- Šiandien vartotojai, bandantys pasiekti „Outlook“, to padaryti negalėjo
- Žmonės dėl „Microsoft 365“ gedimo negalėjo pasiekti savo elektroninių laiškų
- Liepos mėnesį sistema buvo sutrikusi dėl trečiosios šalies programinės įrangos atnaujinimo
Šiandien vartotojai, bandantys pasiekti „Outlook“, to padaryti negalėjo
Šį rytą buvo gauta pranešimų, kad vartotojams sunku pasiekti technologijų kompanijos milžinę „Microsoft“. Paaiškėjo, jog 2024 m. lapkričio 25 d. „Microsoft“ paslaugos, įskaitant „Outlook“, „Exchange Online“ ir „Teams“, patyrė pasaulinį sutrikimą, paveikusį daugelį vartotojų[1]. Iš tiesų daugybė žmonių pranešė apie problemas prisijungiant prie šių paslaugų, o bandant pasiekti „Outlook“ buvo rodomas klaidos pranešimas: „Jūsų užklausos šiuo metu negalima įvykdyti“.
„Visą rytą neveikė „Exchange Online“, „Teams“, „Outlook“, tad negaliu įeiti ir pamatyti el. laiškų“, – rašė vienas iš „X” naudotojų. Pastarajam antrino vartotojai iš Nyderlandų, Lenkijos, Prancūzijos ir Švedijos.
„Microsoft Exchange Online“ yra verslo komunikacijos platforma, kurioje yra pašto serveris ir debesies programėlės el. paštui, kontaktams ir kalendoriams. Tinklalapis „Down Detector“ tuo tarpu seka gedimus. Neseniai paskelbta, kad „Topline Microsoft“ įdiegė pataisą, kad atkurtų el. pašto ir kalendoriaus paslaugas tūkstančiams vartotojų. Tai jau pasiekė maždaug 98 proc. klientų, tačiau kada tiksliai programos bus visiškai prijungtos, dar neaišku.
Žmonės dėl „Microsoft 365“ gedimo negalėjo pasiekti savo elektroninių laiškų
„Downdetector“ pranešė, kad nuo 7.30 val. pranešimus apie gedimus pateikė beveik 800 žmonių. „Microsoft“ pradėjo diegti taisymą nuo 9 val., netrukus po to, kai pranešimų apie problemas pradėjo daugėti. Iki 12 val. šis skaičius šoktelėjo iki 5 300. Bendrovė pridūrė, kad „neseniai įvykęs pakeitimas“ greičiausiai lėmė gedimą. Šis atnaujinimas galiausiai buvo atšauktas.
Nors „Microsoft“ nenurodė, kokie konkrečiai pakeitimai turėjo įtakos sutrikimams, pirmadienio rytą taip pat buvo pristatytas naujas „Recall AI“ įrankis „Windows Insiders“, skirtas reguliariai daryti kompiuterio veiklos momentines nuotraukas, fiksuojant „fotografinę atmintį“.
Viename iš rytinių pareiškimų „Microsoft“ teigė:
„Aptikta problema, turinti įtakos vartotojams, bandantiems pasiekti „Exchange Online“ arba „Microsoft Teams“ kalendoriaus funkcijas“. Įmonė taipogi suskubo patikinti, esą yra informuota apie problemą, kuri turi įtakos „Windows“ įrenginiams[2].
Kol „Microsoft“ aktyviai dirba spręsdama šiuos sutrikimus, vartotojams rekomenduojama stebėti oficialius „Microsoft“ pranešimus ir administravimo centrą dėl naujausios informacijos apie paslaugų būklę. Puslapiui reikalingas prisijungimas. Elektroninio pašto rinkodaros platformos „Mailmeteor“ svetainės duomenimis, paslaugų prieinamumas buvo paveiktas visame pasaulyje.
320 mln. – tiek žmonių kas mėnesį naudojasi „Microsoft Teams“[3]. „Outlook“ ir „Teams“ yra „Microsoft 365“ – programinės įrangos ir debesimis pagrįstų paslaugų, kurias naudoja milijonai įmonių visame pasaulyje, dalis. „Microsoft Teams“ yra bendradarbiavimo programinė įranga, skirta pokalbiams, planavimui bei vaizdo skambučiams tarp darbuotojų. Remiantis „Forbes“ vertingiausių pasaulio įmonių indeksu, „Microsoft“ yra 8-oje vietoje. Bendrovė, kurią 1975 m. įkūrė Billas Gatesas ir Paulas Allenas, sausio mėnesį pasiekė 3 trilijonų dolerių vertę – tai antra įmonė, kuri tai padarė.
Liepos mėnesį sistema buvo sutrikusi dėl trečiosios šalies programinės įrangos atnaujinimo
Šis sutrikimas primena ankstesnįjį 2024 m. liepos mėnesį, kai „Microsoft“ paslaugos buvo sutrikusios dėl trečiosios šalies programinės įrangos atnaujinimo, kurį atliko kibernetinio saugumo įmonė „CrowdStrike“. Tuo metu „CrowdStrike“ generalinis direktorius pripažino, jog atnaujinime buvo defektas, sukėlęs sutrikimą, ir patikino, kad problema buvo išspręsta.
„Problema buvo nustatyta, išspręsta ir pataisyta”, – tikino pastarasis, pridurdamas, esą komanda yra mobilizuota, kad užtikrintų „CrowdStrike“ klientų saugumą, stabilumą bei tinkamus sprendimus įvykus netikėtoms situacijoms[4].