Automobilių gamintojai ir naujų technologijų kūrėjai bendradarbiauja pristatydami vairavimą be rankų
Pastaraisiais metais automobilių pramonė sparčiai žengia pirmyn automatizacijos link. Vienas iš svarbiausių šios srities pokyčių yra laisvų rankų pagalbos automatinio vairavimo funkcijų atsiradimas[1]. Šios pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS) yra skirtos padėti vairuotojams saugiau ir efektyviau valdyti transporto priemones, suteikiant jiems įvairias automatinio vairavimo funkcijas.
Automatizuotos pagalbos vairuojant be rankų funkcijos naudoja jutiklių, kamerų ir pažangių algoritmų derinį, kad padėtų vairuotojams valdyti transporto priemones įvairiose vairavimo situacijose. Šios funkcijos sukurtos siekiant suteikti vairuotojams daugiau informacijos apie situaciją, sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką ir pagerinti bendrą vairavimo patirtį.
Šiuolaikinėse transporto priemonėse yra daug įvairių laisvų rankų įranga valdomų automatinių pagalbinių vairavimo funkcijų. Kai kurios iš labiausiai paplitusių funkcijų yra adaptyvioji kruizo kontrolė, įspėjimas apie nukrypimą iš eismo juostos, automatinis avarinis stabdymas ir aklosios zonos stebėjimas[2].
Adaptyvioji kruizo kontrolė tai funkcija, kuri naudodama jutiklius ir kameras nustato atstumą tarp vairuotojo automobilio ir priešais važiuojančios transporto priemonės. Tada sistema reguliuoja automobilio greitį, kad būtų išlaikytas saugus atstumas, todėl vairuotojui nereikia nuolat reguliuoti akceleratoriaus ir stabdžių pedalų.
Įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos tai dar viena įprasta laisvų rankų įranga valdomų automatinių pagalbinių vairavimo funkcijų funkcija. Ši funkcija, naudodama kameras nustato, kada transporto priemonė išvažiuoja iš savo eismo juostos. Ji apie tai įspėja vairuotoją garsiniu arba vaizdiniu signalu.
Saugumo funkcijos užtikriną vairuotojo saugumą kelyje ir dalyvaujant eisme
Automatinis avarinis stabdymas, kurį įtraukia į technologiją, yra funkcija, kuri naudoja jutiklius, nustatančius neišvengiamą susidūrimą su kita transporto priemone, pėsčiuoju ar kliūtimi. Jei vairuotojas nereaguoja į įspėjimą, sistema automatiškai įjungia stabdžius, kad išvengtų susidūrimo.
Aklosios zonos stebėjimo sistema tai yra funkcija, kuri naudoja kameras vairuotojo aklojoje zonoje esančioms transporto priemonėms aptikti. Sistema įspėja vairuotoją garsiniu arba vaizdiniu įspėjimu, jei aptinka transporto priemonę aklojoje zonoje, taip sumažindama nelaimingų atsitikimų riziką keičiant eismo juostą.
Automatinio pagalbinio vairavimo be rankų funkcijos yra valdomos sudėtingais algoritmais, kurie apdoroja duomenis iš automobilio jutiklių ir kamerų. Šie algoritmai naudoja mašininį mokymąsi, kad aptiktų duomenų dėsningumus, todėl sistema gali tiksliau prognozuoti transporto priemonės aplinką.
Laisvų rankų įrangos automatinio pagalbinio vairavimo funkcijų ateitis yra įdomi, nes horizonte laukia daug naujų funkcijų ir galimybių. Kai kurie automobilių gamintojai jau bando visiškai autonomines transporto priemones, kurios gali veikti be jokio vairuotojo įsikišimo. Šios transporto priemonės naudoja jutiklių, kamerų ir dirbtinio intelekto derinį, kad saugiai ir efektyviai judėtų keliais.
Automobilių pramonė sparčiai keičiasi dėl AR ir VR technologijų
Kiti automobilių gamintojai tiria naujus būdus, kaip pagerinti vairavimo patirtį naudojant papildytosios realybės (AR) ir virtualiosios realybės (VR) technologijas[3]. Šios technologijos gali būti naudojamos svarbiai informacijai apie transporto priemonės aplinką rodyti realiuoju laiku, todėl vairuotojai gali mėgautis įtraukiančia ir įdomesne vairavimo patirtimi.
Be šios pažangos automobilių pramonėje vis daugiau dėmesio skiriama kibernetiniam saugumui. Kadangi transporto priemonės tampa vis labiau sujungtos ir automatizuotos, jos taip pat tampa labiau pažeidžiamos kibernetinių atakų. Automobilių gamintojai investuoja į naujas kibernetinio saugumo technologijas ir protokolus, siekdami užtikrinti, kad jų transporto priemonės būtų saugios ir apsaugotos nuo grėsmių.
Laisvų rankų automatizuoto pagalbinio vairavimo funkcijos yra svarbus automobilių pramonės pokytis. Šios funkcijos yra skirtos padėti vairuotojams saugiau ir efektyviau valdyti savo transporto priemones, suteikiant jiems įvairias automatinio vairavimo funkcijas.
„Porsche“ imasi bendradarbiauti su „Mobileye“ kūrėjais ir pristato naujus automobilių modelius
„Porsche“ paskelbė, kad savo būsimuose serijiniuose automobiliuose naudos pažangų „Mobileye“ jutiklių rinkinį „SuperVision“[4]. Apie tai paskelbta po to, kai abi bendrovės pradėjo bendradarbiauti, siekdamos būsimuose modeliuose įdiegti įvairias pažangias pagalbos vairuotojui sistemas (ADAS), įskaitant laisvų rankų pagalbą eismo spūstyse, automatinį parkavimą, navigaciją, sekimą paskui automobilį ir net vengimo manevrus avariniu atveju.
„Mobileye“ yra bendrovė, kuri specializuojasi regėjimu pagrįstų ADAS sistemų srityje ir apie kurią buvo rašoma dėl įmonės ryšių su „Tesla“. Elektromobilių gamintoja buvo viena iš daugelio jos klientų, užsakiusių regėjimu grindžiamas ADAS sistemas, kurias elektra varomų transporto priemonių įmonė vėliau pradėjo tobulinti, kad jos taptų autopiloto valdomos.
„Tesla“ ir „Mobileye“ santykiai nutrūko 2016 m., kai Izraelio technologijų bendrovė apkaltino transporto gamintoją, kad ši nerūpestingai žiūri į saugumą. Šis kaltinimas buvo pagrįstas atsižvelgiant į daugybę pradėtų federalinių saugos tyrimų dėl pagalbinių vairuotojo sistemų.
Tačiau nepaisant nesutarimų, „Mobileye“ ir toliau buvo didžiausia ADAS rinkos dalyvė. Po to, kai 2017 m. ją įsigijo „Intel“, įmonė bendradarbiauja su įvairiais automobilių gamintojais, siekdama į jų transporto priemones įdiegti pažangias pagalbos vairuotojui sistemas. „Porsche“ yra tik naujausias klientas iš ilgo automobilių gamintojų, kurie bendradarbiauja su bendrove ir naudoja jos technologijas, sąrašo[5].
Kameros, radarai, vairuotojo stebėjimo sistema: ADAS vairuotojo asistento technologija
Pažangus „Mobileye“ jutiklių rinkinys yra pagrįstas ne tik kameromis. Jį sudaro 11 kamerų, parkavimo bei tolimojo nuotolio radarai. Į „SuperVision“ taip pat įeina vairuotojo stebėjimo sistema ir naujausia sistema luste, kuri padeda suprasti visus šiuos duomenis.
Sistema sukurta siekiant padidinti saugumą dėl sinerginės vairuotojo ir transporto priemonės sąveikos, taip pat pagerinti pačią vairavimo patirtį, suteikiant vairuotojams didesnę laisvę pasirinkti, kaip jie nori dalyvauti kelyje ir kada jie nori leisti transporto priemonei atlikti pagrindines vairavimo užduotis.
Michaelis Steineris, „Porsche“ valdybos narys, atsakingas už mokslinius tyrimus ir plėtrą, ir „Volkswagen Group“ plėtros vadovas sakė, kad daugumoje situacijų vairuotojai ir ateityje norės patys vairuoti automobilius. Pasak jo, jie galės tai daryti bet kuriuo metu. Tačiau yra tam tikrų iš dalies automatizuoto vairavimo aspektų, kurie juos domina.
Išmaniosios sistemos, tokios kaip „Mobileye SuperVision“ technologija, gali padėti vairuotojui kasdienėse situacijose, pavyzdžiui, eismo spūstyse nereikės visą laiką laikyti rankų ant vairo. „Mobileye“ prezidentas ir generalinis direktorius Amnonas Shashua sakė, kad džiaugiasi galėdami bendradarbiauti su įmone.
Kartu pristatydami naujos kartos vairavimo technologijas klientams visame pasaulyje jie prisideda prie „Porsche“ tikslo pagerinti vairavimo patirtį pasitelkiant pasaulinio lygio technologines naujoves.
Dar viena „Volkswagen“ grupės dalis, bendradarbiaujanti su „Mobileye“
„Porsche“ yra dar viena komapnija naudojanti „SuperVision“. VW komercinės paskirties transporto priemonės, gaminančios V„W ID. Buzz“, kuris JAV pasirodys kitų metų vasarą, taip pat naudos šią technologiją. VW grupė bendradarbiavo su „Argo AI“, kad sukurtų autonominio vairavimo technologiją, tačiau kartu su „Ford“ praėjusių metų spalį atšaukė savo investicijas ir uždarė startuolį.
Nuo to laiko „VW Group“ pradėjo bendradarbiauti su „Bosch“ ir „Horizon Robotics“ dėl automatinio vairavimo technologijos.
Toks „Mobileye“ ir „Porsche“ bendradarbiavimas yra reikšmingas įvykis pažangių pagalbos vairuotojui sistemų srityje. Pažangus jutiklių rinkinys žada padidinti saugumą, pagerinti vairavimo patirtį ir suteikti vairuotojams didesnę laisvę.
Akivaizdu, kad ateityje vairavimas taps vis labiau automatizuotas, nes vis daugiau automobilių bus aprūpinami pažangiomis pagalbos vairuotojui sistemomis, todėl dažnai yra keliamas saugumo klausimas.
Siekiant sumažinti šią riziką, svarbu, kad automobilių gamintojai ir technologijų bendrovės bendradarbiautų kurdamos veiksmingas ir saugias ADAS sistemas. Tačiau artėjant šiai ateičiai, transporto srityje svarbu išlikti budriems ir užtikrinti, kad automatizavimo naudos nenusvertų rizika. Tai reiškia, kad reikia investuoti į mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą, kad šios sistemos būtų patikimesnės ir veiksmingesnės, šviesti vairuotojus apie šių sistemų ribas ir apie tai, kaip svarbu išlikti atidiems kelyje.