Pelną prarandantis tviteris derasi dėl naujų sandorių su partneriais ir siekia pažaboti trečiųjų šalių programėles
Per pastaruosius metus socialinės žiniasklaidos milžinės tviterio pajamos sumažėjo maždaug 40 proc., o dabartinis jos savininkas Elonas Muskas iki sausio pabaigos dar turi sumokėti pirmąją palūkanų įmoką, už maždaug 13 mlrd. dolerių paskolą, kurią panaudojo tviterio įsigijimo sandoriui.
Dėl šios finansinės įtampos kompanijos vadovui gali tekti priimti ne vieną sudėtingą sprendimą, galintį sugrąžinti į tviterį ankstesnius finansinius srautus. Vienas iš tokių žingsnių jau netrukus gali pradėti nešti pelną.
E. Muskas pirmąjį šių metų pusmetį ketina sudaryti naujas reklamos sutartis su daugiau nei trimis dešimtimis naujienų agentūrų, žiniasklaidos bendrovių ir sporto lygų.
Negana to, tviteris pasipelnyti gali ir pardavinėdamas paskyrų patvirtinimo ženklelius ne kam kitam, bet Talibano lyderiams.
Jei to nepakaks, tikėtina, jog ir toliau bus mažinamos kompanijos ofisų patalpos, o daiktai bus išparduodami. Aukcionas, kuriame parduodami kompanijos darbuotojų naudoti kavos aparatai ar baldai jau vyksta ir sulaukė didžiulio susidomėjimo.
Kita vertus, finansiniai iššūkiai kompanijai netrukdo imtis permainų. E. Muskas prabilo apie tai, kad skirtingų politinių bei socialinių pažiūrų asmenims turėtų būti prieinamas būtent priešišką poziciją deklaruojantis turinys.
Negana to, naujosios platformos taisyklės, regis, visiškai sustabdė trečiųjų šalių, su tviteriu susietų programėlių veiklą – tai uždraus šioms programoms pelnytis iš tviterio reklamų.
Pelningiausi tviterio partneriai jau netrukus gali sudaryti naują sandorį su kompanija
Kai E. Muskas perėmė tviterio valdymą, ši socialinės žiniasklaidos platforma tarsi įgavo naują kvėpavimą. Joje vėl reikštis pradėjo įvairiausio plauko veikėjai: pasitraukė dalis įžymybių ir nuomonės formuotojų, bet sugrįžo konservatyvių pažiūrų politikai ir apžvalgininkai, taip pat, ir problematiški interneto „troliai“, dezinformacijos skleidėjai, rasistai ir ekstremistai.
Jų nuomonė dabar iš tiesų tapo laisva ir prieinama visiems, tačiau platformoje vykstant vidaus taisyklių pokyčiams ir nuolatiniams atnaujinimams, tviteris bent kol kas stokoja tvarkos, o įsivyravęs chaosas tikrai nepatinka reklamų užsakovams, nenorintiems išvysti savo produkto reklamos po ekstremisto įrašu, skatinančiu susidoroti su nepatinkančiu politiku ar kažkuria tautine mažuma.
Dėl to nereikia stebėtis, kad daugiau nei 500 tviterio reklamuotojų sustabdė savo darbą su kompanija, o dėl to, socialinės žiniasklaidos bendrovės dienos pajamos sausio 17 d. yra net 40 proc. mažesnės nei tą pačią dieną prieš metus[1].
Pagrindinis tviterio pajamų šaltinis tebėra reklama, dėl to, į reklamuotojų praradimą negalima numoti ranka. Tam yra skiriamas didelis dėmesys, o E. Muskui jau pavyko atgal prisivilioti stambiausius reklamuotojus siūlant dideles nuolaidas.
Skelbiama, kad tviteris naujus sandorius sudarys su pagrindinėmis sporto lygomis: NFL, NBA, NHL, MLB, NASCAR, „PGA Tour“. Sutartys bus sudaromos ir su tokiais kanalais kaip ESPN, FOX, „Univision“, „Telemundo“ bei naujienų portalais – „Wall Street Journal“, NBCU, „Reuters“, „Axios“, „Bloomberg“, „Forbes“, „Conde Nast“ ir daugeliu kitų[2].
Per pastaruosius kelerius metus žiniasklaidos bendrovės ir sporto lygos su tviteriu sudarė daugiamečius sandorius pagal programą „Twitter Amplify“. Pagal šią programą, reklamuotojams laiku pateikiami aukščiausios kokybės vaizdo įrašai, o tviteris gauna procentinę dalį pajamų iš reklamos. Dauguma šių žiniasklaidos partnerysčių yra daugiametės ir buvo sudarytos dar prieš E. Muskui perimant tviterio valdymą, tačiau kitos, bus pratęstos.
Talibai įsigijo tviterio paskyras patvirtinančius ženklelius
Prieš keletą dienų žiniasklaidą apskriejo žinia, kad talibai pradėjo naudotis mokama tviterio paskyros patvirtinimo funkcija, kuri paskyrai suteikia oficialią, mėlyną varnelę. Anksčiau ši varnelė žymėjo tik paties tviterio patvirtintas, viešų asmenų paskyras, tačiau dabar šią paslaugą galima įsigyti už 8 JAV dolerius. Regis, kad būtent tai padarė talibai.
Hedayatullah Hedayat, Talibano prieigos prie informacijos departamento vadovas ir Abdul Haq Hammad, Afganistano informacijos ir kultūros ministerijos, žiniasklaidos priežiūros tarnybos vadovas, kurį laiką galėjo puikuotis šiomis varnelėmis. Tai sukėlė pasipiktinimą tarp internautų, kurie piktinasi Talibano vykdoma politika ir nuolatiniais žmogaus teisių pažeidimais[3].
Kilus pasipiktinimui, po kelių dienų Talibano atstovų paskyrose mėlynų varnelių nebeliko, tačiau ir dabar nėra aišku, ar patys vartotojai jų atsisakė, ar paslaugą jiems užblokavo tviteris. Kompanija ar pats E. Muskas šios situacijos nekomentuoja.
Prasidėjo tviterio ofisų daiktų išpardavimas aukcione
Šiuo metu jau startavo aukcionas, kuriame galima įsigyti tviterio ofisuose naudotų daiktų, elektronikos bei interjero detalių. Pavyzdžiui, tviterio simbolis – žvirblio logotipas yra parduodamas už 11 000 JAV dolerių. „@“ simbolio vaza taip pat sulaukė didelio dėmesio, nes dabar jos kaina aukcione siekia 4 300 JAV dolerių[4].
Tarp parduodamų daiktų populiarumu nesiskundžia ir virtuvės prietaisai, pavyzdžiui, aukščiausios klasės „La Marzocco“ kavos aparatai arba gazuotų gėrimų aparatas su ledo dozatoriumi.
Tviteris parduoda ir „Herman Miller“ kavos staliukus, kurių kaina siekia apie 2 000 JAV dolerių. Naujų šeimininkų laukia ir spausdinimo įranga, ir net įvairūs dokumentų laikikliai.
Nors aukcioną rengiančios kompanijos atstovai anksčiau teigė, kad parduodamais daiktais tviteris tikrai nesiekia išspręsti savo finansinių problemų, neabejojama, kad aukcionas taps pelningu ir sėkmingu: jau pirmosiomis jo valandomis parduodamais daiktais susidomėjo tūkstančiai smalsuolių.
E. Muskas nori plėsti tviterio vartotojų akiratį
O pačioje tviterio platformoje toliau tęsiasi atnaujinimų ir permainų laikotarpis, kuris gali atnešti daug įdomybių. Pavyzdžiui, vienam tviterio vartotojui paklausus, kodėl jis pastaruoju metu mato ypač daug dešiniųjų pažiūrų informacijos bei įrašų, į šį klausimą atsakė pats E. Muskas, teigiantis, kad „žmonės dešinėje turėtų matyti daugiau kairiųjų dalykų, o žmonės kairėje turėtų matyti daugiau dešiniųjų dalykų“[5].
Nors tai nėra galutinis tviterio politikos pokytis, tokia E. Musko pozicija išduoda, kad ši idėja gali būti įgyvendinta. Tuomet platformoje būtų siekiama, kad vartotojai susidurtų su kuo daugiau jų pažiūras kvestionuojančios informacijos. Taip būtų skatinamos diskusijos ir galimai tam tikras pažiūrų praplėtimas, sąmoningumas.
Vis dėlto, ankstesni analogiški bandymai rodo, kad toks metodas nėra veiksnus. 2020 m. vienas iš „Meta“ vadovų Andrew Bosworthas paskelbė įrašą apie politinės poliarizacijos iššūkius socialiniuose tinkluose. Feisbuke šis metodas nebuvo naudingas, nes vartotojai buvo linkę tiesiog užblokuoti nepageidaujamą informaciją arba susitelkti į artimų draugų teiginius bei tai, kuo jie dalijasi.
Tviteris sustabdė trečiųjų šalių programų palaikymą
Pastarosiomis dienomis internautai atkreipė dėmesį į tai, kad daugelis trečiųjų šalių tviterio programų neveikia. Imta kvestionuoti, ar tai sistemos trikdžiai, ar tviteris pats imasi kažkokių permainų. Dabar bendrovė pripažino įgyvendinanti savo ilgalaikes API taisykles, o dėl to, programos, tokios kaip „Twitterrific“ ir „Tweetbot“ gali neveikti[6].
Dalis technologijų ekspertų spėlioja, kad tviteris priėmė tokį sprendimą, nes trečiųjų šalių programėlių klientai nesinaudoja tviterio reklamomis ir gali būti vertinami kaip nereikalingi, ypač dabar, kai bendrovė siekia didinti savo pelną.
Tokios programėlės kaip „Tweetbot“ veikia jau daugiau nei dešimtmetį, turi ištikimų vartotojų bei dideles kūrėjų komandas ir investicijas. „Twitterrific“ ir „Tweetbot“ ir kitos panašios programėlės nustojo veikti praėjusią savaitę, todėl vartotojai buvo priversti pereiti prie standartinės tviterio versijos arba tviteriui priklausančio „TweetDeck“.