Australija ketvirtadienį pristatė naują planą, pagal kurį „Meta“ ir „Google“ turės mokėti mokesčius už jų platformose skelbiamas naujienas arba sudaryti sutartis su vietos žiniasklaida.
Viso pasaulio tradicinės žiniasklaidos kompanijos įnirtingai kovoja dėl išlikimo, o tuo tarpu reklamuotojų doleriai pradingsta internete.
Australija nori priversti didžiąsias technologijų bendroves sumokėti vietos leidėjams už galimybę talpinti lankytojų srautus į jų platformas nukreipiančias naujienų nuorodas, nors technologijų milžinės šiam sumanymui iš pradžių priešinosi.
„Svarbu, kad skaitmeninės platformos darytų tai, kas nuo jų priklauso. Jos turi suteikti prieigą prie kokybiško žurnalizmo, užtikrinančio visuomenės informavimą ir stiprinančio mūsų demokratiją“, – pasakė ryšių ministrė Michelle Rowland.
Socialinių tinklų platformos, Australijoje gaunančios didesnes nei 160 mln. JAV dolerių metines pajamas, už naujienas turės sumokėti mokestį, kurio dydis dar bus nustatytas.
Kita vertus, šio mokesčio jos galės ir nemokėti, jei savu noru sudarys komercines sutartis su Australijos žiniasklaidos bendrovėmis.
Tai naujausia Australijos pastangų pažaboti technologijų milžines serija. Praėjusį mėnesį Australija nubalsavo priimti įstatymus, kuriais jaunesniems nei 16 m. asmenims bus draudžiama naudotis socialiniais tinklais.
Taip pat svarstoma skirti baudų bendrovėms, neužkertančioms kelio platinti užgaulų turinį ir dezinformaciją.
Elta pranešimas.