„Hyundai“ susidūrė su gaisrų problema: rekomenduojama automobilius statyti tik lauke
Jau keletą metų elektra varomiems automobiliams (EV) neprijaučiančių ir neigiamai nusiteikusi frakcija skleidžia įvairius nepagrįstus teiginius, bandydama kurstyti visuomenės nerimą dėl tokių automobilių naudojimo ir pavojingumo. Vienas paplitęs šios grupės teiginys rodo, kad dėl didelio elektromobilių svorio jie netinkami daugiaaukštėms automobilių stovėjimo aikštelėms.
Be to, nepaisant turimų priešingų duomenų, jie teigia, kad elektromobiliai kelia didelį gaisro pavojų. Tačiau faktinis kraštovaizdis atskleidžia kitokį scenarijų. Benzinu varomi automobiliai, o ne elektromobiliai, yra atsakingi už didžiąją dalį maždaug 300 000 transporto priemonių gaisrų, kurie kasmet kyla Jungtinėse Valstijose. Tai rodo ir neseniai paplitusios naujienos apie masinius modelių atšaukimus dėl perkaitimo ir gaisro.
Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ atsidūrė visuomenės dėmesio centre, nes bendrovė Jungtinėse Valstijose yra priversta atšaukti apie 1,6 mln. Šis reikšmingas sprendimas buvo priimtas po 21 incidento dėl transporto priemonių gaisro ir 22 didelio karščio incidentų, susijusių su prekės ženklo automobiliais nuo 2017 m., todėl buvo atliktas išsamus tyrimas ir vėlesnė intervencija[1].
Šioje besiplečiančioje sagoje, susijusioje su „Hyundai“, nustatyta problema yra susijusi su ABS moduliu, o tiksliau – ABS modulio variklio veleno sandarinimo žiedai sukelia problemų. Į šią problemą „Hyundai“ atkreipė dėmesį 2019 m. vasarą, kai bendrovė buvo įspėta apie perkaitusius JAV modelio „Elantra“ ir „Accent“ ABS modulius. „Hyundai“ bandė ištirti paveiktus modulius; tačiau abu buvo pernelyg sugadinti, o tai trukdė tiksliai nustatyti problemos kilmę.
Kitų metų birželis atnešė dar vieną pranešimą apie Elantrą, kenčiančią nuo panašios perkaitimo problemos. Šiuo metu užregistruoti trys incidentai, „Hyundai“ Šiaurės Amerikos saugos operacijos pradėjo oficialų šio klausimo tyrimą ir 2020 m. gruodį nustatė ketvirtą atvejį, susijusį su perkaitusia Elantra. Dėl to bendrovė pradėjo intensyviau tikrinti sugedusius įrenginius.
Paveiktų automobilių modelių sąrašas nėra trumpas:
- 2012-2015 Hyundai Accent
- 2012-2015 Hyundai Azera
- 2011-2015 Hyundai Elantra
- 2013-2015 Hyundai Elantra Coupe
- 2014-2015 Hyundai Equus
- 2011-2015 Hyundai Genesis Coupe
- 2013-2015 Hyundai Santa Fe
- 2013-2013 Hyundai Santa Fe Sport
- 2010-2013 Hyundai Tucson
- 2015-2015 Hyundai Tucson Fuel Cell
- 2011-2015 Hyundai Sonata Hybrid
- 2012-2015 Hyundai Veloster
- 2010-2012 Hyundai Veracruz.
Problema su automobilių perkaitimais ir greitai prasidedančiais gaisrais nėra nauja
2021 m. vasarį „Hyundai“ aptiko pradinį užuominą, nurodantį problemos esmę: stabdžių skysčio nutekėjimą ABS modulyje. Vėlesniais tų pačių metų mėnesiais buvo gauta papildomų pranešimų apie dėl šio defekto apgadintas transporto priemones, todėl „Hyundai“ pasitelkė trečiosios šalies inžinierių firmos „Exponent“ paslaugas, kad ši problema būtų įsigilinta.
Atlikusi išsamų tyrimą, 2021 m. gruodį „Exponent“ informavo „Hyundai“, kad perkaitimo problema greičiausiai gali būti siejama su vidiniu stabdžių skysčio nuotėkiu ABS modulio hidraulinėje grandinėje. Tyrimas atskleidė, kad abiejose ABS variklio veleno O žiedų pusėse yra stabdžių skysčio – komponentų, skirtų užkirsti kelią skysčiui išbėgti, ir identifikavo juos kaip galimus kaltininkus. Tokie „Hyundai“ ir „Kia“ atšaukimai prasidėjo dar rūgpjūčio mėnesį[2].
Nuo 2022 m. iki 2023 m. „Hyundai“ tęsė tyrimą ir išsiaiškino, kad pašaliniai teršalai stabdžių skysčio likučiuose ABS modulyje turėjo įtakos įrenginio funkcionalumui. Proveržis buvo atliktas 2023 m. vasarą, kai Exponent, atlikęs termogravimetrinę analizę, nustatė, kad ABS moduliuose naudojami O žiedai buvo sudaryti iš įvairių gumos medžiagų.
2023 m. rugsėjo 6 d. ekspertai paskelbė savo išvadas, kad tam tikros gumos, naudojamos sandarinimo žieduose, formulės laikui bėgant gali pablogėti. Be to, šios medžiagos buvo jautrios pašaliniams teršalams, esantiems stabdžių skystyje, o tai neigiamai paveikė jų sandarinimo galimybes, todėl gali atsirasti nuotėkių. Šie nutekėjimai savo ruožtu gali sukelti elektros trumpą, o tai gali sukelti gaisro pavojų nukentėjusių transporto priemonių variklio skyriuje.
Atsižvelgdama į šių išvadų rimtumą, „Hyundai“ priėmė sprendimą rugsėjo viduryje inicijuoti nukentėjusių transporto priemonių modelių atšaukimą. Paveiktų automobilių sąrašas yra platus, apimantis įvairius modelius, pagamintus 2010–2015 m. Kaip atsargumo priemonė „Hyundai“ atšauktų transporto priemonių savininkams patarė ir toliau naudotis automobiliais, tačiau statyti juos lauke ir toliau nuo konstrukcijų, kol bus pašalinta nustatyta problema. . Bendrovė pasiūlė kaip priemonę sumontuoti naują ABS modulio saugiklį, kuris tiektų sumažintą darbinę srovę sugedusiam moduliui, sumažinant perkaitimo riziką.
Automobilių atsiėmimas iš prekybos dėl kilusių problemų liečia ir „Kia“ modelius
Siekdama išspręsti nukentėjusių transporto priemonių savininkų finansines problemas, „Hyundai“ įsipareigojo kompensuoti išlaidas, patirtas atliekant reikiamus su atšaukimu susijusius pataisymus, kaip numatyta jų kompensavimo plane, vasario mėn. pateiktame Nacionalinei greitkelių eismo saugumo administracijai (NHTSA). 2022 m. 24 d.
Vystydamas problemas, atskleistas su „Hyundai“ automobiliais, „Hyundai Motor Group“ priklausanti automobilių gamintoja „Kia“ dabar atsidūrė panašioje keblioje situacijoje – daugiau nei 3 milijonai jos transporto priemonių atšaukiami dėl gaisro pavojaus jų variklių skyriuose. Šių transporto priemonių savininkams taip pat skubiai patariama statyti automobilius lauke, toliau nuo namų ir kitų statinių, kol bus galima nemokamai atlikti reikiamus remonto darbus atstovybėse[3].
Variklio skyriaus gaisro pavojus kelia rimtą susirūpinimą, kaip pabrėžiama Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) trečiadienį paskelbtame įspėjime. NHTSA pabrėžė, kad gaisro pavojus kyla ne tik transporto priemonėms eksploatuojant, bet ir stovint bei išjungus. Aptariamų „Kia“ transporto priemonių gaisro pavojus daugiausia siejamas su 10 skirtingų modelių hidrauliniu elektroniniu valdymo bloku (HECU).
Šis atšaukimas paveikė maždaug 1,7 mln. „Kia“ automobilių, įskaitant įvairius modelius nuo 2010 iki 2019 m. Į atšaukimą įtraukti konkretūs modeliai:
- 2010-2019 Kia Borrego
- 2014-2016 Kia Cadenza
- 2010-2013 Kia Forte
- 2010-2013 Kia Forte Koup
- 2015-2018 Kia K900
- 2011-2015 Kia Optima
- 2011-2013 Kia Optima Hybrid
- 2012-2017 Kia Rio
- 2010-2011 Kia Rondo
- 2011-2014 Kia Sorento
- 2011-2013 Kia Soul
- 2010-2013 Kia Sportage
Norėdami sužinoti, ar transporto priemonė yra paveikta, savininkai gali apsilankyti oficialioje NHTSA atšaukimo svetainėje ir įvesti savo 17 skaitmenų transporto priemonės identifikavimo numerį (VIN).
Turimais duomenimis, su atšauktais „Kia“ automobiliais kilo keturi gaisrai ir šeši karščio įvykiai. Šie pavojingi incidentai apima matomus dūmus, degančius ir tirpstančius komponentus. Laimei, pagal NHTSA įrašus nebuvo pranešta apie avarijas, sužalojimus ar mirtis, tiesiogiai susijusius su šiais atšaukimais. Nuo 2010 m. iki 2022 m. gruodžio mėn. „Kia“ ir „Hyundai“ bendrai atšaukė daugiau nei 7 mln. Per šį laikotarpį daugiau nei 3 100 abiejų markių transporto priemonių patyrė gaisrų, dėl kurių buvo sužeisti 103 ir žuvo vienas žmogus.
Labai svarbu pažymėti, kad nors „Hyundai“ ir „Kia“ veikia kaip atskiri prekių ženklai, „Hyundai Motor Company“ valdo 33,88 % „Kia Motors“ akcijų. Abi bendrovės taip pat dalijasi daug komponentų ir dalių iš tų pačių tiekėjų. Abiejų markių atšaukimai ir gaisrai gali būti susiję su abiejų gamintojų naudojamu bendru keturių cilindrų varikliu.
Kiti automobilių gamintojai pakankamai dažnai atšaukia modelių prekybą dėl saugumo defektų
„Chrysler“ atšaukė 6 298 „Jeep Wrangler“ ir „Gladiator“ automobilius su mechanine pavarų dėže dėl galinio vaizdo kameros defekto, kaip pažymėjo Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA). Taip pat yra paliečiamas gedimas, kai atbulinės eigos žibintai neužsidega, kai transporto priemonė juda atgal. Šie gedimai trukdo vairuotojui matyti ir neduoda signalo kitiems kelyje esantiems žmonėms, kad transporto priemonė važiuoja atbuline eiga, todėl gali susidaryti pavojingos situacijos[4].
Kad išspręstų problemą, prekybos atstovai pakeis pavaros padėties jutiklį transporto priemonės savininkui nemokamai. Tikimasi, kad klientai gaus informacinius laiškus nuo lapkričio 7 d. Atšaukimas turi įtakos:
- 2022-2023 Jeep Gladiator
- 2022-2023 Jeep Wrangler
Pagal kitą atšaukimo scenarijų „Subaru“ atšaukia 4 311 transporto priemonių, įskaitant tokius modelius kaip „Outback“, „Legacy“, „Ascent“ ir „Impreza“. Remiantis NHTSA ataskaita, centriniai atraminiai varžtai, pritvirtinti prie kardaninio veleno, gali atsilaisvinti, todėl gali atsijungti priekinis kardaninio veleno galas, todėl padidėja avarijos rizika.
Norėdami tai išspręsti, pardavėjai nuvalys varžtų tvirtinimo paviršius ant centrinės atramos laikiklio ir sumontuos naujus varžtus. Įspėjamieji laiškai apie šį atšaukimą bus išsiųsti iki lapkričio 20 d. Paveikti modeliai apima:
- 2023 Subaru Ascent
- 2023 Subaru Impreza
- 2023 Subaru Legacy
- 2023 m. Subaru Outback
BMW taip pat paskelbė, kad atšaukia automobilius. Pranešime apie atšaukimą, remiantis NHTSA ataskaitomis, rašoma, kad avarijos atveju grūdintas stiklas gali įskilti, todėl padidėja sužeidimų rizika. Norėdami sumažinti šią riziką, pardavėjai nemokamai padengs grūdintą stiklą apsaugine danga. Pranešimų laiškai turėtų būti išsiųsti iki lapkričio 13 d. Atšaukimas susijęs su 2021-2023 Rolls-Royce Ghost modeliu.
Be to, BMW atšaukia konkrečius 2023 m. 740i, 760i xDrive ir i7 xDrive60 transporto priemonių modelius. NHTSA teigimu, šiose transporto priemonėse tam tikromis oro sąlygomis gali sutrikti priekinio stiklo valytuvų sistema, todėl gali pablogėti matomumas ir padidėti avarijos rizika. Pardavėjai apžiūrės ir, jei reikia, pakeis priekinio stiklo valytuvų sistemą, savininkui nieko nekainuoja. Atšaukiami modeliai:
- 2023 BMW 740I
- 2023 BMW 760I
- 2023 BMW I7
Galiausiai „General Motors“ (GM) atšaukia 189 vienetus konkrečių 2023 m. modelių, įskaitant „Cadillac Escalade“, „Escalade ESV“, „Chevrolet Suburban“, „Chevrolet Tahoe“, „GMC Yukon“ ir „Yukon XL“. Remiantis NHTSA ataskaita, atšaukimas buvo paskelbtas, nes galinės pakabos išorinio valdymo pulto svirties varžtai galėjo būti netinkamai termiškai apdoroti, todėl gali lūžti ir galinis ratas netinkamai išdėstyti.
Paveiktų transporto priemonių savininkai gali tikėtis pranešimo laiškų iki lapkričio 6 d. Į šį atšaukimą įtrauktos transporto priemonės:
- 2023 m. Cadillac Escalade
- 2023 m. Cadillac Escalade ESV
- 2023 m. Chevrolet Suburban
- 2023 m. Chevrolet Tahoe
- 2023 GMC Yukon
- 2023 m. GMC Yukon XL