Ministrui, nežinančiam kiek yra lyčių, įteikta mokyklinė knyga

LietuvaG. B.
Suprasti akimirksniu
Švietimo ministras
M. Puidokas švietimo ministrui įteikė atlasą apie tai, kiek lyčių turi žmogus. 77.lt nuotrauka

M. Puidokas moko švietimo ministrą: padovanojo knygų apie lytiškumą

Seime toliau verda diskusijos dėl Gyvenimo įgūdžių programos. Joms tęsiantis, šia tema aštriai pasisakė Seimo narys Mindaugas Puidokas, atvirai kritikuojantis šias švietimo vizijas.

Politikas priminė neseniai plačiai nuskambėjusį, sunkiai suprantamą atvejį, kai pats švietimo ministras Gintautas Jakštas, vienoje laidoje paklaustas apie tai, kiek egzistuoja lyčių, tiesiog negalėjo į šį klausimą atsakyti tiksliai ir pabrėžė, kad neva nėra šios srities ekspertas.

„Nežinau, aš nesu šio klausimo ekspertas ir tikrai visų jūsų klausimų apie biologija, chemija ar fiziką neatsakysiu“, – teigė ministras.

Šiandien Seime vėl primindamas šią situaciją, parlamentaras M. Puidokas jau tiesiogiai kreipėsi į švietimo ministrą ir net padovanojo jam kelias, šia tema edukuoti galinčias knygas: anatomijos atlasą, kurį savo praktikoje naudoja visi gydytojai, ir žaismingą knygelę vaikams, kuri politiko nuomone, tiktų vietoje numatytos prieštaringos Gyvenimo įgūdžių programoje pateiktos informacijos[1].

https://youtu.be/axk-uyQyLEs

Dovana švietimo ministrui
Politiko M. Puidoko nuomone, tokios vaikams skirtos knygelės būtų tinkamas būdas šviesti moksleivius. 77.lt nuotrauka
Dovana švietimo ministrui
Knygose apie žmogaus lytiškumą aiškiai įvardintos dvi lytys. 77.lt nuotrauka
Dovana švietimo ministrui
Politikas M. Puidokas švietimo ministrui padovanojo knygų apie lytiškumą. 77.lt nuotrauka

Kiek vėliau, diskusijoms Seimo salėje tęsiantis, parlamentaras Aidas Gedvilas, šį kartą jau premjerės Ingridos Šimonytės tiesiogiai paklausė, ką ji mano apie švietimo ministrą, kuris negali atsakyti, kiek žmogus turi lyčių.

Premjerė atsakė, kad ministro darbu džiaugiasi ir pabrėžė, kad tokie klausimai yra provokacija. Tačiau ji pati tęsė kalbą ir sakė, kad nesupranta apie kokias lytis parlamentaras A. Gedvilas kalba: ledo ar kokias kitas.

Diskusijai kaistant, Seimo narys Aurelijus Veryga švietimo ministro taip pat klausė, ar jam jau pavyko išsiaiškinti, kiek lyčių turi žmogus.

Posėdis
Seime toliau verda diskusijos dėl Gyvenimo įgūdžių pamokų. 77.lt nuotrauka

G. Jakštas atsakė, kad žino, kiek yra lyčių. Jis kalbėjo, kad lytinių ląstelių yra dviejų tipų, tačiau tai konteksto reikalaujantis klausimas, o norint viską žinoti plačiau, jis rekomendavo kreiptis į ekspertus biologus.

Parlamentaras M. Puidokas ir nemaža dalis politikų jau kuris laikas dėl Gyvenimo įgūdžių programos pasisako kritiškai.

Dėl to, net imtasi veiksmų: pateikta peticija dėl programos sustabdymo. Šią peticiją pasirašyti gali kiekvienas norintis.

Visuomenininkai ir politikai Gyvenimo įgūdžių pamokai sako griežtą „ne“

Antradienį parlamentaras M. Puidokas surengė spaudos konferenciją „Ne Gyvenimo įgūdžiams ir vaikų seksualizacijai Lietuvoje“.

M. Puidokas
M. Puidokas drąsiai prieštarauja Gyvenimo įgūdžių programai. Mariaus Morkevičiaus/ELTA nuotrauka

Konferencijoje dalyvavo įvairūs visuomenės atstovai: tėvų judėjimo ,,Basos mamos“ lyderė Vitalija Jankauskaitė-Milčiuvienė, teisininkas Alvis Mozeris, „Gustuko picerijos“ savininkas ir „Petys už laisvę“ asociacijos vadovas Mantas Zemeckas bei kolegos Seimo nariai Beata Petkevič ir Aidas Gedvilas.

Teisininkas A. Mozeris teigė, kad Gyvenimo įgūdžių programoje kalbama apie ugdymą, o mokslui ten mažai vietos: tai švietimo pagalba, tai ir sudedamoji švietimo sistemos dalis.

Jo teigimu, visa tai apima konsultacinę, psichologinę, spec. pedagoginę pagalbą, o jos paskirtis suteikti emocinius ir socialinius įgūdžius vaikui, kas yra ir sveikatos priežiūra mokykloje, ir profesinis orientavimas.

Įvertinus tai, A. Mozeris teigia, kad matant Gyvenimo įgūdžių bendrąją programą, galima pastebėti tuos dalykus, kurie turėtų būti sudedamojoje švietimo sistemos dalyje, o tai yra neformalus švietimas ir jį paversti privalomu yra neteisėta.

Savo ruožtu „Basų mamų“ judėjimo organizatorė V. Jankauskaitė-Milčiuvienė teigė, kad Gyvenimo įgūdžių programai net nėra pasiruošta, mokyklose tam trūksta mokytojų, vadovėlių, nors yra metodinė medžiaga, ji yra gana prieštaringa.

Atsižvelgiant į tai, moteris kvestionuoja, kodėl ši programa negali būti pasirinktinė. Ji teigia, kad dalis tėvų galimai norėtų kitos programos, pavyzdžiui, apie šeimos kūrimo principus, apie pasirengimą šeimai, pagarbą.

Savo ruožtu „Petys už laisvę“ įkūrėjas ir „Gustuko picerijos“ vadovas M. Zaveckas pabrėžė, kad mažamečių vaikų auklėjimas visų pirmiausia ir svarbiausia, turi būti paliktas jų tėvų kompetencijai. Vyras, pats augindamas mokyklinio amžiaus atžalą, teigė, kad tėvai turi konstitucinę teisę į savo atžalų dorovinį, religinį ir moralinį ugdymą.

Mokykloms gali būti reiškiamos pretenzijos

„Petys už laisvę“ įkūrėjas ir „Gustuko picerijos“ vadovas M. Zaveckas net teigia, kad šiuo metu svarsto galimybę kreiptis į mokyklą ir pareikšti jai pretenziją dėl mokymo sutartimi prisiimtų įsipareigojimų netinkamo vykdymo.

Jo teigimu, Gyvenimo įgūdžių programa yra pavyzdys, kad mokyklos negali užtikrinti kokybiško programos įgyvendinimo.

„Tikrai suprantu, kad mokykla, šiuo atveju, yra tik centrinės valdžios institucijų priimtų sprendimų įkaitė, kuri, nėra abejonės, taip pat susiduria su nemenku iššūkiu, kita vertus tikiuosi, kad ir mokykla supras, jog mano dukra, kurios įstatyminiu atstovu esu aš, sutartinius švietimo santykius turi su mokykla, todėl vienas iš teisinių būdų, kaip sustabdyti šios programos vykdymą ir, tokiu būdu, gal net galima sakyti – padėti pačiai mokyklai, yra teisinis ginčas dėl mokymo sutarties sąlygų vykdymo“, – teigė žinomas visuomenininkas ir verslininkas M. Zemneckas.

Kviečiame visus, susidūrusius su lytinio švietimo praktika, LGBT bendruomenės propagavimu ar panašia informacija dėstoma Gyvenimo įgūdžių pamokose, pranešti apie tai el. paštu [email protected]. Garantuojame konfidencialumą ir šaltinių apsaugą.