„Apple“ pelnas krito 5 procentais: spėjama, kad dėl prastų mobiliųjų telefonų pardavimų
„Apple“ praėjusią savaitę pranešė apie pardavimus ir pelną, kurie neatitiko Volstrito lūkesčių dėl prastų „iPhone“ telefonų pardavimų po to, kai dėl COVID-19 uždarymų ir karantino Kinijoje sutriko didžiausio bendrovės pardavėjo gamyba[1].
Paskelbus rezultatus, pačios įmonės akcijos atpigo 5 %. „Apple“ pardavimai sumažėjo 5 % – iki 117,2 mlrd. dolerių, o per ketvirtį jie sumažėjo visose pasaulio šalyse[2]. Sumažėjo visų produktų kategorijų pardavimai, išskyrus paslaugų ir „iPad“ pardavimų augimą.
Vienai akcijai tenkantis pelnas buvo 1,88 JAV dolerio – tai pirmas kartas nuo 2016 m., kai „Apple“ nepateisino Volstrito vilkų pelno lūkesčių. Analitikai tikėjosi 121,1 mlrd. dolerių pardavimų ir 1,94 dolerio pelno vienai akcijai.
Kompanijos vykdomasis direktorius Tim Cookas agentūrai sakė, kad gamybos sutrikimai, kurie kamavo pagrindinį „Apple“ ketvirtį, jau baigėsi[3].
Per pirmąjį fiskalinį ketvirtį, pasibaigusį gruodžio 31 d., technologijų kompanija susidūrė su iššūkių banga, dėl kurios Volstritas tikėjosi mažesnių pardavimų. Pagrindinis iš jų buvo tiekimo grandinės spaudimas, kai dėl COVID-19 blokavimo Džendžou mieste Kinijoje esančioje gamykloje sulėtėjo naujausių „iPhone“ prietaisų, t. y. aukščiausios kainos modelių, kurie tradiciškai padeda didinti „Apple“ maržas, gamyba.
Tuo metu vadovai teigė, kad gamybos sutrikimai truko didžiąją gruodžio dalį, tačiau dabar gamyba vėl yra tokia, kokios norima. T. Cookas teigė, kad dėl sustabdymo Kinijoje kilo dvejopas iššūkis – buvo apribota tiek pasiūla, tiek paklausa, o pardavimai Kinijoje sumažėjo 7 % – iki 23,9 mlrd.
Neišpildyti „Apple“ ir verslo ekspertų lūkesčiai
Kai gruodžio mėnesį Kinijoje vėl buvo pradėta dirbti, „Apple“ teigia, kad pastebėjo, jog palyginti su lapkričio mėnesiu parduotuvių lankytojų srautas padidėjo, o gruodžio mėnesį išaugo ir paklausa. Kompanijos atstovai teigia, kad kaltės jų pusėje nėra daug. Kaltinamas karantino režimas šalyje, kur gaminami produktai ir net JAV dolerio kursai.
Kaip teigia „Apple“, stiprus JAV doleris taip pat pakenkė „Apple“, kuri daugiau nei pusę savo pardavimų gauna už Amerikos ribų, tačiau poveikis buvo mažesnis, nei tikėtasi, nes dolerio kursas sumažėjo nuo praėjusių metų aukštumų. Kompanijos atstovai įspėjo investuotojus, kad tokios užsienio valiutos keitimo problemos pardavimus sumažins 10 %, tačiau paskutiniuose pasisakymuose T. Cookas teigė, kad faktinis poveikis buvo 8 %.
Tačiau nereiktų nuvertinti šių procentų, nes toks poveikis yra vis tiek neigiamas ir vis dar didelis. Kaip sako vadovas, jei valiuta būtų pastovesnė, „Apple“ neturėtų problemų augti.
Be „iPhone“ tiekimo grandinės problemų Volstrito analitikai tikėjosi, kad šiais metais mobiliųjų telefonų iš „Apple“ pardavimai sumažės, nes tai yra platesnio modelio dalis, kai pernai išleista „iPhone 14“ šeima parduodama lėčiau po dvejus metus iš eilės vykusių didelių telefonų modelių pardavimų. Kompanija teigė, kad „iPhone“ pardavimai siekė 65,8 mlrd. dolerių, t. y. 8 % mažiau nei prieš metus ir mažiau nei analitikų įvertintas 68,3 mlrd. dolerių pelnas.
Prasti telefonų „iPhone“ pardavimai nesmukdo „Apple“ taip smarkiai kaip atrodo
Kol pardavimai nebuvo tokiose aukštumose, kokių tikėtasi, „Apple“ bendrovės paslaugų segmento, apimančio turinio verslą, pavyzdžiui, „Apple TV“ , ir programinės įrangos verslą, pavyzdžiui, „Apple App Store“ pajamos išaugo 6 % iki 20,8 mlrd. dolerių, nors analitikai tikėjosi 20,7 mlrd. dolerių. Bendrovė dabar turi 2 mlrd. aktyvių įrenginių, o prieš metus jų buvo 1,8 mlrd.
T. Cookas sakė, kad dabar bendrovė turi 935 mln. mokamų prenumeratų, palyginti su 900 mln. ankstesniame ketvirtyje ir tuo, kad paslaugų pardavimai keliose rinkose, įskaitant Kiniją, pasiekė rekordą.
Bendrovės kompiuterių, kurių pardavimai suklestėjo per pandemijos metu kilusią darbo namuose bangą[4], pardavimai, per metus sumažėjo 29 proc. iki 7,7 mlrd. dolerių, palyginti su 9,6 mlrd. dolerių lūkesčiais. Pernai „Apple“ vadovai įspėjo, kad jų pristatomų „Mac“ kompiuterių pardavimai per metus greičiausiai sumažės, nes praėjusių metų rezultatai buvo susiję su pardavimų sprogimu, susijusiu su naujų „Macbook Pro“ komiuterių su „Apple“ sukurtais procesoriais išleidimu.
„Apple“ investuotojai laukia, ar bendrovė šiemet pasiners į naujas rinkas. Technolohijų milžinė šiais metais planuoja pateikti rinkai mišrios realybės ausines, kurių mažmeninė kaina galėtų būti apie 3 000 JAV dolerių, ir taip pat kuria prieinamesnį tolesnį įrenginį. Keli vidiniai šaltiniai kalba ir apie perlenkiamą „iPad“, kurių pardavimai pakilo per pandemiją.
Bendrovė „Apple“ yra viena iš nedaugelio didelių technologijų įmonių, kuri nepaskelbė apie didelius darbuotojų atleidimus, nors jos darbuotojų gretos niekada nedidėjo taip sparčiai kaip kitų įmonių. 2022 m. pabaigoje ji teigė turinti 164 000 darbuotojų, t. y. mažiau nei 20 % daugiau nei 2019 m.