Suprasti akimirksniu
  • Nuo Lietuvos iki Stambulo elektromobilį teko krauti 17 kartų
  • Kokias įkrovimo stoteles rekomenduočiau rinktis, o kokių geriau vengti
  • Turkai ramia sąžine užparkuoja stoteles prekybos centruose
  • All in all, ar įmanoma keliaut tokius atstumus?
Šaltiniai
automobiliai
Elektromobiliu iki Stambulo ir atgal. Autoriaus archyvo nuotraukos

Nuo Lietuvos iki Stambulo elektromobilį teko krauti 17 kartų

Taigi, sulaksčiau keliom dienom iki Stambulo ir atgal su Peugeot e2008. Iš viso gavosi 2655km į priekį. Pakeliui teko nakvoti Lenkijoje šalia Zakopanės, o antra nakvynė - Belgrade. Važiuojant atgal - Sofija ir Budapeštas. Į vieną pusę elektromobilį teko krauti apie 17 kartų, o važiuojant atgal - 16.

Kokias įkrovimo stoteles rekomenduočiau rinktis, o kokių geriau vengti

Iki Serbijos važiavau su „GreenWay“ kortele. Serbijoje geriausiai veikia „Charge&Go“ bei „Orion Mobility“ (net nemokamų 175kw stotelių yra ne viena). Bulgarijoje važiuota su „Fines charging“ (galima ir su „GreenWay“ atsiskaityti, bet tiesiogiai „Fines“ yra beveik 10ct pigiau). Teko kelis kart sustoti „Eldrive Lithuania“ stotelėse. Ten pasijaučiau grįžęs į Lietuvą su 50kw galia ir pastoviom „communication error“ klaidom . Bulgarijoj rekomenduočiau vengti „Eldrive“ taškų, nes jų stotelės lėtos, dažnai nepatogiose vietose ir brangesnes nei Fines.

Turkijoje patogiausias tinklas užsieniečiams yra „eŞarj“. Jis vienintelis puikiai veikia su lietuvišku numeriu ir kuriame galima patogiai atsiskaityti „Revoliut“. Krovimo kaina Turkijoje svyruoja tarp 22-24ct DC ir 18-20ct AC. Vienintelė keistenybė, kad absoliučiai visos jų stotelės yra prekybcentriuose arba automobilių atstovybėse. Praktiškai neįmanoma rasti jokios krovimo galimybės autostradoje. O tai labai erzina, kadangi reikia nuolat išsukinėti iš greitkelių ir lįsti į Edirne ar Lüleburgaz miesto centrus.

Turkai ramia sąžine užparkuoja stoteles prekybos centruose

Taip pat, turkai dėję ant stotelių prekybcentriuose ir jas užparkuoja ramia galva. Kita specifika, kad absoliuciai visi turkai krauna masinas iki 100%, kodėl? Nu nes reik pilno bako... bet bright side tas, kad visuose taškuose yra minimum 4 ccs, tik tiek kad 2 jungtys būna ant powersharingo.

All in all, ar įmanoma keliaut tokius atstumus?

Taip. Ar kartočiau su Peugeot - už jokius pinigus, nesvarbu ar benzas, dyzelis ar elektra.

Dar side: smigo rankinis vairuotojo pusės (kartais veikia), keleivio pusės galinis guolis pakeitė savo identifikavimą ir nuo šiol galvoja, kad jis B737. Masina po 3-4DC perkaitinėjo ir ribojo krovimą. Po nakties pirmas krovimas, net esant +18 per naktį - lėtas. Kodėl? Velnias žino. Kelis kart išmetė „electrical error“ ir visus kartus ionity.

All in all, fainas experience, su normaliu EV galima sutaupyt ir pilną dieną.