„Neeva“ uždaro paieškos sistemą ir pereina prie populiarėjančio dirbtinio intelekto

Šiandien, TechnologijosDovilė Barauskaitė
Suprasti akimirksniu
Paieškos valdikliai
„Google“ alternatyva nepasiteisino. Pixabay/ Pexels nuotrauka

„Neeva“ nebemeta iššūkio paieškos valdiklių pirmūnei ir technologijų milžinei „Google“

„Neeva“, kadaise daug žadėjęs startuolis, galėjęs mesti iššūkį dominuojančiai „Google“ paieškos sistemai, pasitraukia. Įmonės vadovybė paskelbė apie savo paieškos sistemos uždarymą. Įmonę, kuri planuoja pereiti prie dirbtinio intelekto, taip pat gali įsigyti „Snowflake“. Nepaisant ambicijų, „Neeva“, atrodo, pripažįsta savo nesėkmę su paieškos valdikliu.

Tinklaraščio įraše, kuriame skelbiama apie veiklos nutraukimą, „Neeva“ įkūrėjai Sridharas Ramaswamy ir Vivekas Raghunathanas pripažino, kad kurti paieškos sistemas yra sudėtinga. Ramasvamis, turintis didelę patirtį kaip buvęs „Google“ reklamos verslo vadovas, suteikė žinių apie paieškos sistemų kūrimą ir pajamų gavimą[1].

Naujoji įmonė galėjo pasigirti konkurencinga ir vizualiai patrauklia paieškos sistema, tam tikrais aspektais pranokstančia „Google“, pavyzdžiui, vaizdingesniu puslapio išdėstymu ir dėmesiu žmogaus sukurtai informacijai. Tačiau paieškos sistemos kūrimas pasirodė esąs lengvesnė kelionės dalis. S. Ramaswamis ir V. Raghunathanas pripažino, kad įtikinti nuolatinius naudotojus pereiti prie geresnės alternatyvos buvo visai kitas iššūkis.

Įkūrėjai išreiškė savo nusiskundimus ir paminėjo tokias kliūtis kaip „Google“ milijardiniai sandoriai, kuriais siekiama užsitikrinti numatytojo paieškos variklio statusą. Taip pat įvardijo kitus trikdžius kaip nuolatiniai įkyrūs iššokantys langai, kai bandoma pakeisti numatytąsias naršykles ar paieškos variklius, sunkumai ieškant nustatymų ir „Chrome“ interneto parduotuvės sudėtingumas. Naujos paieškos sistemos kūrimas pasirodė esąs sunkiai įveikiama kova.

Internetinė paieška
„Neeva“ turėjo būti sėkminga, bet projektas nepavyko. Ketut Subiyanto/ Pexels nuotrauka

„Neeva“ siekė išlaikyti perspektyvą išpopuliarėti, bet jai nepavyko judėti į priekį

Įmonė pritaikė mokamą modelį, siekdama sukurti paieškos verslo modelį, neapsiribojantį reklamomis ir priežiūra. Keista, bet įtikinti naudotojus mokėti už geresnę patirtį buvo ne taip sunku, kaip įtikinti juos išbandyti naują paieškos sistemą. Deja, kartu su sudėtingomis ekonominėmis sąlygomis „Neeva“ negalėjo visko numatyti ir išvengti kliūčių siekiant sėkmingo kelio į priekį[2].

Atsižvelgiant į dabartinę padėtį, kuri yra palankus momentas naujoms paieškos sistemoms, intriguoja „Neeva“ uždarymo laikas. Vartotojai vis dažniau reiškia nepasitenkinimą „Google“ daug reklamos turinčia sąsaja ir nekokybiškais rezultatais, o dirbtinio intelekto pokalbių robotai iš esmės keičia bendravimą internete ir informacijos gavimą be paieškos valdiklių.

Bendrovė „Neeva“ pripažino šią tendenciją ir sukūrė savo dirbtinio intelekto projektą „Neeva AI“, dideliu kalbos modeliu pagrįstą sistemą, kuri pasiūlė daugiau naudingumo nei „Bard“ ar „Bing“. Tačiau net ir ši naujovė buvo nepakankama. Varžybos dėl iššūkio „Google“ tęsiasi.

„Bing“ agresyviai siekia užimti rinkos dalį, o „Brave“ išdidžiai skelbia, kad visiškai pasikliauja nepriklausomu paieškos kamienu. Tokios bendrovės kaip „DuckDuckGo“ taip pat siekia iš naujo sukurti paieškos patirtį naudodamos dirbtinį intelektą. Tačiau kol kas „Google“ išlieka pagrindine savo konkurente[3].

„Neeva“ paieškos sistemą uždarys birželio 2 d. ir judės link DI

Technologijų pasaulyje neseniai pasklido gandai apie galimą debesų kompiuterijos milžinės „Snowflake“ bendrovės įsigijimą[4]. Šie spėliojimai pradeda įgauti realų pavidalą, atsižvelgiant į strateginį „Neeva“ planų posūkį nuo į vartotojus orientuotos veiklos, o tai suteikia patikimumo numatomam sandoriui. Siūlomas įsigijimas pasinaudotų „Neeva“ dideliu įdirbiu, susijusiu su dideliais kalbos modeliais (LLM) ir paieškos algoritmais, teikiant labai individualizuotus sprendimus, ypač įmonėms, nenorinčioms priklausyti nuo tokių didžiųjų žaidėjų kaip „Google“.

Tai taip pat galėtų būti patraukli alternatyva toms įmonėms, kurios nenori imtis savo vidaus kūrimo iniciatyvų. Nepaisant šių gandų, „Neeva“ kol kas viešai neatskleidė tikslaus savo ateities veiksmų plano. Neaišku, ar kitas bendrovės žingsnis bus susijęs su integracija į didesnę įmonę, ar galbūt jos technologija bus prieinama trečiųjų šalių licencijoms gauti.

Toliau „Neeva“ dėmesį sutelks į naują sritį, kuri greičiausiai bus susijusi su jos LLM (large language model) pagrįsta technologija, susijusia su „Snowflake“ įsigijimu. Bendrovė grąžins naudotojams pinigus už likusį „Neeva“ prenumeratos laikotarpį ir ištrins visus naudotojų duomenis. Įkūrėjai išreiškė padėką vartotojų bendruomenei ir atsiprašė, kad nesugebėjo užtikrinti norimos paieškos patirties.

Įkūrėjai teigė, kad bendrovė susidūrė su dideliais sunkumais pritraukiant naujus vartotojus, be to, dėl sudėtingos ekonominės situacijos toliau tęsti veiklą dabartiniu keliu tapo netvaru. Pasak jų, tvaraus verslo vartotojų paieškos srityje sukurti nebeįmanoma. Todėl uždarys vartotojų paieškos produktą ir svetainę neeva.com. Bendrovė planuoja sutelkti dėmesį į naują sritį.

Nepaisant to, kad pritraukta daugiau nei 75 mln. dolerių finansavimo, „Neeva“ nepasiekė numatyto augimo. Nors bendrovė save pristatė kaip tikrą alternatyvą „Google“, siūlydama patirtį be reklamos ir savo paieškos seką, jai teko didžiulis iššūkis nuversti paieškos milžinę. „Neevos“ kovą galima palyginti su Dovydo ir Galijoto kova, nors ji sulaukė paramos iš kitų pretendentų.

Pripažindami, kad per pastaruosius metus atsirado lemiamas efektyvaus, įperkamo ir atsakingo LLM naudojimo poreikis, „Neeva“ įkūrėjai pareiškė, kad jų inovacijos mažų modelių, dydžio ir vėlavimo mažinimo bei ekonomiško diegimo srityse yra būtent tie komponentai, kurių šiandien reikia šiuolaikinėms įmonėms. Be to, jie pažadėjo nuolat informuoti suinteresuotąsias šalis apie tolesnę komandos ir jos darbo eigą, o naujausios informacijos tikimasi sulaukti artimiausiomis savaitėmis.

LLM modelis dirbtiniam intelektui
Dirbtinis intelektas užkariauja įvairias pasaulio verslo sritis. Pixabay/ Pexels nuotrauka

Didėjantis LLM DI modelių populiarumas ir naudojimas

Dirbtinis intelektas (DI) pastaraisiais metais padarė didžiulę pažangą ir sukėlė revoliuciją įvairiose pramonės šakose ir sektoriuose. Viena iš konkrečių sričių, kurioje dirbtinis intelektas padarė didelę pažangą, yra natūralios kalbos apdorojimo (NLP) sritis. Vienas iš naujausių NLP pasiekimų yra LLM (Long-Form Language Model) dirbtinio intelekto modelio atsiradimas[5].

LLM modeliai susilaukė didelio dėmesio dėl savo nepaprastų gebėjimų kurti nuoseklų ir kontekstualiai svarbų ilgos formos tekstą. Todėl jų naudojimas ir populiarumas sparčiai auga įvairiose srityse. LLM dirbtinio intelekto modeliai, pavyzdžiui, „GPT-4“, yra „Open AI“ GPT (Generative Pre-trained Transformer) serijos dalis. Šie modeliai apmokyti naudojant didžiulius duomenų rinkinius, kuriuos sudaro įvairūs teksto šaltiniai iš interneto.

Naudojant gilaus mokymosi metodus, LLM modeliai puikiai supranta ir generuoja į žmogų panašų tekstą įvairiose srityse ir stiliuose. Dėl LLM dirbtinio intelekto modelių universalumo, jų taikymo sritys yra labai plačios. Iš pradžių LLM modeliai išpopuliarėjo akademinėse ir mokslinių tyrimų bendruomenėse, nes padėjo atlikti įvairias rašymo užduotis, įskaitant akademinių straipsnių, esė ir ataskaitų rengimą.

Modelių gebėjimas generuoti nuoseklų ir kontekstą atitinkantį turinį pasirodė esąs neįkainojamas mokslininkams, leidžiantis jiems sutelkti dėmesį į aukštesnio lygio konceptualizavimą. Be to, LLM dirbtinio intelekto modeliai tapo naudingi kuriant skaitmeninės rinkodaros ir reklamos turinį. Šie modeliai gali kurti patrauklią ir įtikinamą kopiją, pritaikytą konkrečioms tikslinėms auditorijoms. Nuo el. pašto rinkodaros kampanijų iki socialinės žiniasklaidos pranešimų.

Klientų aptarnavimo srityje LLM dirbtinio intelekto modeliai buvo panaudoti pokalbių robotų patirčiai pagerinti. Įtraukdamos šiuos modelius, organizacijos gali užtikrinti sudėtingesnį ir į žmogų panašų bendravimą, didinti klientų pasitenkinimą ir mažinti atsakymo laiką. LLM modelių gebėjimas suprasti sudėtingas užklausas ir tinkamai į jas atsakyti sukėlė revoliuciją klientų aptarnavimo srityje.

LLM dirbtinio intelekto modelių ateitis atrodo daug žadanti, nes jų tobulinimas bus tęsiamas. Mokslininkai ir kūrėjai aktyviai dirba spręsdami etines problemas, gerindami modelių aiškinamumą ir papildydami konkrečios srities žinias. Šios pastangos prisidės prie platesnio LLM modelių pritaikymo įvairiose pramonės šakose.