Lietuvos išmaniųjų telefonų rinkoje nematyti jokios krizės, nors pasaulyje fiksuojami kritę pardavimai

Suprasti akimirksniu
Parduotuvė
Lietuvių susidomėjimo naujausiomis technologijomis krizė nepaveikė. UAB „INK agency“ nuotrauka

Tarp daugiausiai perkamų išmaniųjų modelių – ir garsūs flagmanai

Nepaisydami nestabilaus ekonominio laikotarpio ir augančių energetikos bei maisto kainų, lietuviai pernai metais nusprendė netaupyti technologijų sąskaita ir leido sau įsigyti naujausius išmaniuosius telefonus – flagmanus. Pastebėta, kad nors ekonomiškesni išmaniųjų modeliai taip pat išlaikė savo populiarumą, visgi didelio susidomėjimo sulaukė ir prabangios klasės flagmanai, kurių kaina siekia net keturženklę sumą. Tuo tarpu už Lietuvos ribų pastebima gerokai prislopusi išmaniųjų telefonų rinka.

„Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė pastebėjo, kad lietuvių noro atsinaujinti išmaniuosius įrenginius neprislopino ir augančios kainos, o jų akivaizdoje žmonės esą vietoje ekonominių telefonų modelių verčiau renkasi flagmanus. Pasak jos, iš dešimties perkamiausių telefonų Lietuvoje net šeši priklauso „Premium“ segmentui, o tai rodo, kad žmonės vis labiau negaili lėšų naujausioms technologijoms[2].

Visgi, 2022 metų dešimtuke neišvysime naujųjų „iPhone 14“, „iPhone 14 Pro“ ir „iPhone 14 Pro Max“ įrenginių, mat tam sutrukdė vėlyvas modelio pasirodymas rinkoje ir nepakankamas tiekimas. Nors šie modeliai ir sulaukė susidomėjimo, galimybės juos įsigyti buvo labai ribotos, o laukimo terminai – ilgi.

Tarp perkamiausiųjų flagmanų įsitaisė ir ekonomiškesnis modelis „Samsung Galaxy A53 5G“, turintis flagmanams būdingas savybes: „AMOLED“ ekraną su 120 Hz atsinaujinimo dažniu, tamsoje gerai fotografuojančią kamerą ir yra atsparus vandeniui. Visgi, prieinamesnę nei flagmanų kainą lėmė tokie kompromisai kaip plastikinis korpusas ar kiek lėtesnis lustas.
iPhone
Naujausi „iPhone“ modeliai į populiariausiųjų išmaniųjų sąrašą nepateko dėl vėlyvo pasirodymo rinkoje. UAB „INK agency“ nuotrauka

Išmanusis įrenginys dažniausiai perkamas ne vieniems metams

Pasak R. Marcišauskienės, antrajame 2022 metų topo penketuke dominuoja išskirtinai aukščiausios klasės įrenginiai kaip antai „iPhone 13 Pro“ ir „Galaxy S22 5G“.

„Prie augančių „Premium“ klasės modelių pardavimo apimčių galėjo prisidėti ir retesnio įrenginių atnaujinimo tendencija. Remiantis naujausiais tyrimais, palengva lėtėjant išmaniųjų progresui, žmonės telefonus linkę keisti nebe kas dvejus, o kas trejus ar net ketverius metus, tad į flagmanų pirkimą galima žiūrėti ir kaip į norą kuo vėliau atidėti įrenginio keitimą. Kitaip nei pigesni modeliai, naujausi „iPhone“ ir „Galaxy S22“ programinės įrangos atnaujinimus turėtų gauti dar mažiausiai ketverius-penkerius metus, kas kartu su pažangesniais techniniais sprendimais padės ilgiau apsisaugoti nuo strigimų ir kitų pernelyg greitai keisti išmanųjį skatinančių problemų“, – teigė R. Marcišauskienė[2].

Tačiau šiame sąraše buvo ne tik naujausi įrenginiai, bet jau ir rinkos „senoliai“ kaip antai „iPhone 11“, kurį vartotojai, tikėtina, labiausiai pamėgę dėl modernesnio dizaino ir didesnio ekrano nei „iPhone SE“.

„Telia“ išskyrė 2022 m. perkamiausių išmaniųjų telefonų sąrašą:

  1. „Samsung Galaxy A53 5G“ (šiuo metu kaina rinkoje siekia maždaug 339 eurus)
  2. „Apple iPhone 13 5G“ (kaina – apie 749 eurai)
  3. „Samsung Galaxy A52s 5G“ (apie 360 eurų)
  4. „Samsung Galaxy S21 FE 5G“ (apie 600 eurų)
  5. „Samsung Galaxy A22 5G“ (nuo 189 eurų)
  6. „Apple iPhone 13 Pro 5G“ (nuo 945 eurų)
  7. „Apple iPhone 11“ (apie 500 eurų)
  8. „Samsung Galaxy S22 5G“ (apie 700 eurų)
  9. „Apple iPhone 13 Pro Max 5G“ (nuo 1049 eurų)
  10. „Samsung Galaxy S22 Ultra 5G“ (apie 1049 eurų)
Išmanusis
Pirmoji vieta atiteko ekonomiškesniam „Samsung Galaxy A53 5G“ modeliui. UAB „INK agency“ nuotrauka

Pasaulyje skaičiuojami smukę išmaniųjų telefonų pardavimai

Tuo tarpu pasaulinėje rinkoje skaičiuojama smukusi išmaniųjų telefonų paklausa. Pastebima, kad gamintojo „Apple“ „iPhone“ pardavimai sumažėjo 15 %, o kitų gamintojų sumenko dar labiau[3].

Sumažėjusių pardavimų priežastys yra įvairios, įskaitant COVID-19 ir pragyvenimo išlaidų krizę, dėl kurių vartotojai ėmė sąmoningiau vertinti savo išlaidų įpročius ir išmaniųjų telefonų rinkos poveikį aplinkai. Be to, išmaniųjų telefonų rinka tampa vis labiau „pergrūsta“, todėl gamintojams sunkiau toliau didinti pardavimus.

Prie šios problemos prisidėjo ir tai, kad „Apple“ yra priklausomas nuo Kinijos kaip vienintelio „iPhone“ telefonų šaltinio, o bet koks sutrikimas sukelia didelių problemų. Be to, nuolat augančios „Apple“ kainos lėmė lėtesnius pardavimus, nes vartotojai nusprendė likti prie savo turimų telefonų, užuot pirkę naujesnius modelius.

Kaip dar viena pardavimų smukimo priežastis įvardijama ta, kad naujausi telefonų modeliai nebuvo ženkliai patobulinti, kas lėmė, jog vartotojai ilgiau naudojosi savo iš seniau turimais išmaniaisiais.

Po tokių vartotojų nuogąstavimų „Apple“ parodė ženklų, kad bus mažinamos įrenginių kainos arba šie bus viliojami geresne technine arba programine įranga.

Lėtėja ir prekyba atskirais išmaniųjų komponentais

Tuo tarpu bendrovė „Corning“, tiekianti elektroninius komponentus tokioms didelėms bendrovėms kaip „Samsung“ ir „Apple“, pranešė apie prastesnes nei tikėtasi einamojo ketvirčio perspektyvas. Dėl to spalio 25-osios rytą jos akcijos atpigo daugiau kaip 4 %[4].

Bendrovė šį nuosmukį aiškina lėtėjančiais išmaniųjų telefonų stiklo pardavimais. „Corning“ teigimu, tai, kad ketvirtąjį ketvirtį tikimasi 3,55 mlrd. JAV dolerių patikslintų pardavimų, neatitinka „FactSet“ analitikų sutartos 3,75 mlrd. pardavimų sumos.

Pagrinde bendrovė užsiima kabelių ir komponentų, skirtų šviesolaidinėms sistemoms, gamyba, kuri per ketvirtį išaugo 16 % iki 1,31 mlrd. Tačiau bendrovės ekranų technologijų padalinio, gaminančio stiklą išmaniesiems telefonams ir kitiems kompiuterių ekranams, pardavimai per ketvirtį sumažėjo 28 % (iki 686 mln. JAV dolerių).

„Corning“ tikisi, kad išmaniųjų telefonų, nešiojamųjų kompiuterių ir planšetinių kompiuterių pardavimai antrąjį pusmetį augs labiau nei pirmąjį. Jie taip pat pareiškė lauksiantys teigiamų ženklų ir tik tada informuosiantys investuotojus apie verslo ateities perspektyvas.