„Google“ sulaukė ieškinio dėl NFL čempionato transliacijų: gali tikėtis ir 6 milijardų baudos

Pasaulis, TechnologijosDovilė Barauskaitė
Suprasti akimirksniu
„Google“ NFL transliacijos
Dėl transliacijų kontrakto „Google“ gali tekti susimokėti. Jeshoots.com/ Pexels nuotrauka

„Google“ pateiktas ieškinys, reikalaujantis informacijos apie NFL sekmadieno bilietų sutarties sąlygas

Savaitės pradžioje pateiktame ieškinyje ieškovai, „NFL Sunday Ticket“ abonentai iš gyventojų ir verslo įmonių, prašė teisėjo įpareigoti „Google“ pateikti informaciją apie neseniai sudarytą 14 mlrd. dolerių vertės sutartį dėl „Sunday Ticket“ pasiūlymo. Ieškovai reikalauja žalos atlyginimo ir kaltina „DirecTV“, buvusį „Sunday Ticket“ paslaugų teikėją, ir NFL ribojant transliuojamų rungtynių prieinamumą. Ieškovų nuomone, dėl to išpūstos „Sunday Ticket“ paketo rinkos kainos[1].

Ieškinyje teigiama, kad ieškovai ir „Google“ benrovė bandė pasiekti kompromisą dėl šaukimo į teismą, kuriam technologijų bendrovė iš pradžių prieštaravo. Naujame prašyme įpareigoti ieškovai teigia, kad byla turėtų būti nagrinėjama Kalifornijos centrinėje apygardoje. NFL atstovai teigė, kad jos išskirtinio platinimo sandoris yra numanomai teisėtas, kaip teigiama keliuose pranešimuose.

Ieškovai, kaltinantys „DirecTV“, NFL ir su ja susijusias komandas ribojant prieigą prie per televiziją transliuojamų futbolo rungtynių, prašo teisėjo priversti „Google“ perduoti informaciją apie transliavimo sutartį su lyga dėl reklaminės bilietų sutaries. Šį už rinkos ribų transliuojamą paketą gavo „Google“ dukterinė įmonė ir video įrašų transliavimo platforma „YouTube“.

„Google“ žengia į sporto transliacijų sektorių, sritį, kurioje vis dažniau dalyvauja didelės technologijų korporacijos. Praėjusiais metais „Amazon“ pagal 11 metų trukmės 13 mlrd. dolerių vertės sutartį užsitikrino išskirtines teises transliuoti futbolo rungtynes „Thursday Night Football“.

Amerikietiškas futbolas
NFL lygos varžybostampa šalies lygio įvykiu ir transliacijos kainuoja didelius pinigus. Pixabay/ Pexels nuotrauka

Stambus „Google“ sandoris drumsčia vandenis visoje rinkoje

Federaliniu lygmeniu iškelta byla dėl „Google“ išskirtinių transliavimo teisių sutarties su NFL turėtų būti pradėta vykdyti šiais metais. „NFL Sunday Ticket“ abonemento, į kurį įeina prieiga prie NFL RedZone, kaina tiems, kurie nėra užsisakę „YouTube TV“, yra 439 JAV doleriai. „YouTube TV“ prenumeratoriams paketai kainuoja nuo 299 dolerių[2].

„DirecTV“ iš pradžių valdė „NFL Sunday Ticket“ teises ir siūlė šį paketą nuo 1994 m. Praėjusių metų gruodžio mėn. šias teises įsigijo „Google“, sudariusi 14 mlrd. dolerių vertės sutartį su NFL. Nors konkreti informacija nebuvo atskleista, manoma, kad sandorio vertė yra maždaug 2 mlrd. dolerių per metus. Dėl šios sutarties varžėsi ir „Apple“, bet galiausiai nusprendė pasiūlymo nedidinti.

Nuo rugsėjo mėnesio „Sunday Ticket“ abonentai per „YouTube TV“ galės transliuoti rungtynes pagal susitarimą, kuris galios iki 2030 m. Teisiniame pareiškime teigiama, kad „Google“ sutiko pateikti tris dokumentus, susijusius su „Sunday Ticket“ susitarimu su NFL. Ieškovų advokatai sakė, kad ši informacija net nepraskleidžia paviršiaus to, kas susiję su bylinėjimusi[3].

Panašūs ieškiniai sporto transliacijų pasaulyje

Sparčiai besikeičiantis sporto transliacijų kraštovaizdis lemia vis daugiau teisinių ginčų. Į šią areną įžengia vis daugiau technologijų bendrovių, sudarančių išskirtinius sandorius dėl transliacijos teisių, todėl vis dažniau kyla teisminių ginčų, kuriuose dalyvauja tradicinės ir naujosios žiniasklaidos bendrovės. Toliau analizuojame keletą panašių teisminių procesų, išryškinančių įtampą šioje konkurencingoje rinkoje.

„Apple“ ir „Major League Soccer“ (MLS)

Dar vienas sporto transliacijų pramonės etapas: „Apple“ 10 metų trukmės 2,5 mlrd. dolerių vertės sutartis dėl išskirtinio MLS rungtynių transliavimo. Nors dėl paties sandorio nebuvo iškelta byla, jis simbolizuoja didėjančią konkurenciją tarp technologijų bendrovių ir tradicinių transliuotojų, t. y. įtampą, dėl kurios ateityje gali kilti teisinių ginčų.

„AT&T“ ir Teisingumo departamento antimonopolinis ieškinys

2017 m. „AT&T“ susidūrė su JAV teisingumo departamento antimonopoliniu ieškiniu dėl jos siūlomo „Time Warner“ įsigijimo. Nors ši byla nėra tiesiogiai susijusi su sporto transliacijomis, ji turi įtakos šiai pramonei. Susijungimas būtų suteikęs „AT&T“ pagrindinių sporto transliacijų kanalų kontrolę. Galiausiai bendrovė bylą laimėjo, tačiau ji sukūrė precedentą, kaip tokie įsigijimai gali būti vertinami ateityje[4].

„Altitude Sports“ ir „Comcast“ ginčas

2019 m. „Altitude Sports“ pateikė ieškinį bendrovei „Comcast“, teigdama, kad kabelinės televizijos paslaugų teikėjas pažeidė federalinius antimonopolinius įstatymus, nes atsisakė derėtis dėl sąžiningo rinkos tarifo už kanalą. Ši byla rodo trintį tarp regioninių sporto tinklų ir didžiųjų kabelinės televizijos paslaugų teikėjų, ypač kai kraštovaizdis keičiasi transliacijos paslaugų link.

Sporto transliacijų kraštovaizdžio transformacija, kurią lemia technologinės inovacijos ir didžiųjų technologijų bendrovių, kaip pagrindinių veikėjų, atsiradimas, lemia naują teisinių iššūkių bangą. Nuo antimonopolinių problemų iki ginčų dėl teisingo atlygio ir išskirtinių transliacijos teisių, šie ieškiniai atspindi platesnę įtampą besikeičiančioje pramonės šakoje. Kadangi dinamika ir toliau keičiasi, tikėtina, kad tokie teisiniai mūšiai taps dar svarbesni, sukurdami precedentus ir formuodami sporto transliacijų ateitį.