- Dėl nuolat sostinėje susidarančių spūsčių kaltos kelių eismo taisyklės
- Sostinę nuolat kaustančių spūsčių priežastis – į miesto centrą varomos šeimos
- Vilniuje ir toliau siaurinamos gatvės – nepaisant nusiskundimų, platinti nebeplanuojama

Dėl nuolat sostinėje susidarančių spūsčių kaltos kelių eismo taisyklės
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas ir toliau žiba savo išminties „perlais“ – vasarą netikėtai „atradęs“ požeminę sostinės perėją, kurią jau daugiau nei kelis dešimtmečius žinojo jos gyventojai, dabar miesto vadas siūlo išspręsti spūsčių problemas koreguojant Kelių eismo taisykles (KET).
Pastaruoju metu vilniečiams skundžiantis mieste susidarančiais „kamščiais“, V. Benkunskas rėžia – tokia situacija išlieka stabili jau kone dešimtmetį.
„Labai mėgstu aiškintis priežastis, jeigu turime kažkokią problemą. Tiesą sakant, su automobilių spūstimis turime stabilią situaciją jau turbūt gerą dešimtmetį – tai paūmėjimai, tai pamažėjimai. Šiuo metu yra ir šventinis laikotarpis“, – ketvirtadienį laidoje „Delfi interviu“ teigė V. Benkunskas[1].
Daug analizavęs meras pateikė ir savo įžvalgas. Pasirodo, dėl atsiradusio eismo nepralaidumo, kaltos ne sostinės iniciatyva siaurinamos gatvės, bet Kelių eismo taisyklės (KET).
„Analizuojant tai, kas vyko pastarosiomis savaitėmis, aiškiai matosi, kad, įvykus eismo įvykiams ir žmonėms nesutarus, kas yra kaltas, užkišamos visos arterijos. Tai sąlygoja ir naujų eismo įvykių atsiradimą. (...) Dažniausiai tai kažkokie nedideli stuktelėjimai, kai galima atlaisvinti eismo juostas ir neužkišti viso eismo. Todėl pirmiausia turi būti pakoreguotos kelių eismo taisyklės“, – pabrėžė jis.
Visus kitus darbus, kurie esą priklauso nuo miesto, V. Benkunskas patikino darantis – tai esą darbai, susiję su infrastruktūros pokyčiais, pralaidumų didinimu, vieninga šviesoforų sistema visame Vilniuje.
Sostinės mero teigimu, yra investuojama į viešojo transporto atnaujinimą ir kokybę, numatyta skirti lėšas „A“ juostų plėtrai, pralaidumo didinimui.

Sostinę nuolat kaustančių spūsčių priežastis – į miesto centrą varomos šeimos
Visgi, patys vilniečiai problemas, dėl kurių susidaro kilometrinės spūstys, mato visai kitur. Didelė dalis vieningai sutaria, kad jauniems žmonėms buvo „grūdama“ svajonė gyventi kuo arčiau centro, turėti ne vieną ir ne dvi transporto priemones kaip „gero gyvenimo“ simbolį, o miesto centras galiausiai buvo staigiai urbanizuotas, kai tuo tarpu viešoji infrastruktūra su pokyčių vėjais lygiagrečiai nesuspėjo.
„Taip neekologiškai mąstančio dirbančio jaunimo (ypač 25-39 metų) nėra niekur kitur Europoje ir apskritai demokratinėse, sąmoningų piliečių šalyse. O tada itin svarbu tokios mąstysenos žmonėms patankinti Vilnių, įsprausti į kiemus daugiaaukščius ofisinius pastatus, į kuriuos tais automobiliais paplūsta nebevaikčiojantys jų darbuotojai. Ir tada dejuoti. Labai nuostabiai lietuviškai snobiškai provincialu.“– rėžė viena gyventoja.
„Ne neišsprendžiama, o nenorima spręsti problema. Su tokia viešojo transporto situacija dar stebiuos, kad kamščiai tokie pakenčiami.“ – aiškino kitas vilnietis.
Kad didžiausia problema yra kiekvieno šeimos nario turimas automobilis ir tokiu būdu „naujieji vilniečiai“ nori parodyti savo pragyvenimo lygį, antrino ir kitas komentatorius. Pasak jo, kol tai ir toliau bus įprasta praktika, tol jokių pokyčių tikėtis nė neverta.
Negerėjančią sostinės spūsčių padėtį rodo ir žemėlapių kūrimo įmonės „TomTom“ eismo indeksas, pagal kurį kelionės laikas Vilniuje per praėjusius metus vidutiniškai išaugęs 10 sekundžių[2].
„TomTom“ eismo indekse Vilnius užima 126 vietą pagal eismo intensyvumą iš tyrime analizuotų 387 pasaulio miestų. Tuo tarpu Talinui teko 106 vieta pagal eismo intensyvumą, Varšuvai – 75 ir Rygai – 72 vietos.
Vilniuje ir toliau siaurinamos gatvės – nepaisant nusiskundimų, platinti nebeplanuojama
Nors siaurinamomis sostinės gatvėmis skundžiasi ne tik gyventojai, bet ir ugniagesiai bei prokurorai, V. Benkunskui tai – nė motais, mat vos tapęs Vilniaus vadu, politikas kaipmat atgaivino savo pirmtako Remigijaus Šimašiaus pristabdytą projektą.
Nors dar pernai metais prie sostinės vairo atkeliavęs V. Benkunskas pažadėjo neberengti naujų siaurinimų, jau pradėti darbai, pavyzdžiui, prie „Panoramos“ sankryžos, buvo tęsiami, o susiaurintų gatvių platinti neplanuojama[3].
Projektų šalininkai džiaugiasi patogumais pėstiesiems ir dviratininkams, tačiau vairuotojai kritikuoja siauras eismo juostas, kurios gali kelti sunkumų ne tik jiems, bet ir specialiosioms tarnyboms. Kritikos vis siauresnėms Vilniaus gatvėms negailėjo ir buvęs meras Artūras Zuokas, teigdamas, jog projektai vykdomi chaotiškai ir reikalauja taisymų.
77.lt primena, kad pernai metais prokuratūra sostinei nurodė iš siaurinamų gatvių pašalinti esamas kliūtis (stulpelius, gėlių klombas atitvarus, lauko kavinių inventorių ir pan.), kuris esą trukdo judėti spec. tarnybų transportui.
Tiesa, buvęs sostinės meras R. Šimašius, panašu, taip sirgo rusofobija, kad gatvių platinti nenorėjo, kad šios nebūtų panašios į... Minsko, kuris bendradarbiauja su Rusija...
