
Kokias kainas oficialiai siūlo ryšio operatoriai?
Kiek kartų esate girdėję apie nuolaidas ir palankiausias sąlygas lojaliems įmonės klientams? Būk lojalus bankui, lojalus interneto tiekėjui, lojalus mobiliojo ryšio operatoriui ir panašiai. Tik ar yra kas iš to lojalumo matantis realios naudos? Panašu, kad kuo toliau, tuo labiau ne tik kad naudos lojalumas neneša, bet tik nuostolius ir kaskart vis brangesnes paslaugas.
Palyginkime trijų populiariausių mobiliojo ryšio ir interneto tiekėjų siūlomus paslaugų planus. Čia tuos, kurie deklaruojami viešai.
„Tele2“ siūlo 6 variantus:
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 2 GB interneto ir 4G ryšiu– 9,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 5 GB interneto ir 4G ryšiu – 11,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 10 GB interneto ir 4G ryšiu – 15,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 25 GB interneto su 5G ryšiu – 20,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 50GB internetosu 5G ryšiu – 24,90 eur/ mėn.
- Viskas neribota su 5G ryšiu– 25,90 eur/ mėn[1].
„Bitė“ siūlo 7 variantus:
- 500 min. ir SMS Lietuvoje bei užsienyje bei 1GB 4G ryšio tinkle – 11,67 eur/mėn.
- Neriboti skambučiai bei SMS bei 5 GB ir 4G ryšiu – 15,67 eur/mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 10 GB interneto ir 4G ryšiu – 19,67 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 20 GB interneto su 5G ryšiu – 22,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 50 GB interneto su 5G ryšiu – 24,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 200 GB interneto su 5G ryšiu – 26,90 eur/ mėn.
- Viskas neribota su 5G ryšiu– 28,90 eur/ mėn[2].
„Telia“ siūlo šešis planus:
- Neriboti skambučiai bei SMS ir 1 GB 4G ryšio tinkle – 10,90 eur/mėn.
- Neriboti skambučiai bei SMS bei 5 GB ir 4G ryšiu – 13,90 eur/mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 10 GB interneto ir 4G ryšiu – 17,90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 20 GB interneto su 5G ryšiu – 22.90 eur/ mėn.
- Neriboti skambučiai ir SMS bei 50 GB interneto su 5G ryšiu – 26.90 eur/ mėn.
- Viskas neribota su 5G ryšiu– 29,90 eur/ mėn[3].
Kokius operatorių planus turi gyventojai?
Dabar laikas jums nustebti. Jei manote, kad visi seikėja tokius pinigus mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjams, labai klystate. Viešojoje erdvėje apstu informacijos apie tai, kokius planus žmonės „išsimuša“ iš savo operatorių.
Štai moteris, esanti lojali Tele2 klientė pasakojo, kad turėjo planą, kuriame neriboti skambučiai ir SMS bei 20 GB interneto duomenų jai kainavo 15 eurų. Dabar, kaip matome, tokio paties plano net nėra, tačiau už panašią kainą (tiesa, ir tai brangiau), galima gauti dvigubai mažiau interneto. O norint gauti 5 GB interneto daugiau, reikės mokėti ir 5 eurais brangiau.
Štai kiti gyventojai pasakoja, kad turi planus, kuriuose niekas neribojama, ir moka kainas, rodos, paimtas iš lubų. Tam pačiam operatoriui už tas pačias paslaugas vieni moka 8 eurus per mėnesį, kiti – 13, dar kiti – 20 ar 25 eurus. Žodžiu, nesuprasi, kokios yra tikrosios kainos, bet darosi akivaizdu, kad kainas, nurodytas interneto svetainėje, moka tik tingintys ir nenorintys su mobiliojo ryšio operatoriumi „turgavotis“.
O kaip gi vyksta tas derėjimasis su stambia įmone? Paprastai pasakymas, kad jūsų, lojalaus kliento, netenkina siūlomas mažesnis paslaugų kiekis už didesnę kainą, nieko nepeša. Konsultantai kaip maldą kartoja, kad dabar tokie planai, ir jie nieko kito pasiūlyti negali. Bet tik prasitarsite, kad išeisite kitur – įvyks stebuklas.
Štai Irena, mokanti vos 8 eurus „Bitėje“ už neribotus skambučius, SMS ir internetą, trumpai papasakojo, kaip viskas buvo.
„Bitės klientė esu 25 metus, supykau ir išėjau į Tele2. Tai paskambino vaikinukas iš Bitės ir pasiūlė šį planą“, – rašo Irena. Prieš tai, sakė ji, konsultantai siūlė mokėti 20 eurų už tokį patį planą.
Tokiomis istorijomis dalinasi visas būrys kitų internautų. Būtent pasakius, kad bus išeita į kitą mobiliojo operatoriaus tinklą paskatina įmones pergalvoti savo kainų politiką.
„Yra tie planai, tik lengvai negausit, o tuo labiau salonų darbuotojos tokių planų neduoda, čia jau aukštesni vadybininkai duoda. Pas mus toks pat planas, bet gavom tada, kai išėjom iš Tele2 ir jie paskambinę mus sugrąžino“, – patirtimi dalinasi Daiva.
„Buvau ilgai „Bitės“ klientė, pradėjo kelti kainas, sakė, pigiau padaryti negali – minimum 21 euras. Išėjau į „Tele2“, po poros dienų paskambino iš „Bitės“ ir pasakė, kad pasiūlys planą viskas neribota už 9.90, jei grįšiu. Jie ant to ir žaidžia, jei esate ilgai jų klientas, galvoja, kad pripratote ir niekur nesidėsite, mokėsite, kiek pasakys. Vyrui buvo analogiška situacija“, – pasakoja ir Erika[4].
Operatoriai nepaaiškina, kodėl pakeitus įmonę kainos sumažėja ir kelis kartus
Patys operatoriai nesiteikia paaiškinti, kaip gi čia gaunasi, kad prie viešai skelbiamų planų, visada atsiranda kalnas pasiūlymų „iš po prekystalio“. Kainos esą kyla dėl to, kad nuolat investuojama į geresnį ryšį, o pačius planus keičia atsižvelgdami į gyventojų poreikius.
„Keičiasi kuriami produktai, naudojamos IT sistemos, saugumo reikalavimai ir jų užtikrinimo priemonės, tad atitinkamai gali keistis ir paslaugų kaina. Nuolat atnaujinami ir papildomų produktų krepšeliai pagal tai, kas tuo metu klientams aktualu, taigi, skiriasi ir naujų planų kaina, į kurią įskaičiuotos šios naujos paslaugos, ir vertė, kurią klientas gauna“, – sako „Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė.
„Visada stengiamės pasiūlyti geriausiai kliento poreikius atitinkantį pasiūlymą. Esamiems klientams stengiamės atsidėkoti už lojalumą, kaip padėką neretai pritaikome papildomą nuolaidą planui su įsipareigojimu prie jau komunikuojamos viešai. Kampanijų metu turime ir patrauklesnių pasiūlymų naujiems klientams pritraukti“, – sakė „Telia Lietuva“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.
„Ar gali būti, kad senoji nuolaida ir tokia pati paslaugų kaina nebegalima? Gali, to yra keletas svarbių priežasčių. Viena jų – nuolat atnaujiname paslaugų planus. Senuosius, nebeaktualius, nutraukiame ir siūlome naujus, taip pat pasiūlome žmonėms naujų vertingų paslaugų.
Natūralu, kad darbo užmokesčio augimas, energijos kainų pokytis, įvairių paslaugų, įrangos brangimas anksčiau ar vėliau atsispindi ir ryšio paslaugų sąskaitose“, – aiškino „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas[5].