno apsisukimo iš kairės į dešinę.
Vėliau ir „Toyota“, ir „Lexus“ dizaineriai savo naujuose elektra varomuose visureigiuose pasirinktinai įrengė vairo traukes, tačiau šį pakeitimą jos atliko naudodamos vairo sistemą, kad jas reikėtų pasukti tik 150 laipsnių kampu.
Net Elonas Muskas kalbėjo, kad steer by wire sprendimas vairui jų automobiliuose yra idealus, taip pat pripažino, kad nėra jokios tikimybės, jog bus siūlomas įprastas vairas. Taip buvo kalbama tviteryje, kai vartotojai klausė apie galimybes grąžinti tradicinį vairą. Tačiau galiausiai „Tesla“ atsižvelgė į vartotojų nuomones.
Ši galimybė netyčia buvo iš anksto pristatyta netrukus po to, kai įmonės interneto svetainėje pasirodė naujojo „Model S“ interjero sprendimo su apvaliu vairu nuotrauka. Kai ji buvo išplatinta žiniasklaidoje, įmonė pašalino nuotrauką, bet dėmesys, panašu, paskatino pokyčius „Tesla“ dizaino sprendimuose.
„Tesla“ pristatymo laikas, nuolaidos ir kitos bėdos Kinijoje
O štai Kinijoje sprendžiamos ne tik apvalaus vairo problemos „Tesla“ automobiliuose. Šimtai „Tesla“ savininkų savaitgalį susirinko prie automobilių gamintojo salonų ir platinimo centrų Kinijoje, reikalaudami nuolaidų ir kreditų po staigaus kainų sumažinimo, kuris, jų teigimu, reiškė, kad jie permokėjo už anksčiau įsigytus elektromobilius[3].
Socialinėje žiniasklaidoje paskelbtuose vaizdo įrašuose matyti minios prie „Tesla“ parduotuvių ir pristatymo centrų kituose Kinijos miestuose nuo Čengdu iki Šenženo, o tai rodo platesnį vartotojų pasipriešinimą.
Žmonės Šanchajuje susirinko protestuoti prieš JAV automobilių gamintojo sprendimą antrą kartą per tris mėnesius sumažinti kainas. Daugelis jų teigė tikėjęsi, kad praėjusių metų pabaigoje „Tesla“ automobilių kainos nebus sumažintos taip staiga ir taip smarkiai, kaip ką tik paskelbė automobilių gamintojas, siekdamas paskatinti pardavimus ir palaikyti gamybą Šanchajaus gamykloje. Tokie spredimai elektromobilių gaminimo įmonėje pakeitė ir pristatymo terminus Kinijoje[4].
Analitikai teigė, kad šis žingsnis greičiausiai padidins įmonės pardavimus, kurie gruodį smuko, ir privers kitus elektromobilių gamintojus taip pat mažinti kainas tuo metu, kai paklausa didžiausioje pasaulyje baterijomis varomų automobilių rinkoje mažėja. Nors įsitvirtinę automobilių gamintojai dažnai taiko nuolaidas, kad galėtų valdyti atsargas ir išlaikyti gamyklas, kai paklausa sumažėja, „Tesla“ veikia be prekybos atstovybių ir marketingo skyriaus, o skaidri kainodara yra jos prekės ženklo įvaizdžio dalis.
Deja šie sprendimai nebuvo gerai priimti, nes įmonė buvo vadinama neatsakinga. Vienas „Tesla“ savininkų taip pat protestavęs prie bendrovės pristatymo centro Šanchajaus Minhango priemiestyje ir nurodęs savo pavardę Zhang sakė, kad tokia verslo praktika neturėtų būti priimtina.
Zhang ir kiti „Tesla“ automobilių savininkai sakė esantys nusivylę staigiu kainos sumažinimu ir tuo, kad bendrovė nepaaiškino tokių planų ir veiksmų vartotojams, neseniai įsigijusiems automobilus kur kas didesnėmis kainomis.
Automobilių savininkai bendrovei „Tesla“ pateikė reikalavimų sąrašą, įskaitant atsiprašymą ir kompensaciją arba kitus įmonės kreditus.
Pasako Zhang, įmonės Kinijoje darbuotojai sutiko atsakyti į protestuojančiųjų reikalavimus iki antradienio.