Kardinalūs pokyčiai tviteryje: keisis logotipas ir pavadinimas

Pasaulis, TechnologijosG. B.
Suprasti akimirksniu
Tviteris
Tviteris keičia logotipą. Bretto Jordano/Unsplash nuotrauka

Garsųjį tviterio mėlynojo paukščio logotipą keičia „X“ ženklas

Tviterio savininkas Elonas Muskas paskelbė sensacingą žinią: jis žada pakeisti socialinės žiniasklaidos platformos logotipą ir pavadinimą. Verslininkas teigia, kad bus atsisakoma visiems puikiai pažįstamo tviterio mėlyno paukštelio logotipo, jį keičiant tiesiog ženklu „X“[1].

„Greitai atsisveikinsime su tviterio prekės ženklu ir palaipsniui su visais paukščiais“, – tviteryje rašė milijardierius E. Muskas.

Mėlynas logotipas, žinomas kaip „paukštelis Larry“, yra socialinės žiniasklaidos milžinės emblema nuo pat platformos sukūrimo 2006 m. Tuo tarpu dabartinis paukščio dizainas naudojamas nuo 2012 m[2].

Tačiau praėjusį rudenį tviterio valdymą perėmęs E. Muskas jau kuris laikas neslėpė planų pakeisti platformos logotipą. Balandžio mėnesį logotipas trumpam buvo pakeistas nedideliu šiba inu veislės šuns paveikslėliu, plačiai žinomu kaip „Doge meme“. Tai buvo akivaizdi nuoroda į kriptovaliutą „Dogecoin“, apie kurią anksčiau ne kartą kalbėjo E. Muskas.

Be to, E. Muskui dabar viešai prabilus apie oficialų tviterio logotipo keitimo procesą, į dienos šviesą iškilo ir daugiau informacijos apie verslininko planus iš esmės atnaujinti platformą. Sekmadienio popietę interneto „adresas x.com“, domenas, 2017 m. grąžintas E. Muskui po to, kai jo buvo atsisakyta susijungus „PayPal“, jau buvo nukreiptas į tviterį.

Tviterio verslo partneriams jau yra išsiųstas elektroninis laiškas, kuriame teigiama, kad po to, kai bendrovę įsigijo E. Muskas, ji buvo pervadinta į „X Corp“, nors pati socialinės žiniasklaidos platforma kol kas vis dar išlaikė savo pradinį pavadinimą.

O „X Corp“ pavadinimas nėra atsitiktinis. Jis atspindi E. Musko viziją sukurti „super programėlę“ panašią į Kinijos „WeChat“. Praėjusį spalį E. Muskas sakė, kad tviterio įsigijimas yra veiksnys, leisiantis greičiau sukurti vieną programą viskam.

Šis E. Musko žingsnis yra naujausias iš daugelio svarbių tviteryje pritaikomų pokyčių. Per pastaruosius mėnesius socialinės žiniasklaidos platformoje jau buvo įvykdyta ne viena permaina.

Už „patikrintą“ mėlynosios varnelės statusą balandžio mėnesį pradėta imti pinigus, liepos pradžioje laikinai buvo apribotas pranešimų, kuriuos vartotojams leidžiama skaityti, skaičius.

Įrašas
E. Muskas pasidalino nauju tviterio logotipu. Tviterio ekrano nuotrauka

Apie tviterio pokyčius prakalbo ir naujoji kompanijos generalinė direktorė

Apie tviteryje planuojamus įgyvendinti pokyčius sekmadienį prabilo ir naujoji tviterio generalinė direktorė Linda Yaccarino. Socialinės žiniasklaidos platformoje ji paskelbė įrašą, kuriame teigė, kad prekės ženklo pakeitimas bus esminis platformos posūkis, o tviteris taps dirbtinio intelekto skatinama prekių, paslaugų ir galimybių rinka[3].

„Itin retas dalykas – gyvenime ar versle – kad gautum antrą progą padaryti dar vieną didelį įspūdį“, – tviteryje rašė vadovė, pažymėdama, kad naujasis „X“ sujungs „mus visus tokiais būdais, kokius dar tik pradedame įsivaizduoti“.

L. Yaccarino į tviterio generalinio vadovo vietą buvo paskirta gegužės mėnesį. Ją pasamdė pats E. Muskas, sužavėtas jos darbu „NBC Universal“ reklamos ir partnerystės skyriuje.

Būtent L. Yaccarino įgūdžiai reklamos ir partnerių ieškojimo srityje šiuo metu E. Musko tviteriui ir yra aktualiausi. Didelė dalis reklamos užsakovų E. Muskui perėmus tviterio valdymą nutraukė ryšius su bendrove. Nors dalis jų pastaraisiais mėnesiais jau grįžo, bendrovė nebėra tokia vertinga ar pelninga kaip anksčiau.

Anksčiau E. Muskas sakė, kad nuo tada, kai jis 2022 m. spalio mėnesį perėmė tviterio valdymą, kompanija neteko maždaug pusės pajamų iš reklamos. Kita vertus, tviteris išsaugojo savo populiarumą: manoma, kad šiuo metu platforma turi apie 200 mln. kasdienių aktyvių naudotojų.

Pokyčiai tviteryje vyksta tuo pat metu, kai rinkoje įsitvirtinti bando ir „Meta“ valdomas „Threads“

Tviteris savųjų pokyčių imasi kaip tik tuo metu, kai feisbuką valdanti „Meta“ anksčiau šį mėnesį pristatė savo tekstinių pokalbių programėlę „Threads“.

„Meta“ vadovas Markas Zuckerbergas sakė, kad per pirmąsias 24 valandas daugiau nei 30 mln. žmonių užsiregistravo naudotis jo programėle, o tviteris jau pagrasino konkurentus paduoti į teismą dėl tariamai pavogtų komercinių paslapčių. 

O nerimauti dėl galimos konkurencijos tviteriui, tikėtina, neteks. Nors pirmosiomis „Threads“ paleidimo dienomis susidomėjimas programa iš tiesų buvo didžiulis, vėliau jos populiarumas staiga išblėso.

Septyni iš dešimties žmonių, tapusių „Threads“ nariais, daugiau į programą nebeįsijungė. Be to, laikas, kurį naudotojai praleidžia programoje, nuo jos paleidimo liepos 6 d. taip pat sumažėjo 75 proc.

Tačiau pati „Meta“ oficialiai teigė, kad su „Threads“, niekuomet ir nesistengė tapti tviterio konkurentu, mat programos yra gana skirtingos. Tviteris išpopuliarėjo kaip vieta, skirta informuoti ir patiems gauti svarbios informacijos, o „Meta“ nori, kad „Threads“ taptų gyvenimo būdo sekėjų ir nuomonės formuotojų, prekių ženklų ir įtakingųjų asmenų susibūrimo vieta[4].