Suprasti akimirksniu
  • „Tesla“ akcininkai atsitraukia, akcijų vertė krenta
  • Galimybė įsigyti „Teslą“? Bendrovė sumažino kainas pagrindinėse savo rinkose
  • E. Muskas didesnį dėmesį žada elektromobilių įkrovimo tinklui plėsti
Šaltiniai
„Tesla“
E. Muskas didesnį dėmesį žada elektromobilių įkrovimo tinklui plėsti. Tesla Fans Schweiz/Unsplash nuotrauka

„Tesla“ akcininkai atsitraukia, akcijų vertė krenta

„Tesla“ šiuo metu išgyvena vieną neramiausių laikotarpių savo veiklos istorijoje. Kai kurie „Tesla“ akcininkai skuba atsitraukti nuo kompanijos, įsitikinę, kad visame pasaulyje žinomo elektromobilių gamintojo ateityje laukia dideli iššūkiai.

Bendrovės akcijos šiemet atpigo beveik 30 proc., o nuo 2021 m. nukrito daugiau kaip 50 proc. ir prarado apie 600 mlrd. dolerių rinkos vertės[1].

2024 m. „Tesla“ pajamos jau yra gerokai mažesnės už praėjusių metų lygį. Šiuo metu analitikai tikisi, kad 2024 m. bendrovės pelnas vienai akcijai sudarys tik 2,44 JAV dolerio. Tai būtų 22 proc. mažiau nei 2023 m., kai pelnas siekė 3,12 JAV dolerio[2].

Nuo 2023 m. pabaigos „Tesla“ pelningumo už akciją konsensuso įverčiai sumažėjo 36 proc. Žvelgiant į tolimesnę perspektyvą, analitikų sutarimu, 2025 m. „Tesla“ akcijos kaina turėtų siekti 3,32 JAV dolerio, palyginti su 5,29 JAV dolerio prognoze, kuri buvo pateikta 2023 m. pabaigoje.

Šių metų „Tesla“ pirmojo ketvirčio rezultatai taip pat nebuvo puikūs, todėl net kai kurie ištikimi bendrovės akcininkai ėmė skeptiškai vertinti sąsajas su milijardieriaus Elono Musko įkurta kompanija.

Iš 18 „Morningstar“ stebimų investicinių fondų, kurie nuo 2019 m. turi „Tesla“ akcijų, 10 per pastarąjį ketvirtį pardavė dalį akcijų, o 4 iš jų pardavė net 15 arba daugiau procentų. Tik penki fondai įsigijo papildomų akcijų.

Rossas Gerberis, kurio Los Andžele įsikūrusi įmonė „Gerber Kawasaki Wealth & Investment Management“ daugiau nei prieš dešimtmetį nusipirko 500 000 bendrovės akcijų, kurių dalį šiemet jau parduoda.

„Manau, kad istorija baigėsi. Tai geriausias būdas tai pasakyti“, – sakė jis, pabrėžęs, kad kritiškai vertina tiek „Tesla“ ryšių su visuomene skyrių, tiek E. Musko pasisakymus politiniais ir kultūriniais klausimais.

„Tesla“ akcininkai atsitraukia. Austin Ramsey/Unsplash nuotrauka
„Tesla“ akcininkai atsitraukia. Austin Ramsey/Unsplash nuotrauka

Kita vertus, „Tesla“ tebėra vertingiausia pasaulyje automobilių gamintoja, kurios rinkos kapitalizacija viršija 560 mlrd. dolerių. Palyginimui, didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos „Toyota“ rinkos kapitalizacija siekia 333,7 mlrd. dolerių.

Galimybė įsigyti „Teslą“? Bendrovė sumažino kainas pagrindinėse savo rinkose

„Tesla“ susiduriant su mažėjančiais pardavimais, milijardieriaus E. Musko vadovaujama elektromobilių milžinė vėl apkarpė kainas kai kuriose didžiosiose rinkose, įskaitant JAV, Kiniją ir Vokietiją. O socialiniame tinkle „X“ paskelbtame įraše E. Muskas pareiškė:

„Tam, kad gamyba atitiktų paklausą, „Tesla“ kainos turi dažnai kisti.“

Bendrovė sumažino kainas pagrindinėse savo rinkose. Priscilla Du Preez/Unsplash nuotrauka
Bendrovė sumažino kainas pagrindinėse savo rinkose. Priscilla Du Preez/Unsplash nuotrauka

Kinijoje įmonė sumažino atnaujintų „Model 3“ automobilių pradinę kainą 14 000 juanių, iki 231 900 juanių, maždaug 1 815, 30 064 eurų.

Tuo metu Jungtinėse Valstijose „Model Y“, „Model X“ ir „Model S“ automobiliai penktadienį buvo atpiginti 2 000 dolerių, maždaug 1 877 eurais. Kainos taip pat sumažėjo daugelyje kitų Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos šalių.

Šiuo metu Bendrovė lėtai žengia į priekį atnaujindama savo senstančius modelius, kol jos konkurentai Kinijoje, tokie kaip BYD ir „Nio“, pristato pigesnius automobilius. Praėjusį mėnesį Kinijos išmaniųjų telefonų gamintojas „Xiaomi“ taip pat pristatė savo pirmąjį elektromobilį.

E. Muskas didesnį dėmesį žada elektromobilių įkrovimo tinklui plėsti

E. Muskas neseniai paskelbė, kad „Tesla“ išleis daugiau kaip 500 mln. dolerių, kad 2024 m. išplėstų savo superįkroviklių tinklą ir „sukurtų tūkstančius“ naujų krovimo stotelių.

Pirmąjį ketvirtį „Tesla“ įkrovimo stotelių iš viso buvo 6 249, t. y. 26 proc. daugiau nei 2023 m. I ketvirtį. Palyginti su ketvirtuoju ketvirčiu, įkrovimo stotelių padaugėjo 5 proc.

Tačiau „Tesla“ įkūrėjas E. Muskas neseniai nusprendė atleisti du aukščiausio lygio bendrovės vadovus ir kartu sumažinti visą elektromobilių įkrovimo skyriaus komandą.

Balandžio pabaigoje E. Muskas atleido Rebeccą Tinucci, „Tesla“ įkrovimo stotelių vyresniąją direktorę, ir Danielį Ho, naujų transporto priemonių programos vadovą. Taip pat buvo sumažintos ir jų vadovaujamos komandos.

O balandžio pradžioje E. Muskas nusprendė, jog visame pasaulyje atleis daugiau nei dešimtadalį, tai yra maždaug 14 000 darbuotojų, kaip priežastį nurodydamas susitraukusią elektromobilių rinką ir visame pasaulyje sumažėjusias šių automobilių pardavimo apimtis. Netoli Berlyno esančioje vienintelėje „Tesla“ Europos gamykloje ketinama atleisti 400 darbuotojų. Vokietijos gamykloje šiuo metu dirba daugiau nei 12 000 žmonių.